Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Intelixencia de negocio Código 614502009
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría Informática (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Prerrequisitos
Departamento Computación
Tecnoloxías da Información e as Comunicacións
Coordinación
Gonzalez Ares, Luis Andres
Correo electrónico
luis.ares@udc.es
Profesorado
Gonzalez Ares, Luis Andres
Ladra González, Susana
Pan Bermudez, Carlos Alberto
Correo electrónico
luis.ares@udc.es
susana.ladra@udc.es
alberto.pan@udc.es
Web http://docencia.lbd.udc.es/in/
Descrición xeral A materia revisa as temáticas relacionadas co tratamento de datos orientado ao ámbito analítico, fundamentalmente os elementos da análise de negocio, as bases de datos da contorna analítica (ODS, Data Warehouse, Data Marts), a integración e a virtualización de datos, o deseño de Data Warehouse, a Minería de Datos, as técnicas de estatística de negocio (Dashboard e KPIs) e o Big Data e a súa relación coa análise de datos.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A5 Capacidade de comprender e saber aplicar o funcionamento e organización da internet, as tecnoloxías e protocolos de redes de nova xeración, os modelos de compoñentes, sóftware intermediario e servizos.
A12 Capacidade para aplicar métodos matemáticos, estatísticos e de intelixencia artificial para modelar, deseñar e desenvolver aplicacións, servizos, sistemas intelixentes e sistemas baseados no coñecemento.
B1 Capacidade de resolución de problemas.
B2 Traballo en equipo.
B3 Capacidade de análise e síntese.
B5 Habilidades de xestión da información.
B6 Toma de decisións.
B8 Capacidade de traballar nun equipo interdisciplinar.
B10 Capacidade para proxectar, calcular e deseñar produtos, procesos e instalacións en todos os ámbitos da enxeñaría informática
B11 Capacidade para a dirección de obras e instalacións de sistemas informáticos, cumprindo a normativa vixente e asegurando a calidade do servizo
B12 Capacidade para dirixir, planificar e supervisar equipos multidisciplinares
B13 Capacidade para o modelado matemático, cálculo e simulación en centros tecnolóxicos e de enxeñaría de empresa, particularmente en tarefas de investigación, desenvolvemento e innovación en todos os ámbitos relacionados coa Enxeñaría en Informática
B14 Capacidade para a elaboración, planificación estratéxica, dirección, coordinación e xestión técnica e económica de proxectos en todos os ámbitos da Enxeñaría en Informática seguindo criterios de calidade e ambientais
B17 Capacidade para a aplicación dos coñecementos adquiridos e de resolver problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos e multidisciplinares, sendo capaces de integrar estes coñecementos
B21 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B22 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B23 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B24 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións, e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan, a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B25 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Coñecer, entender e implementar solucións á problemática da integración de datos nos sistemas de información orientados á toma de decisións AP5
BP1
BP2
BP3
BP5
BP6
BP8
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
CP1
CP3
CP4
CP5
CP6
CP7
CP8
Coñecer as características das bases de datos da contorna analítica e ter capacidade para entender e solucionar os problemas de deseño que presentan. AP12
BP1
BP2
BP3
BP5
BP6
BP8
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
CP1
CP3
CP4
CP5
CP6
CP7
CP8
Coñecer, entender e implementar solucións para analizar datos estratéxicos dunha organización, extraer conclusións e obter resultados descoñecidos. AP12
BP1
BP2
BP3
BP5
BP6
BP8
BP10
BP11
BP12
BP13
BP14
BP17
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
CP1
CP3
CP4
CP5
CP6
CP7
CP8

Contidos
Temas Subtemas
Introdución

Arquitectura de Integración de Datos

Bases de Datos Multidimensionais - Deseño de DW

Minería de Datos
Técnicas de Estatística de Negocio: Dashboard, KPI.
Análise de Big Data


Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas de laboratorio 20 30 50
Solución de problemas 0 15 15
Lecturas 0 10 10
Proba mixta 3 0 3
Traballos tutelados 0 12 12
Sesión maxistral 20 40 60
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas de laboratorio Son clases nas que se desenvolven as competencias procedimentais relacionadas cos contidos da materia.
Nelas realizaranse, por unha parte, exercicios cuxo obxetivo é madurar os conceptos das clases teóricas, e por otra, introduciranse novos conceptos de carácter práctico que acompañaranse de exercicios.
Solución de problemas Son probas que plantexan uns supostos de carácter práctico que os estudantes deben resolver para complementar as habilidades adquiridas nas prácticas de laboratorio.
Lecturas Propondrase a lectura de diversos traballos que complementen e axuden a entender os conceptos plantexados.
Proba mixta Exame da materia que combina conceptos teóricos, prácticos e problemas.
Traballos tutelados Traballos realizados baixo a orientación do profesorado, cuxo objetivos é que os estudantes asuman a responsabilidade do seu propio aprendizaxe e que aprenden "cómo facer".
Sesión maxistral Clases teóricas nas que se exponen os contidos fundamentais da materia,
que poden acompañarse da propuesta e da resolución de exemplos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Solución de problemas
Descrición
Atenderanse as dúbidas e as preguntas que se orixinen, podendo aportar solucións ou ideas que orienten a algunha solución.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio A nota máxima dos traballos, probas e exercicios será de 4 puntos sobre o total de 10 da asignatura.
Realizarase unha avaliación continua polo que a nota das probas deste apartado contabiliza tanto para a primeira como para a segunda oportunidade. Estas probas poderán repetirse na segunda oportunidade.
40
Proba mixta A nota máxima será de 5 puntos sobre o total de 10 da asignatura.
A proba consiste nun exame que poderá tratar tanto sobre os conceptos teóricos como sobre a asimilación práctica da asignatura.
Esta proba poderase repetir na segunda oportunidade.
50
Traballos tutelados Avaliarase o resultado dos traballos, que terán unha única data de entrega cada un, anunciada coa suficiente antelación. Estes traballos non se repetirán na segunda oportunidade. 10
 
Observacións avaliación
Aqueles estudantes con matrícula a tempo parcial ou calquer circunstancia que impida a asistencia ás clases, deberán contactar cos docentes para determinar alternativas ao seguimento e á avaliación da materia


Fontes de información
Bibliografía básica Turban, E.; Sharda, R. (2011). Business Intelligence: A managerial approach (2 ed.). Prentice Hall
Vercellis, C. (2009). Business Intelligence: Data Mining and Optimization for Decision Making . Wiley
Tan, P.; Steinbach, M.; Kumar, V. (2006). Introduction to Data Mining . Addison-Wesley
Kimball, R.; Ross, M. (2013). The Data Warehouse Toolkit (3 ed.). Wiley

Bibliografía complementaria Witten, I.; Frank, E.; Hall, M. (2011). Data Mining . Morgan Kaufmann
Williams, G. (2011). Data Mining with Rattle and R. Springer
Golfarelli, M.; Rizzi, S. (2009). Data Warehouse Design: Modern Principles and Methodologies. McGraw-Hill
Conesa Caralt, J.; Curto Díaz, J. (2010). Introducción al Business Intelligence . UOC
Kimball, R.; Ross, M.; Thornthwaite, W.; Mundy, J.; Becker, B. (2008). The Data Warehouse Lifecycle Toolkit (2nd ed) . John Wiley and Sons


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías