Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Informática Básica Código 614G01002
Titulación
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Galego
Prerrequisitos
Departamento Computación
Electrónica e Sistemas
Tecnoloxías da Información e as Comunicacións
Coordinación
Fariña Martinez, Antonio
Correo electrónico
antonio.farina@udc.es
Profesorado
Castro Castro, Paula Maria
Fariña Martinez, Antonio
Gonzalez Lopez, Miguel
Gonzalez Soto, Julio
Iglesia Iglesias, Daniel Ismael
Ladra González, Susana
Lamas Seco, Jose Juan
López Rodríguez, Juan Ramon
Novoa De Manuel, Francisco Javier
Pazos Sierra, Alejandro
Pedreira Fernández, Oscar
Vazquez Araujo, Francisco Javier
Correo electrónico
paula.castro@udc.es
antonio.farina@udc.es
miguel.gonzalez.lopez@udc.es
julio.soto@udc.es
daniel.iglesia@udc.es
susana.ladra@udc.es
jose.juan.lamas.seco@udc.es
juan.ramon.lopez@udc.es
francisco.javier.novoa@udc.es
alejandro.pazos@udc.es
oscar.pedreira@udc.es
francisco.vazquez@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A4 Coñecementos básicos sobre o uso e a programación dos ordenadores, sistemas operativos, bases de datos e programas informáticos con aplicación na enxeñaría.
A5 Coñecemento da estrutura, organización, funcionamento e interconexión dos sistemas informáticos, os fundamentos da súa programación e a súa aplicación para a resolución de problemas propios da enxeñaría.
B3 Capacidade de análise e síntese
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Coñecer os aspectos básicos dos sistemas operativos. A4
B3
Comprensión do funcionamento básico dun computador, e de cómo representa a información internamente. A4
A5
B3
Capacidade para instalar e manexar a nivel de usuario avanzado un sistema operativo tipo Linux A4
A5
C2
Capadidade para manipular bases de datos relacionais a nivel de usuario avanzado A4
A5
B3
Coñecer os aspectos básicos dos diferentes paradigmas de programación A4
Coñecer os fundamentos das redes de comunicacións A4
A5
B3
C2
C3
Coñecer os aspectos máis relevantes da profesión de enxeñeiro/a en informática. C7

Contidos
Temas Subtemas
Principios de la arquitectura de computadores Historia do hardware computacional
Representación da información
Arquitectura dun computador
Principios de los sistemas operativos Introdución
Estrutura do Sistema Operativo
Servizos.

Principios de Sistemas de Xestión de Bases de Datos Introdución aos Sistemas de Xestión de Bases de Datos
Introdución ao modelo relacional
Introdución ao SQL
Principios de Redes de Comunicacións Redes: Introdución ás Redes de Comunicacións. Cableado e Topoloxías. O modelo OSI. Conceptos básicos de Ethernet. Conceptos básicos de TCP/IP. Configuración de dispositivos finais. Funcionalidade básica de dispositivos de red: Switches e Routers.
Prospectiva da Profesión e Contextos de Acción Profesional.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas de laboratorio 16 52 68
Sesión maxistral 28 42 70
Proba mixta 3 0 3
 
Atención personalizada 9 0 9
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas de laboratorio Nas clases de laboratorio expóñense os coñecementos necesarios para adquirir as habilidades propostas. Nas prácticas de laboratorio realizaranse os exercicios que leven a desenvolver as competencias procedimentais.
Sesión maxistral Clases teóricas de aula. Nelas exporanse os contidos fundamentais da materia. Constan de exposición de obxectivos, motivación, desenvolvemento conceptual, utilidade e resumen.
Proba mixta Exame da materia que combinará preguntas sobre a teoría con problemas a resolver.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Descrición
Nos seminarios os alumnos/as poderán presentar cuestións, dúbidas, etc. O profesor/a, atendendo a estas solicitudes, repasará conceptos, resolverá novos problemas ou utilizará calquera actividade que considere axeitada para resolver as cuestións plantexadas.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba mixta O exame da materia avaliará os seguintes aspectos: Conceptos da materia: Dominio dos coñecementos teóricos e operativos da materia. Asimilación práctica de materia: Asimilación e comprensión dos coñecementos teóricos e operativos da materia. 60
Prácticas de laboratorio Os alumnos/as deberán entregar ao longo do curso varias prácticas. 40
 
Observacións avaliación

A asignatura consta de catro bloques. Os/As alumnos/as deberán obter como mínimo o 20% da nota máxima de cada un dos bloques na proba mixta.


Primeira oportunidade: Os alumnos que, ao longo do primeiro cuadrimestre, non realicen algunha das probas avaliables correspondentes
ás "prácticas de laboratorio"  (por exemplo, os que non asistan á clase o día da proba), recibirán un "cero" na proba correspondente, pero poderanse presentar igualmente á proba
mixta e superar a asignatura na primeira oportunidade. 

Segunda oportunidade: Durante a segunda
oportunidade será posible recuperar o 100% da nota tanto das prácticas de laboratorio como da proba mixta.

Atención a estudantes con matrícula a tempo parcial: De darse o caso de que ao longo do primeiro cuadrimestre non puidesen asistir, no horario que lle corresponda ao seu grupo, a algunha das probas availables como "prácticas de laboratorio", e sempre que o comuniquen coa suficiente antelación para integralos nalgún dos outros grupos existentes, tratarase de lles facilitar o cambio de data da proba.

Fontes de información
Bibliografía básica Wendell Odom (2013). CCENT/CCNA ICND1 100-101 Official Cert Guide. Cisco Press
A. Silberschatz; H. Korth; S. Sudarshan (2011). Database System Concepts (6th ed). McGraw-Hill
Vicente Trigo Aranda (2010). Del ábaco a Internet. Creaciones Copyright
A. Silberschatz; H. Korth; S. Sudarshan (2006). Fundamentos de Bases de Datos. Mc Graw Hill
Elmasri, R.; Navathe, S. (2007). Fundamentos de Sistemas de Bases de Datos. Addison-Wesley
Andrew S. Tanenbaum (2009). Modern Operating Systems (3rd ed). Pearson-Prentice Hall
Miles J. Murdocca; Vincent P. Heuring (2002). Principios de arquitectura de computadoras. Prentice-Hall
Allen B. Tucker, Robert E. Noonan (2001). Programming Languages: Principles and Paradigms. Mc Graw Hill
M. Meyers (2009). Redes. Administración y mantenimiento. Anaya
Andrew S. Tanenbaum (2009). Sistemas Operativos Modernos (3ª ed). Prentice-Hall
Carretero et al. (2007). Sistemas Operativos, una visión aplicada (2ª ed). Mc Graw Hill

Bibliografía complementaria W. Stallings (2004). Comunicaciones y Redes de Computadores. Pearson - Prentice Hall
Silberschatz, A.; Galvin, P.B.; Gagne, G. (2005). Fundamentos de los Sistemas Operativos (7ª ed). Mc Graw Hill


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Estrutura de Computadores/614G01012
Bases de Datos/614G01013
Sistemas Operativos/614G01016
Redes/614G01017

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías