Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Xestión de Proxectos Código 614G01203
Titulación
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Curso de Adaptación Enxeñeiros Téc. en Informática Obrigatoria 6
Idioma
Prerrequisitos
Departamento Matemáticas
Tecnoloxías da Información e as Comunicacións
Coordinación
Hernandez Almaraz, Joaquin
Correo electrónico
joaquin.hernandeza@udc.es
Profesorado
Carpente Rodriguez, Maria Luisa
Hernandez Almaraz, Joaquin
Correo electrónico
luisa.carpente@udc.es
joaquin.hernandeza@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Capacidade para a resolución dos problemas matemáticos que se poden presentar na enxeñaría. Aptitude para aplicar os coñecementos sobre: álxebra linear; cálculo diferencial e integral; métodos numéricos; algorítmica numérica; estatística e optimización.
A8 Capacidade para planificar, concibir, despregar e dirixir proxectos, servizos e sistemas informáticos en todos os ámbitos, liderando a súa posta en marcha e a súa mellora continua e valorando o seu impacto económico e social.
A29 Capacidade de identificar, avaliar e xestionar os riscos potencias asociados que se puideren presentar.
A46 Capacidade de integrar solucións de tecnoloxías da información e as comunicacións e procesos empresariais para satisfacer as necesidades de información das organizacións, permitíndolles alcanzar os seus obxectivos de forma efectiva e eficiente, e dándolles así vantaxes competitivas.
A49 Capacidade para comprender e aplicar os principios e as prácticas das organizacións, de forma que poidan exercer como enlace entre as comunidades técnica e de xestión dunha organización, e participar activamente na formación dos usuarios.
A50 Capacidade para comprender e aplicar os principios da avaliación de riscos e aplicalos correctamente na elaboración e execución de plans de actuación.
A52 Capacidade para comprender o contorno dunha organización e as súas necesidades no ámbito das tecnoloxías da información e as comunicacións.
A56 Capacidade para seleccionar, despregar, integrar e xestionar sistemas de información que satisfagan as necesidades da organización, cos criterios de custo e calidade identificados.
B1 Capacidade de resolución de problemas
B2 Traballo en equipo
B3 Capacidade de análise e síntese
B4 Capacidade para organizar e planificar
B5 Habilidades de xestión da información
B6 Toma de decisións
B7 Preocupación pola calidade
B8 Capacidade de traballar nun equipo interdisciplinar
B9 Capacidade para xerar novas ideas (creatividade)
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Saber realizar a planificación dun proxecto, a xestión dos seus recursos e os seus riscos, así como o seguimento deste. A8
A29
A49
A50
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
C1
C3
C4
C6
C7
Coñecer técnicas de modelado e optimización de proxectos, determinación do camiño crítico, nivelación e asignación de recursos. A1
A8
A49
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
C1
C3
C4
C6
C7
Saber utilizar ferramentas de apoio á planificación e xestión de proxectos. A46
A52
A56
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B8
B9
C3
C4
C6
C7

Contidos
Temas Subtemas
Teoría Tema 1. Modelos de programación lineal e aplicacións
Tema 2. Programación lineal enteira
Tema 3. Xestión de proxectos
Tema 4. Planificacion de Proxectos
Tema 5. Xestión de riscos
Práctica Exercicios de programación lineal e enteira
Práctica de programación lineal e enteira
Práctica de planificación e seguimento de proxectos: Redacción do anteproxecto
Práctica de planificación e seguimento de proxectos: Realización do anteproxecto


Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva 2 12 14
Sesión maxistral 21 42 63
Traballos tutelados 6 24 30
Prácticas de laboratorio 14 28 42
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Exame escrito para valorar os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos ao longo do curso.
Sesión maxistral O método maxistral empregarase para a presentación dos coñecementos teóricos relacionados cos distintos temas
Traballos tutelados O traballo autónomo e en grupo tutelado permite aos alumnos levar a práctica, a través de exercicios e prácticas relativas a proxectos propostos por eles mesmos, os coñecementos adquiridos ao longo do curso.
O traballo autónomo fundamentalmente permite aos alumnos o desenvolvemento detallado das prácticas e o coñecemento e manexo das ferramentas informáticas de soporte anteriormente mencionadas.
Prácticas de laboratorio As clases de prácticas dedicaranse a realizar as prácticas e exercicios vinculados ao temario exposto a través do método maxistral, manexando ferramentas informáticas de soporte

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Descrición

Combinarase o método expositivo maxistral coas prácticas sobre ordenador, nas que se conxurará o traballo autónomo e en grupo tutelado.

O método maxistral empregarase para a presentación dos coñecementos teóricos relacionados cos distintos temas.

As clases de prácticas dedicaranse a realizar as prácticas e exercicios vinculados ao temario exposto a través do método maxistral, manexando ferramentas informáticas de soporte.

O traballo autónomo e en grupo tutelado permite aos alumnos levar a práctica, os coñecementos adquiridos ao longo do curso.

En todo momento se fomentará a participación dos alumnos.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio Valorarase:
- Memoria entregada da práctica.
- Nivel técnico da práctica.
- Completitud, claridade e xustificacións da práctica.
- Dominio dos coñecementos adquiridos.
- Participación activa na práctica.
30
Proba obxectiva Dominio dos coñecementos teóricos e prácticos da materia a través dun exame escrito individual. A parte teórica da proba supón o 40% desta. 70
 
Observacións avaliación

O obxectivo da avaliación é
constatar que os alumnos posúen as competencias fundamentais necesarias e
realizarase en dous momentos temporais distintos:

- Unha vez
finalizada as prácticas, tanto de de planificación e seguimento de
proxectos, como de programación lineal e/ou enteira.

- Ao finalizar o curso, mediante un exame escrito individual.

A nota final de cada alumno obterase segundo o indicado a continuación:

- Exame escrito individual: 70%.

- Práctica de planificación e seguimento de proxectos: 20%.

- Práctica de programación lineal e/ou enteira: 10%

Para aprobar a materia é preciso obter unha puntuación global mínima de 5 puntos sobre 10 e cumprir as seguintes restricións:

- É necesario ter un mínimo de 4.5 puntos sobre 10 na práctica.

- É necesario ter un mínimo de 4.5 puntos sobre 10 no exame escrito individual.

En
caso de que non se cumprise algún mínimo dos dous anteriores, a nota
que figurará para a materia será a da práctica, se esta non estivese
aprobada, ou a do exame en caso de que a práctica si se tivese aprobado.

Aspectos a ter en conta:

- Os grupos de alumnos para realizar as prácticas formaranse baixo as directrices dos profesores.

- Na avaliación da práctica de planificación e seguimento de proxectos valorarase o nivel técnico do traballo e a completitud, claridade e exposición deste.

-
A nota asignada á práctica de planificación e seguimento de proxectos
inicialmente será a que reciban todos os membros do grupo que a
defendan, sen prexuízo de modificación sobre a base da participación
activa individual de cada un.

- Na práctica de programacion lineal e/ou enterea,
valorarase a capacidade de modelar unha situación de conflito nun
proxecto e resolvela, mediante o software recomendado, así como
interpretar de xeito axeitado a devandita solución.

Os alumnos
que non superen a materia terán que demostrar a correcta adquisición das
competencias fundamentais desta mediante a realización dun novo exame
suxeito ás restricións indicadas anteriormente. Ademais, aqueles alumnos
que non superasen a práctica de planificación e seguimento de proxectos
deberán refacela ata que esta cumpra cos requisitos mínimos esixidos,
sendo entregada para a súa avaliación por parte dos profesores e defensa
con data límite o día do exame da segunda oportunidade.


Fontes de información
Bibliografía básica

- “Ingeniería del software. Un enfoque práctico”. Roger S. Pressman. 7ª edición. McGraw-Hill.

- “Software engineering”. Ian Sommerville. 9ª edición. Addison-Wesley.

- “Desarrollo y gestión de proyectos informáticos”. Steve McConnell. McGraw-Hill.

- “IEEE standard for software configuration management plans”. Estándar IEEE 828-1990.

- “IEEE guide to software configuration management”. Guía IEEE 1042-1987.

- “Planificación asistida por ordenador: Microsoft Office Project Professional 2010”. Javier Andrade Garda y Sonia M. Suárez Garaboa. Manual de Profesores.

- Manuales de usuario de la herramienta MS-Project 2010.

- “Gestión de proyectos”. Ted Klastorin.Alfaomega grupo editorl. 2010.

- "Investigación operativa". Quintín Martín Martín. Pearson educación. 2003.

- "Investigación operativa. Problemas y ejercicios resueltos". Quintín Martín Martín; Mª Teresa Santos Martín; Yanira del Rosario de Paz Santana. Pearson educación. 2005.

- "Programación Matemática". Salazar Gonzalez, J.J.. Ediciones Diaz de Santos. 2001.

Bibliografía complementaria

- “Ingeniería del software. Aspectos de gestión. Tomo 1: Conceptos básicos, teoría, ejercicios y herramientas”. Román López-Cortijo y García y Antonio de Amescua Seco. Instituto Ibérico de la Industria del Software (www.iiis.es).

- “Project management práctico. Técnicas, herramientas y documentos”. J. Eduardo Caamaño. Ed. Círculo rojo-Docencia (www.pmpractico.com)

- “Interfaces, técnicas y prácticas. MÉTRICA versión 3”. Ministerio de las Administraciones Públicas: http://www.csi.map.es/csi/metrica3/.

- Software Engineering Institute (SEI): http://www.sei.cmu.edu/.

- European Software Institute (ESI): http://www.esi.es/.

- "Programación lineal y flujo en redes".Bazaraa M Limusa. 2005.

- "Investigación de operaciones".Winston W..Paraninfo. 2005.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

A materia ten un carácter eminentemente práctico, polo que é fundamental que os alumnos saiban aplicar os coñecementos teóricos aprendidos á práctica



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías