Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Ferramentas de creación multimedia Código 616G01027
Titulación
Grao en Comunicación Audiovisual
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Tecnoloxías da Información e as Comunicacións
Coordinación
Carballal Mato, Adrián
Correo electrónico
adrian.carballal@udc.es
Profesorado
Carballal Mato, Adrián
Romero Cardalda, Juan Jesus
Correo electrónico
adrian.carballal@udc.es
juan.romero1@udc.es
Web
Descrición xeral
En los últimos años se ha apreciado la masiva utilización de contenido multimedia estático e interactivo dentro de la WWW. En esta asignatura se imparten los conocimiento básicos que permitirán al alumnado poder crear material multimedia mediante la aplicación Adobe Flash, incluyendo la creación de banners publicitarios, videojuegos y contenido interactivo.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A2 Crear productos audiovisuais.
A3 Xestionar proxetos audiovisuais.
A7 Coñecelas técnicas de creación e produción audiovisual.
A8 Coñecela tecnoloxía audiovisual.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B9 Resolver problemas de forma efectiva.
B10 Mellorar a capacidade de análise.
B11 Mellorar a habilidade para o uso e a adaptación axeitada das ferramentas tecnolóxicas.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Aprenderán os fundamentos de programación e as técnicas específicas de programación empregadas na creación de contidos multimedia. A8
B11
C3
Adquirirá a destreza técnica para utilizar ferramentas de creación multimedia para a realización de animacións en 2D, interpolacións de movemento, presentacións multimedia, y pequenos xogos. A2
A7
B3
B10
Poderán xerar aplicacións multimedia con son, gráficos e imaxes, que poderán distribuírse en forma de sitio web. A3
B4
B5
B9

Contidos
Temas Subtemas
1. Fundamentos de Programación Multimedia - Introducción 1.1 Estruturas de programación. Pseudocódigo, Diagramas de fluxo
1.2 Variables e tipos de datos
1.3 Control de fluxo.
1.4 Estrutura dun programa. Funcións.
2. Programación con obxectos 2.1 Programación con obxectos
2.2 Manexo de contido multimedia
2.3 Programación na Web
3. Tecnoloxías Flash e ActionScript - Introdución.
3.1 Creación dun documento
3.2 Creación de contido accesible de Flash
3.3 Creación de scripts con ActionScript
3.4 Creación dunha aplicación
4. Conceptos básicos de Flash 4.1 Traballo con capas
4.2 Creación dunha interface de usuario coas ferramentas de deseño
4.3 Cómo debuxar en Flash
4.4 Creación de símbolos e instancias
4.5 Adición de animación e navegación cos botóns
4.6 Adición de texto estático, de entrada e dinámico
4.7 Adición de Son
4.8 Animacións básicas
5. Obxectos 5.1 Como crear obxectos
5.2 Clips de película
5.3 Botóns
6. ActionScript 6.1 Creación de animacións con ActionScript
6.2 Adición de interactividade con ActionScript
6.3 Manexo de eventos principais (teclas, rato)
6.4 Traballo con xerarquías de Clips de vídeo
6.5 Aleatoriedade e colisións
7. Creación de videoxogos 7.1 Pacman
7.2 Space Invaders
7.3 Car Crash

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 10 0 10
Traballos tutelados 7 35 42
Prácticas de laboratorio 28 56 84
Presentación oral 3 0 3
Proba obxectiva 1 0 1
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Presentacións dos temas máis teóricos da asignatura
Traballos tutelados Proxectos propostos relacionados coas técnicas empregadas nas prácticas de laboratorio
Prácticas de laboratorio Creación de interpolaciones. Manejo de efectos básicos. Creación de simbolos y tipos de texto. Publicación de animaciones estáticas. Aprendizaje de metodologia de animacion interactiva. Creación de juegos en Flash.
Presentación oral Presentación dos traballos individuais
Proba obxectiva Proba de avaliación dos coñecementos teóricos e practicos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Seguemento dos proxectos e prácticas propostas

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba obxectiva Prueba relacionada con los conocimientos de la asignatura 50
Prácticas de laboratorio Realización de dos practicas obligatorias donde se pondrán en practica los conocimientos adquiridos. 20
Traballos tutelados Creación de un videojuego 30
 
Observacións avaliación

<p> Para aprobar a asignatura é imprescindible acadar unha nota mínima tanto na parte teórica como na práctica.
Esta nota mínima será de 4 puntos sobre un máximo de 10 puntos. También es necesarios entregar las dos practicas obligatorias.</p>


Fontes de información
Bibliografía básica

- Fundamentos de programación: Algoritmos, Estructuras de Datos y Objetos - Luis Joyanes Aguilar – McGrawHill

- Fundamentos de programación - José López Herranz, Enrique Quero Catalinas – Paraninfo

- Manual Imprescindible de Flash MX - Antonio Paniagua Navarro – Anaya Multimedia

- ActionScript para Flash MX - Lazaro Issi Camy – Anaya Multimedia

- Macromedia Flash 5 - Darrel Plant y Robert Cleveland – Prentice Hall

- Flash 5 (Guía Práctica para usuarios) - Claudio Hernández – Anaya Multimedia

Proporcionaráselle tamén os alumnos documentación especifica que será utilizada polo profesorado durante toda a asignatura en formato papel e dixital.

Bibliografía complementaria

Manuais proporcionados polo profesorado.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Obradoiro de creación multimedia/616G01038

Materias que continúan o temario
Fundamentos tecnolóxicos dos medios audioviosuais/616G01003

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías