Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Ferramentas web avanzadas Código 616G01036
Titulación
Grao en Comunicación Audiovisual
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Galego
Prerrequisitos
Departamento Tecnoloxías da Información e as Comunicacións
Coordinación
Dafonte Vazquez, Jose Carlos
Correo electrónico
carlos.dafonte@udc.es
Profesorado
Dafonte Vazquez, Jose Carlos
Gomez Garcia, Angel
Correo electrónico
carlos.dafonte@udc.es
angel.gomez@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A2 Crear productos audiovisuais.
A3 Xestionar proxetos audiovisuais.
A7 Coñecelas técnicas de creación e produción audiovisual.
A8 Coñecela tecnoloxía audiovisual.
A9 Coñecelos modelos de xestión.
A11 Coñecelas metodoloxías de investigación e análise.
A12 Coñecelos principais códigos da mensaxe audiovisual.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Crear productos audiovisuais A2
Xestionar proxectos audiovisuais A3
Coñecelas técnicas de creación e produción audiovisual A7
Coñecela tecnoloxía audiovisual A8
Coñecelos modelos de xestión A9
Coñecelas metodoloxías de investigación e análise A11
Coñecelos principais códigos da mensaxe audiovisual A12

Contidos
Temas Subtemas
1. Creación de blogs, foros, wikis e portais 1.1. Introdución
1.2. Control de versións do sóftware
1.3. Tecnoloxías de blogs
1.3.1. Emprego dunha ferramenta de xestión de blogs
1.4. Tecnoloxías de foros
1.4.1. Administración dun sistema de xestión de foros
1.5. Tecnoloxías de wikis
1.5.1. Traballo cunha ferramenta de xestión de wikis
1.6. Tecnoloxías de portais web
1.6.1. Xestión de portais web
2. Estratexias de visibilidade na rede 2.1. Introdución
2.2. Técnicas de visibilidade na rede
3. Transmisión en tempo real de video e audio na rede 3.1. Introdución
3.2. Transmisión en tempo real de vídeo e audio
4. Bases de datos multimedia 4.1. Introdución
4.2. Bases de datos multimedia
5. Páxinas web dinámicas 5.1. Introdución
5.2. Descrición das principais tecnoloxías existentes
5.3. Creación de páxinas web dinámicas
6. Ferramentas de xestión de contidos 6.1. Introdución
6.2. Características básicas dos xestores de contidos
6.3. Descrición e emprego dunha ferramenta de xestión de contidos

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados 7 35 42
Prácticas de laboratorio 29 58 87
Proba obxectiva 1 0 1
Sesión maxistral 10 0 10
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Proxectos relacionados coas técnicas empregadas nas prácticas de laboratorio
Prácticas de laboratorio 1. Manexo dun cliente de control de versións sóftware. 2. Emprego dunha ferramenta de xestión de blogs. 3. Administración dun sistema de xestión de foros. 4. Traballo cunha ferramenta de xestión de wikis. 5. Introdución á xestión de portais web. 6. Funcionamento dun sistema de transmisión de audio e vídeo en tempo real. 7. Manexo de bases de datos multimedia. 8. Creación de páxinas web dinámicas. 9. Xestores de contidos sóftware
Proba obxectiva Proba de avaliación dos contidos da asignatura
Sesión maxistral Presentación dos aspectos teóricos da asignatura

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Prácticas de laboratorio
Descrición
Seguemento das prácticas e proxectos propostos

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Traballos tutelados Avaliarase a calidade dos proxectos realizados nos diferentes aspectos da asignatura 30
Prácticas de laboratorio Seguemento das prácticas a realizar no laboratorio 30
Proba obxectiva Proba de avaliación dos coñecementos teórico/prácticos da asignatura 40
 
Observacións avaliación

Para aprobar a asignatura é imprescindible acadar unha nota mínima na parte teórica e práctica. Esta nota mínima será de 4 puntos sobre un máximo de 10 puntos. En caso de non chegar á nota mínima nalgunha das partes, a máxima nota
global que se poderá acadar é dun 4.5.


Fontes de información
Bibliografía básica

- Collins-Sussman, Ben; Fitzpatrick, Bryan W.; Pilato, C. Michael. Version Control with Subversion. Ed. O'Reilly, Sebastopol, 2008.

- León de Mora, Carlos (coord.). Entornos colaborativos en docencia virtual: redes sociales y wikis. Secretariado de publicaciones Universidad de Sevilla, Sevilla, 2010

- Grané, Mariona; Willem, Cilia (coords.). Web 2.0: nuevas formas de aprender y participar. Ed. Laertes, Barcelona, 2009

- Barrett, Daniel J. MediaWiki. Ed. O'Reilly, Sebastopol, 2009

- Richardson, William. Blogs, wikis, podcasts, and other powerful web tools for classrooms. Ed. Corwin Press, Thousand Oaks, 2010

- Woods, Dan; Thoeny, Peter. Wikis For Dummies. Ed. John Wiley & Sons, West Sussex, 2007

- Klobas, Jane. Wikis: tools for information work and collaboration. Ed. Chandos Publishing, Oxford, 2006

- McNulty, Scott. Building a WordPress blog: people want to read. Ed. Peachpit, Berkeley, 2009

- Sanagustín Fernández, Eva. Tu blog paso a paso: manual para iniciarse en el blogging. Ed. Universidad Abierta de Cataluña, Barcelona, 2007

- Sánchez, Yoani. Wordpress: un blog para hablar al mundo. Ed. Anaya, Madrid, 2011

- Douglass, Robert T.; Little, Mike; Smith, Jared W. Building online communities with Drupal, phpBB, and WordPress. Ed. APress, New York, 2005

- Hanke, Johann-Christian. WordPress versión 2.8: tu sitio web y tu blog, fácil y gratuito. Ed. KnowWare, Ecuelles, 2007

- Chamorro Marín, Rafael. Blogs: cómo crear un blog, compartir textos e imágenes en internet, y utilizar los programas de Internet social y la web 2.0. Ed. Creaciones Copyright, Madrid, 2008

- Wright-Porto, Heather. Google Blogger. Ed. Anaya Multimedia, Madrid, 2011   

- Blood, Rebecca. Universo del weblog consejos prácticos para crear y mantener su blog. Ed. Gestión 2000, Barcelona, 2005

- Gómez López, Julio. Diseño y creación de portales web. Ed. Starbook, Madrid,2010

- Marcus, Robert; Watters, Beverly. Portales de conocimiento colaboración y productividad de nueva generación. Ed. McGraw-Hill, Madrid, 2003

- Martín Romero, Arturo; Martín Romero, Juan José. Portales de Internet, aplicaciones web. Ed. Mira Editories, Zaragoza, 2009

- Munté, Xavier; Sabaté, Jordi. Mantenimiento de portales en Internet. Ed. Inforbook's, Barcelona, 2007

- Barco Bernal, Pedro; López Pérez, Reyes; Baleriola Moguel, Manuel. Mantenimiento de portales de información. Ed. McGraw-Hill, Madrid, 2006

- Prat, Marie. Posicionamiento de su sitio web en Google y otros buscadores. Ed. Ediciones ENI, Cornellà de Llobregat, 2009

- Maciá Domene, Fernando. Posicionamiento en buscadores. Ed. Anaya Multimedia, Madrid, 2009

- Austerberry, David. La tecnología del streaming de vídeo y audio. Ed. Escuela de Cine y Vídeo, Andoain, 2002

- Stephens, Rod. Diseño de bases de datos. Ed. Anaya Multimedia, Madrid, 2009

- Orós Cabello, Juan Carlos. Diseño de páginas web con XHTML, JavaScript y CSS. Ed. Ra-Ma, Madrid, 2010

Bibliografía complementaria

- Subversion. http://svnbook.red-bean.com

- Subversion Client. http://tortoisesvn.tigris.org

- WordPress. http://wordpress.org

- Blogger. http://www.blogger.com

- phpBB. http://www.phpbb.com

- MediaWiki. http://www.mediawiki.org/wiki/MediaWiki

- Content Management Systems. http://php.opensourcecms.com


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías