Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Teoría do Buque I Código 631G01208
Titulación
Grao en Enxeñaría Náutica e Transporte Marítimo
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Galego
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Navegación e da Terra
Coordinación
Freire Piñeiro, Ramon
Correo electrónico
ramon.freire@udc.es
Profesorado
Freire Piñeiro, Ramon
Correo electrónico
ramon.freire@udc.es
Web
Descrición xeral Coñecemento do alumno do comportamente do buque como flotador. ademaís das cuestions sobor a distribución da carga, estabilidade, consumo, etc. E decir: aplicación da xeometría e mecànica o estudio do movemento do buque en calqueira dos estados que aquel se poida atopar.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A3 Interpretar e representar as formas do buque e das súas instalacións.
A14 Planificar e dirixir unha travesía, determinar a situación por calquera medio de navegación, e dirixir a navegación.
A15 Realizar unha garda de navegación segura.
A22 Cargar, manipular e estibar do xeito axeitado as diferentes mercadorías transportables nun buque.
A24 Manter a navegabilidade do buque.
A32 Controlar o asento, a estabilidade e os esforzos.
B2 Resolver problemas de xeito efectivo.
B4 Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo.
B5 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B6 Traballar de forma colaboradora.
B7 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B14 Capacidade de análise e síntese.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
O alumno deberá ter un coñecemento do relativo a temas conceptuales da teoría do buque o mesmo co relativo as propiedades de flotabilidade A3
A15
A22
A24
A32
B4
B5
B14
C6
C7
Coñecemento por parte do alumno no relativo a parte conceptual da estabilidade e a súa repercusión no buque como tal A3
A14
A15
A22
A32
B4
B5
B14
C6
C7
Formación do alumnado no relativo o coñecemento pleno en canto o uso de certificados, cuadernillos e demaís formalismo ante as Autoridades competentes A22
A24
A32
B2
B6
B7
B14
C6
C7

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. Generalidades Planos de forma, líneas de referencia. Asiento de proyecto. Escalas de calados. Alteración. Deformación producida en el buque. Vagras planas y de doble curvatura.
TEMA 2. Procedimientos aproximados de integración Método de los trapecios. Reglas de Simpson para determinar áreas, volumenes y centroides. Toneladas por centimetro y por pulgada. Variación de los calados por cambio de densidad. Líneas de crga de 1966. Cálculo del desplazamiento para un asiento dado y distinto al de proyecto.
TEMA 3. Flotabilidad Reserva y coeficiente de flotabilidad. Porte. Exponenete de carga. Coeficientes de afinamiento. Arqueo. Convenio Internacional sobre arqueo de 1969. Arqueo de Panamá y de Súez. Certificado de arqueo.
TEMA 4. Centro de gravedad y de carena. Movimiento que experimentan estos al trasladar, cargar o descargar pesos de a bordo. Teorema de momentos. Cuadro de momentos. Variación del centro de carena al inclinarse trasversal o longitudinal el buque por efecto de pesos.
TEMA 5. Metacentro Definición. Radio metacéntrico. Evoluta metacéntrica. Falso metacentro. Momento de inercia. Cálculo del radio metacéntrico transversal y longitudinal. Curvas hidrostáticas.
TEMA 6. Estabilidad Concepto de equilibrio: estable, inestable e indiferente. Altura metacéntrica. Concepto de estabilidad y sus tipos. Par de estabilidead. Brazo del par. Momento del par. Curvas de estabilidad. Curvas KN y GZ para un KG supuesto. Características e información que nos facilitan las curvas. Efecto dinámico de un par escorante. Angulo de equilibrio dinámico. Angulo crítico estático y dinámico. Reserva de estabiliodad. Criterios de estabilidad: OMI, Administración española, Torremolinos, Rahola. Estabildiad longitudinal. Altura metacéntrica longitudinal: brazo y momento del par.
TEMA 7. Operaciones con pesos Experiencia de stabilidad. Traslado horizontal y longitudinal de pesos: su influencia con los calados del buque. Momento de asiento. Fórmula del asiento y de la alteración. Cálculo exacto de de calados. Traslado vertical de pesos: su influencia en la estabilidad y escora. Conocidas las características de un buque para dos estados de carga, inicial y final; determinar la carga que se puede cargar y su ubicación a bordo. Pesos suspendidos: influencia en la estabilidad trasversal. Carenas líquidas: correción por superficies libres dbida a líquidos y granos. Pérdida de la altura metcéntrica. Transporte de grano. Cuadernillo de estabilidad. Angulo de reposo. Factor de estiba.
TEMA 8. Poner el buque en calados Reparto de pesos en dos bodegas en la misma y en distinta cabeza, para dejar el buque con un asiento pedido. Puntos indifentes. Toneladas en cabeza. Diagrama de asientos. Concepto de coeficiente de emersión.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Obradoiro 10 20 30
Mesa redonda 1 0 1
Proba obxectiva 6 0 6
Sesión maxistral 28 84 112
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Obradoiro Realización dos traballos e problemas que foron programados na aula
Mesa redonda Traballo expositivo referente as tarefas e problemas que foron planificados na aula
Proba obxectiva Evaluación dos coñecementos adquiridos durante o curso por o alumnado
Sesión maxistral Clases impartidas na pizarra apoidas das TICs na docencia universitaria

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Obradoiro
Proba obxectiva
Descrición
O docente atopase no seó despacho durante as horas fixadas como titorias para atender calqueira dubida que se lle poida plantexar o alumno, o mesmo que en calqueira outro momernto podese acudir a él.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Obradoiro Realización dos problemas fixados por grupos de dous alumnos, con a súa correspondente valoración 35
Mesa redonda Traballo expositivo de uns temas fixados por o alumno do temario da materia 15
Proba obxectiva Evaluación dos coñecementos practicados o longo do cuadrimestre sobor o estudio da teoría aplicada o buque.

Aqueles alumnos que non superen a materia por curso.
Na evaluación ordinaria en primeira ou segunda opción, necesitan acadar a nota de cinco puntos sobre dez en cada unha das probas escritas, nunha primeria de problemas na que dispón de duas horas para súa realización e unha segunda de media hora de coñecementos teóricos.
50
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica H.J.Pursey (1992). MERCHANT SHIP STABILITY. Glasgow
CESAREO DIAZ FERNANDEZ (1975). Resumen de Problemas de TB. Barcelona
C.B.Barrass and D.R. Derrett (2007). SHIP STABILITY. Oxford
Dr.C.B.Barrass (2001). SHIP STABILITY. Oxford
CESAREO DIAZ FERNANDEZ (1969). TEORIA DEL BUQUE. Barcelon
Antonio Bonilla de la Corte (1978). TEORIA DEL BUQUE. Cadiz

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Teoría do Buque II/631G01404

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Matemáticas I/631G01101
Física/631G01103
Construcción Naval/631G01105

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías