Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Preparación dun Proxecto de Investigación I: Busca de Información Código 653862201
Titulación
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Saúde
Medicina
Coordinación
Sobrido Prieto, María
Correo electrónico
maria.sobrido@udc.es
Profesorado
Sobrido Prieto, María
Correo electrónico
maria.sobrido@udc.es
Web http://http://www.udc.es/fcs/ga/index.htm
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación mais adecuadas á investigación proposta.
A2 Capacidade para o deseño experimental e o completo desenvolvemento de proxectos de investigación no ámbito sanitario, desde a formulación da hipótese de investigación ata a comunicación dos resultados.
B1 Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria.
B2 Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita.
B3 Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora.
B4 Capacidade de análise e de síntese.
B5 Habilidade para manexar distintas fontes de información.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Afondar na metodoloxía máis adecuada para a busca documental da evidencia científica. Para iso ao longo do presente curso tratarase de aprender os pasos necesarios que teñen que levarse a cabo na elaboración dun proxecto de investigación. AM1
AM2
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
CM3
CM6
CM8

Contidos
Temas Subtemas
TEMA I. FUENTES DE INFORMACIÓN 1.- CARACTERÍSTICAS y CLASIFICACIÓN
2.- REVISTAS CIENTÍFICAS

* El artículo científico

3.- LITERATURA GRIS
TEMA II. CALIDAD Y EVALUACIÓN DE LA INVESTIGACIÓN CIENTÍFICA 1.- Factor de impacto
2.- Presencia en bases de datos
3.- Normas editoriales
TEMA III: INTERNET Y LA INFORMACIÓN CIENTÍFICA 1.-LIBROS ELECTRÓNICOS
2.- REVISTAS ELECTRÓNICAS
3.- OTROS TIPOS DE DOCUMENTOS
4.- CALIDAD DE CONTENIDOS Y EVALUACIÓN
TEMA IV: RECUPERACIÓN DE INFORMACIÓN BIBLIOGRÁFICA 1.-Formular la pregunta de estudio
2.- Definir la estrategia de búsqueda
3.- Identificación de bases de datos adecuadas
TEMA V: GESTIÓN DE BIBLIOGRAFÍA

1.- Herramientas informáticas
2.- Endnoteweb

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 12 24 36
Traballos tutelados 0 9 9
Prácticas a través de TIC 9 18 27
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Clase teórica, incentivando a participación activa do alumnado.
Traballos tutelados Realización dun traballo sobre un tema da materia baixo a supervisión da profesora.
Prácticas a través de TIC Prácticas mediante ordenadores con acceso a Internet.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Prácticas a través de TIC
Traballos tutelados
Descrición
O alumnado será atendido de forma individualizada para resolver dúbidas e orientar no estudio da materia.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Prácticas a través de TIC Prácticas mediante ordenadores con acceso a internet 40
Traballos tutelados Valoración do traballo. 60
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

TEMA I. FUENTES DE INFORMACIÓN

Day R. Cómo escribir y publicar trabajos científicos. 4ª Ed. Washington DC, OPS, 2008.

Manterota C, Pineda V, Vial M,Grande L. ¿Cómo presentar los resultados de una investigación científica? II. El manuscrito y el proceso de publicación Cir Esp. 2007;81:70-7.

· Comisión de las ComunidadesEuropeas. e-Europa 2002: Criterios de calidad para los sitios web relacionadoscon la salud. [Internet]. Bruselas, 29.11.2002. COM (2002)667 final.[acceso 30/11/2011]. Disponible en: http://www.cgcom.org/sites/default/files/COM2002.667%20boletin%20100.pdf

International Healtcare Coalition. Código de ética de e-Salud. Zurich: HonCode [Internet]. [acceso 30/11/2011].Disponible en: http://www.hon.ch/HONcode/Spanish/

Luces y sombras de la información desalud en Internet. Informe SEIS. Contiene un interesante capítulo sobre lacalidad de las sedes web sanitarias: http://www.seis.es/jsp/base.jsp?contenido=/jsp/publicaciones/inforseis.jsp&id=5.2&informeid=2&titulo=

 

 

TEMA II: CALIDAD Y EVALUACIÓN DE LA INVESTIGACIÓN

Guías para la práctica debuenas publicaciones. PerinatolReprod Hum 2009; 23: 38-45

 

TEMA III: RECUPERACIÓN DE LA INFORMACIÓN BIBLIOGRÁFICA

La Biblioteca Cochrane Plus. Breve guía de uso. Santiago de Compostela: BiblioSaúde. 2011. Actualizada mayo 2012[Consultado 02/06/2012]. Disponible en: http://www.sergas.es/Docs/Bibliosaude/GuiaBibliotecaCochranePlus.pdf

Braña Marcos B. El Instituto Joanna Briggs y sus recursos online. Rev Cient Soc Esp Enferm Neurol.2010; 31:13-15

Guía de uso de la base de datos TRIP. Santiago de Compostela:BiblioSaúde. 2011. Actualizada marzo 2011[Consultado 02/06/2012]. Disponible en: http://www.sergas.es/Docs/Bibliosaude/GUIA%20DE%20USO%20TRIPDATABASE.pdf

Sobrido M, Gonzalez Guitián C. Buscar en Medline con Pubmed. Santiago de Compostela: BiblioSaúde. 2011. Actualizada mayo 2012[Consultado 02/06/2012]. Disponible en: http://www.sergas.es/Docs/Bibliosaude/guia%20de%20uso%20medline_201205230.pdf

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías