Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Investigación na Ocupación Humana Código 653862218
Titulación
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Galego
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Saúde
Fisioterapia
Coordinación
Viana Moldes, Ines
Correo electrónico
ines.viana@udc.es
Profesorado
Avila alvarez, Adriana I.
Movilla Fernandez, Maria Jesus
Viana Moldes, Ines
Correo electrónico
adriana.avila.alvarez@udc.es
maria.jesus.movilla@udc.es
ines.viana@udc.es
Web http://www.udc.es/fcs/ga/index.htm
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación mais adecuadas á investigación proposta.
A2 Capacidade para o deseño experimental e o completo desenvolvemento de proxectos de investigación no ámbito sanitario, desde a formulación da hipótese de investigación ata a comunicación dos resultados.
A3 Adquirir un sentido ético da investigación sanitaria.
A4 Obter un substrato teórico suficiente para comprender o entorno clínico de aplicación das técnicas de investigación.
A5 Adquirir o coñecemento da realidade investigadora nun ámbito concreto das ciencias da saúde.
B1 Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria.
B2 Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita.
B3 Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora.
B4 Capacidade de análise e de síntese.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Reflexionar sobre la práctica profesional diaria como una oportunidad de crecimiento profesional-personal, salud y bienestar. AM1
AM2
AM3
AM4
AM5
BM1
BM2
BM3
BM4
CM1
CM2
CM8

Contidos
Temas Subtemas
Tema1: Investigación en ocupación humana, autonomía personal y calidad de vida.
1.1. Introducción a la investigación en ocupación humana.
1.2. Bases conceptuales de la investigación en ocupación humana.
Tema 2: Investigación asociada a la práctica profesional diaria
Análisis sobre:
2.1. Expectativas
2.2. Realidades
2.3. Significados
Tema 3: La investigación aplicada a mi dsiciplina
3.1. Talleres práctico-teóricos.
Exposiciones de Trabajos Fin de Máster.
Tema 4: Investigación en calidad de vida
4.1. Aplicaciones prácticas
Tema 5: Ocupación humana significativa: un puente entre la educación, la investigación, el trabajo en equipo y la ciudadanía.
5.1. Aplicaciones prácticas

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Recensión bilbiográfica 5 25 30
Obradoiro 16 28 44
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Recensión bilbiográfica Lectura crítica dun libro, dun artigo, dunha tese ou dunha comunicación a un congreso no ámbito da investigación na ocupación humana.
Obradoiro Combinaranse diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolverá tarefas prácticas no ámbito da investigación na ocupación humana, co apoio e supervisión do profesorado.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Recensión bilbiográfica
Descrición
Resolución de dúbidas e dirección das lecturas científicas seleccionadas polo profesorado.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Obradoiro Se valorará la asistencia y la participación. 25
Recensión bilbiográfica En las recensiones se valorarán los siguientes aspectos: la coherencia de los contenidos, la argumentación crítica, la presentación y la redacción. 75
 
Observacións avaliación

- Todo estudante ten dereito a dúas convocatorias de avaliación: xuño e Xullo. No entanto, esta materia desenvolverase cunha metodoloxía diversificada e con avaliación continuada. - Para as persoas que realicen a materia de maneira non presencial, a súa calificación máxima será 7,5. - Recoméndase puntualidade en tódalas sesións.


Fontes de información
Bibliografía básica

Crepeau, Cohn, Shell.(2011) Willard&Spackman. Terapia Ocupacional, 11ªed. Buenos Aires, Madrid: Editorial Médica Panamericana.

Yerxa EJ. Health and the human spirit for occupation. Am J Occup Ther. 1998;52(6):412-418.

Kronenberg F, Simó S, Pollard N. (2006). Terapia Ocupacional sin Fronteras. Aprendiendo del espíritu de supervivientes. Buenos Aires, Madrid: Editorial Médica Panamericana.

Schwartzmann L. Calidad de vida relacionada con la salud: Aspectos conceptuales. Cienc. enferm. [revista en Internet]. 2003 [acceso el 30 de abril del 2011]; Cienc. enferm. v.9 n.2 Concepción dic. 2003. Disponible en: http://www.scielo.cl/scielo.php?pid=S0717-95532006000100002&script=sci_arttext

Gómez Mengelberg E. Un recorrido histórico del concepto de salud y calidad de vida a través de los documentos de la OMS. TOG (A Coruña) [revista en Internet]. 2009 [acceso el 30 de abril del 2011]; 6(9): [10p.]. Disponible en: http://www.revistatog.com/num9/pdfs/original2.pdf

Salvador R, Márquez R, Romero Zepeda H. Reflexiones sobre calidad de vida relacionada con la salud. Rev Med Inst Mex Seguro Soc 2010; 48 (1): 91-102.

World Health Organization Quality of Life Questionnaire; WHOQOL Group. Escalas de valoración geriatrica. 1993.

Herdman M, Badia X, Berra S. El EuroQol-5D: una alternativa sencilla para la medición de la calidad de vida relacionada con la salud en atención primaria. Aten Primaria. 15 de octubre 2001; 28(6): 425-429.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías