Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Socioloxía da Saúde. a Discapacidade e a Dependencia Código 653862221
Titulación
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencia Política da Administración
Coordinación
Almarcha Barbado, Maria Amparo
Correo electrónico
amparo.almarcha@udc.es
Profesorado
Almarcha Barbado, Maria Amparo
Correo electrónico
amparo.almarcha@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación mais adecuadas á investigación proposta.
A2 Capacidade para o deseño experimental e o completo desenvolvemento de proxectos de investigación no ámbito sanitario, desde a formulación da hipótese de investigación ata a comunicación dos resultados.
A5 Adquirir o coñecemento da realidade investigadora nun ámbito concreto das ciencias da saúde.
B1 Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria.
B2 Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita.
B3 Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora.
B4 Capacidade de análise e de síntese.
B5 Habilidade para manexar distintas fontes de información.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Entender y analizar la medida de la salud a través de indicadores de salud y calidad de vida. Analizar y comprender que papel juegan los factores sociales, políticos, económicos y culturales en los procesos de salud y de enfermedad. AM1
AM2
AM5
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
CM1
CM8
Analizar criticamente la salud y la enfermedad en el ámbito social desde la perspectiva de la Sociología de la Salud. Estudiar los procesos de salud y calidad de vida, así como las nuevas formas de enfermar AM1
AM2
AM5
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
CM1
CM8
Analizar la problemática de la discapacidad, definición y teorías correspondientes. Enfocar el estudio de la realidad de la discapacidad y la dependencia desde una óptica social y no tanto como un atributo individual. AM1
AM2
AM5
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
CM1
CM8
Darse cuenta e identificar en que medida cierto tipo de actitudes y creencias pueden afectar los puntos de vista que los individuos y la sociedad tienen sobre la discapacidad;y así mismo investigar los cambios que deberían producirse en este ámbito para no enfocar la discapacidad como exclusión social. AM1
AM2
AM5
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
CM1
CM8
Aprender a descubrir los "sesgos" subyacentes a las propias metodologías de análisis, ténicas de aproximación y resultados de la investigación sobre la discapacidad y la dependencia. Entender el papel del lenguaje social para la definición de la discapacidad y la dependencia. AM1
AM2
AM5
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
CM1
CM8

Contidos
Temas Subtemas
Sociología de la salud, la discapacidad y la dependencia 1. A conducta de enfermar. O papel del enfermo. A resposta a enfermidade. Etiquetas sociais.
2. Profesiones e instituciones sanitarias. Salud y valores humanos. Etica y problemas de salud: Eutanasia, celulas madre, bioética.
3. Salud y calidad de vida. Salud y nuevas formas de enfermar: Anorexia, bulimia y vigoresia . Drogadicción y sus formas.
La medición de la salud 4. Revisión crítica dos métodos e técnicas de investigación social da saúde, discapacidade e dependencia. Indicadores de salud. Opinión pública y salud.
5. A saúde, discapacidade e a dependencia en cifras: perfís autonómicos, nacionais, europeos e internacionais. Percepción social da saúde discapacidade e a dependencia (actitudes, opinións, xuízos e prejuicios).
Discapacidade e dependencia 6. O entorno familiar. Integración social escolar y laboral. Xenero, discapacidade e dependencia
7. O entorno social e institucional con especial referencia as redes de apoio. Dependencia e exclusión social.
8. Políticas e política (galega, española e da UE) en torno á discapacidade e a dependencia. Problemática de grupos especificos: Mujeres y niños maltratados, parados de larga duración, jubilados y mayores.
9. Politicas públicas: Perspectiva sociológica de la Ley de Dependencia, con especial referencia a Galicia. Sociedade da información, discapacidade e dependencia.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Presentación oral 1 0 1
Seminario 4 12 16
Sesión maxistral 10 20 30
Traballos tutelados 0 8 8
Proba obxectiva 1 0 1
Discusión dirixida 6 12 18
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Presentación oral Presentacion na clase, ante os compañeiros e a profesora, do traballo tutelado realizado polo alumnado.
Seminario Discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario.
Sesión maxistral Explicación é orientación teórica básica pola profesora.
Traballos tutelados Contando coa guía do profesor-titor, o estudante millora a súa aprendizaxe autónoma mediante a realización de traballos individuais ou en pequenos grupos sobre aspectos concretos da materia. Deste xeito desenvolve habilidades na argumentación escrita e oral, destrezas metodolóxicas e reflicte o alcance dos seus coñecementos.
Proba obxectiva Examen escrito formado por preguntas cortas ou tema sobre os contidos da materia.
Discusión dirixida Debates sobre temas actuais relevantes.

Atención personalizada
Metodoloxías
Presentación oral
Traballos tutelados
Descrición
Resolución de dúbidas e orientación o estudio. Seguimento e supervisión dos traballos tutelados.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Discusión dirixida Debates coordinados pola profesora. 20
Presentación oral Presentación oral polo alumno dos resultados do traballo tutelado 10
Traballos tutelados Contando coa guía do profesor-titor, o estudante millora a súa aprendizaxe autónoma mediante a realización de traballos individuais ou en pequenos grupos sobre aspectos concretos da materia. Deste xeito desenvolve habilidades na argumentación escrita e oral, destrezas metodolóxicas e reflicte o alcance dos seus coñecementos. 40
Proba obxectiva Examen escrito formado por preguntas cortas ou tema sobre os contidos da materia. 30
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

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Wright Mills, Ch. La imaginación sociológica (México: Fondo de Cultura Económica, 1987).

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


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