Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Investigación en Ciencias da Saúde II Código 653862236
Titulación
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Saúde
Matemáticas
Coordinación
Jacome Pumar, Maria Amalia
Correo electrónico
maria.amalia.jacome@udc.es
Profesorado
Jacome Pumar, Maria Amalia
Lopez de Ullibarri Galparsoro, Ignacio
Sobrido Prieto, María
Correo electrónico
maria.amalia.jacome@udc.es
ignacio.lopezdeullibarri@udc.es
maria.sobrido@udc.es
Web http://http://www.imedir.udc.es/mais/?page_id=197#Materia05
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación mais adecuadas á investigación proposta.
A2 Capacidade para o deseño experimental e o completo desenvolvemento de proxectos de investigación no ámbito sanitario, desde a formulación da hipótese de investigación ata a comunicación dos resultados.
A3 Adquirir un sentido ético da investigación sanitaria.
A4 Obter un substrato teórico suficiente para comprender o entorno clínico de aplicación das técnicas de investigación.
A5 Adquirir o coñecemento da realidade investigadora nun ámbito concreto das ciencias da saúde.
B1 Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria.
B2 Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita.
B3 Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora.
B4 Capacidade de análise e de síntese.
B5 Habilidade para manexar distintas fontes de información.
B6 Capacidade para traballar de forma colaborativa en equipos multi e interdisciplinar.
B7 Capacidade de establecer unha relación de empatía cos suxeitos implicados no desenvolvemento da actividade investigadora.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
AI1
AI2
AI3
AI4
AI5
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
CM1
CM2
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8
AI1
AI2
AI3
AI4
AI5
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
CM1
CM2
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1. Contrastes de hipótesis Conceptos básicos.
Elección da proba estatística.
Estudo da normalidade.
Inferencia para unha mostra.
Inferencia para duass mostras.
Inferencia para máis de duas mostras
Tema 2. Análise da regresión Conceptos básicos
Correlación e asociación entre variables, estudio da concordancia
Regresión lineal simple
Regresión lineal múltiple
Comparación de rectas de regresión
Regresión loxística
Tema 3. Análise de supervivencia Introducción ós datos censurados
Curva de supervivencia e función de risco
Estimador de Kaplan-Meier
Modelo de regresión de Cox
Tema 4. Práctica clínica basada na evidencia. Introducción.
Implicacións na investigación.
Principais tipos de documentos.
Tema 5. Niveles de evidencia. Niveles de evidencia e graos de recomendación
Elaboración de taboas de evidencia
Tema 6. Guías de práctica clínica. Definición.
Tipoloxía.
Localización de guías clínicas.
Tema 7. Revisións sistemáticas. Definición.
Tipoloxía.
Localización de guías clínicas.
Tema 8. Metaanálise Xeneralidades.
Tamaño do efecto.
Modelos estatísticos.
Cuantificación da heteroxeneidade.
Sesgo de publicación.
Metarregresión.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Análise de fontes documentais 20 50 70
Foro virtual 12 30 42
Seminario 4 12 16
Aprendizaxe colaborativa 4 12 16
Traballos tutelados 2 4 6
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Análise de fontes documentais Estudio dirixido a través de material multimedia: clases grabadas, vídeos, presentacións, documentación complementaria en pdf
Foro virtual Ferramentas online de seguimento e titorización: foros, debates.
Seminario Clases presenciais onde se resolverán dúbidas e exercicios.
Aprendizaxe colaborativa Avaliación continua mediante algún dos seguintes métodos: controis escritos, exercicios entregados, participación na aula virtual, etc
Traballos tutelados Traballo final onde se reflicte o dominio teórico-metodolóxico da materia

Atención personalizada
Metodoloxías
Foro virtual
Traballos tutelados
Seminario
Descrición
As metodoloxías empregadas xa inclúen a atención personalizada

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Traballos tutelados Traballo final onde se reflicte o dominio teórico-metodolóxico da materia. 50
Aprendizaxe colaborativa Controis escritos, exercicios entregados, participación na aula virtual. 50
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Temas 1-3

Temas 4-8

  • Casal Acción B, Ríos Neira M, Sobrido Prieto M. Guía de uso de CRD Databases. Plan de Calidad el Sistema Nacional de Salud del Ministerio de Sanidad y Política Social. Axencia de Avaliación de Tecnoloxías Sanitarias deGalicia; 2012. Guías de Recursos deInformación: nº 1. Disponible en: http://www.sergas.es/docs/Avalia-t/guia-uso-CRD.pdf
Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Preparación dun Proxecto de Investigación II: Desenvolvemento e Comunicación/653862202
Estatística Aplicada a Ciencias da Saúde/653862206
Investigación Clínica I/653862232

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías