Datos Identificativos 2011/12
Asignatura (*) Matemáticas II Código 670G01006
Titulación
GRAO EN ENXEÑARÍA DE EDIFICACIÓN
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Prerrequisitos
Departamento Matemáticas
Coordinación
Gomez Bermudez, Carlos
Correo electrónico
carlos.gbermudez@udc.es
Profesorado
Arregui Alvarez, Iñigo
Blanco Garcia, Covadonga
Cendan Verdes, Jose Jesus
Ferreiro Ferreiro, Ana María
Gomez Bermudez, Carlos
Outon Soto, Aurelio Luis
Selgas Buznego, Virginia
Tarrio Tobar, Ana Dorotea
Correo electrónico
inigo.arregui@udc.es
covadonga.blanco@udc.es
jesus.cendan.verdes@udc.es
ana.fferreiro@udc.es
carlos.gbermudez@udc.es
aurelio.outon@udc.es
virginia.selgas@udc.es
ana.dorotea.tarrio.tobar@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Adquirir os coñecementos fundamentais sobre matemáticas, estatística, física, química e acústica como soporte para o desenvolvemento das habilidades e destrezas propias da titulación.
A8 Deseñar, calcular e executar estruturas de edificación.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Capacidade de organización e planificación.
B3 Capacidade para a procura, análise, selección, utilización e xestión da información.
B4 Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo.
B5 Capacidade para a resolución de problemas.
B6 Capacidade para a toma de decisións.
B7 Capacidade de traballo en equipo.
B12 Razoamento crítico.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Afianzar os coñecementos de álxebra, xeometría e xeometría diferencial e estatística que posee o alumno e cubrir as posibles lagoas en relación con algúns contidos básicos, fomentando a interrelación entre teoría e práctica. A1
B1
B2
B3
B5
B6
B7
B12
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Adquirir os conceptos básicos e técnicas fundamentais do cálculo, relacionar ditos conceptos entre sí e dominar a terminoloxía propia da materia. A1
A8
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B12
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Coñecer algúns modelos matemáticos indispensables no plantexamento e resolución de problemas relacionados coa construción. A1
A8
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B12
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
TEMA I.- CONCEPTOS BÁSICOS DE ÁLXEBRA LINEAR
I.1.- Espazos vectoriais. Definicións e propiedades básicas. Subespazos.
I.2.- Combinación linear de vectores. Bases, dimensión.
I.3.- Ecuacións dun subespacio. Intersección e suma de subespacios.
I.4.- Aplicacións lienais. Definicións e conceptos básicos. Núcleo, imaxe, propiedades.

TEMA II.- MATRICES E DETERMINANTES
II.1.- Matrices. Definicións. Matriz asociada a unha aplicación. Operacións con matrices. Matriz de cambio de base.
II.2.- Determinantes. Definicións e propiedades básicas. Cálculo da inversa dunha matriz. Rango dunha matriz.

TEMA III.- SISTEMAS DE ECUACIÓNS LINEAIS. III.1.- Sistemas de ecuacións lineais. Definicións e conceptos básicos. Condicións de compatibilidade. Teorema de Rouché-Frobenius. Resolución de sistemas: Regra de Cramer. Método de Gauss.
III.2.- Solución de sistemas, métodos iterativos. Métodos de Jacobi e de Gauss-Seidel. Norma dunha matriz. Converxencia dos métodos iterativos. Acotación do erro.
TEMA IV.- DIAGONALIZACIÓN IV.1. Vectores propios e valores propios
IV. 2. Diagonalización dunha matriz
TEMA V.- XEOMETRÍA AFÍN E EUCLÍDEA NO ESPACIO V.1.- Xeometria afín. Sistemas de referencia, coordenadas. Cambio de coordenadas no plano e no espacio.
V.2.- Ecuacións da recta. Posicións relativas de rectas.
V.3.- Ecuacións do plano. Posicións relativas de planos. Posicións relativas de rectas e planos. Feixes de rectas e de planos.
V.4.- Xeometria euclídea. Producto escalar. Ortonormalización. Producto vectorial. Producto mixto.
V.5.- Aplicacións á Xeometría. Distancias: entre puntos, dun punto a unha recta, dun punto a un plano. Entre rectas. Dunha recta a un plano. Entre planos.
TEMA VI.- TRANSFORMACIÓNS ORTOGONAIS E SIMETRÍAS VI.1.- Transformacións ortogonais.Definicións e propiedades básicas.
VI.2.- Clasificación de transformacións en R2 e en R3.
VI.3.- Formas cuadráticas. Definicións e propiedades básicas. VIariedades cuadráticas.
VI.4.- Cónicas. Clasificación.
VI.5.- Cuádricas. Ecuación reducida. Clasificación.
TEMA VII.- XEOMETRÍA DIFERENCIAL DE CURVAS E SUPERFICIES. TENSORES VII.1.- Curvas no espacio euclideo. Recta tanxente, lonxitude dunha curva.
VII.2.- Triedro de Frenet, curvatura e torsion. Caracterizacion de curvas planas.
VII.3.- Nocion de superficie. Plano tanxente. Primeira Forma Fundamental. Area dunha superficie.
VII.4.- Segunda Forma Fundamental. Curvatura Total
Aplicacións multilineales. Tensores nunha superficie

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba de resposta breve 1 0 1
Discusión dirixida 27 40.5 67.5
Sesión maxistral 27 40.5 67.5
Solución de problemas 3 0 3
Traballos tutelados 2 4 6
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba de resposta breve Consistirá nunha proba final na que o alumno/a tera que responder a un exame con preguntas de resposta breve.
Discusión dirixida Resolución de exercicios e problemas na aula de maneira participativa (0.9 ECTS).
Sesión maxistral Na aula, por parte do profesor/a, farase unha exposición dos contidos da asignatura.
Tanto da parte teórica coma da practica
Solución de problemas No exame final o alumno/a deberá resolver catro ou cinco exerccios, relacionados cos coñecementos expostos e adquiridos ao longo do curso

Traballos tutelados Ao longo do curso o alumno/a deberá entregar ao profesor/a traballos consistentes en respostar conceptos teóricos e a resolución de exercicios (problemas) relacionados cos temas vistos ata ese intre
Ademais poderá pedirse a resolución fora da aula de exercicios prácticos, para ser entregados e explicados ao profesor, e que serán avaliados, no apartado de traballos tutelados.

Atención personalizada
Metodoloxías
Discusión dirixida
Descrición
Tutorías individualizadas e evaluación (probas escritas, probas prácticas de laboratorio e presentación e defensa individual ou en grupo dos traballos académicos):

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba de resposta breve Consisitirá nun exame de 10 cuestións teóricas de resposta breve
Cada pregunta con resposta correcta vale 1 punto
30
Solución de problemas Consistirá na realización dun exame, ao final do cuatrimestre, que constará de 4 ou 5 problemas (exercicios práticos) 30
Traballos tutelados Os alumnos realizarán traballos, en grupos ao longo do cuatrimestre, consistentes en responder a unha serie de conceptos teóricos e na resolución dunha colección de problemas.
Ditos traballos teñen que ser entregados ao profesor, por todo o grupo, para a súa correción e debate
40
 
Observacións avaliación

El alumno/a  será evaluado de uno de estos modos: bien a través de una "evaluación continua" o bien a través de una "evaluación final".


A) EVALUACIÓN CONTINUA:


Para dicha evaluación se tendrá en cuenta el trabajo desarrollado a lo largo del curso, el alumno/a será evaluado de forma continua a través da su participación activa: Asistencia (activa) a las clases, entrega de trabajos, realización de tareas a través de Moodle, prueba final, etc.


La calificación será la suma del 60% de la prueba teórico-práctica final y del 40% del curso.  Para que ambas notas se sumen se tiene que conseguir en cada parte, al menos, el 33% de su valoración.


Si el  alumno/a  participa en alguna de las tareas programadas a lo largo del curso, necesariamente será evaluado al final del mismo. En ningún caso se le calificará con No Presentado


(Los alumnos/as que participen en la “evaluación continua, es decir que entreguen por lo menos un trabajo, tendrán la correspondiente calificación al final del cuatrimestre, Aprobado o Suspenso)



B) EVALUACIÓN FINAL:


Todo alumno/a que no  sea evaluado mediante la “evaluación continua” tiene derecho a la “evaluación final”, aunque inicialmente hubiera seguido o no la evaluación continua.
Esta evaluación se realizará únicamente en base al resultado obtenido en la realización de un examen teórico-práctico de los contenidos de toda la materia. La nota recibida supondrá por lo tanto el 60 % de la calificación de la asignatura.


SEGUNDA OPORTUNIDAD: Para la evaluación de la asignatura en la 2ª oportunidad, (examen de julio) se seguirán los mismos criterios


O ALUMNADO QUE PARTICIPE NO CURSO, COA ENTREGA DUN TRABALLO, OU REALIZACIÓN DALGUNHA PROBA, CONSIDERASE PRESENTADO, POLO QQUE SERÁ CALIFICADO AO FINAL DO CURSO.


O ALUMNADO QUE NON "SIGA O CURSO" TEN DIREITO A UN EXAME FINAL; QUE NON TEN POR QUE SER NECESARIAMENTE IGUAL AO DO ALUMNADO QUE PARTICIPA NA AVALIACIÓN CONTINUA A O LONGO DO CURSO.


Fontes de información
Bibliografía básica J. García Cabello (2005). ÁLGEBRA LINEAL. SUS APLICACIONES EN ECONOMÍA, INGENIERÍAS Y OTRAS CIENCIAS. Delta publicaciones
Larson - Hostetler (1994). CÁLCULO Y GEOMETRÍA ANALÍTICA. Ma Graw Hill
Rojo,Jesús. Martín, Isabel (2004). Ejercvicios y problemas de Álgebra Lineal. Mc Graw Hill
Martín González, Germán (2007). INTRODUCCIÓN A LA ESTADÍSTICA. Valencia: Universidad Católica
Cao, R e outros (2002). INTRODUCCIÓN A LA ESTADÍSTICA. Piramide
Conte Winter (1992). MÉTODOS Y ALGORITMOS BÁSICOS DEL ÁLGEBRA NUMÉRICA. Reverté
Miller, Irwin R (1992). Probabilidad y Estadística para Ingenieros. Mexico:Prentice Hall
„Ï Danielso, D.A., Addison (1992). VECTORS AND TENSORS IN EGINEERIN AND PHISICS. Wesley

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías