Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Coñecemento da natureza da información e dos documentos, dos seus diversos modos de produción e do seu ciclo de xestión, dos aspectos legais e éticos do seu uso e transferencia, e das fontes principais de información en calquera soporte, e ao longo do tempo. |
A2 |
Coñecemento, comprensión, aplicación e valoración dos principios teóricos e metodolóxicos para a organización e avaliación de sistemas, unidades e servizos de información. |
A3 |
Coñecemento, comprensión e aplicación dos principios teóricos e metodolóxicos, e das técnicas e normativas para a creación e autenticación, reunión, selección, organización, representación, preservación, recuperación, acceso, difusión e intercambio da información e dos recursos informativos. |
A4 |
Coñecemento, comprensión e aplicación dos principios teóricos e metodolóxicos para o estudo, a análise, a avaliación e a mellora dos procesos de produción, transferencia e uso da información e da actividade científica. |
A5 |
Coñecemento e aplicación das tecnoloxías da información que se emprega nas unidades de servizos de información e nos procesos e transferencia da información. |
A6 |
Coñecemento da realidade nacional e internacional en materia de políticas e servizos de información e das industrias da cultura. |
A8 |
Habilidades para formar a usuarios e clientes de servizos de información, así como habilidades nos procesos de negociación e comunicación. |
A9 |
Habilidades na obtención, tratamento e interpretación de datos sobre o contorno das unidades e servizos de información, dos procesos de produción, transferencia e uso da información e da actividade científica. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B8 |
Capacidade de análise e de síntese aplicada á xestión e organización da información. |
B9 |
Capacidade de xestión da información relevante. |
B10 |
Capacidade de uso e adaptación de diversas técnicas de comunicación oral e escrita cos usuarios da información. |
B13 |
Capacidade de organización e planificación do traballo propio. |
B14 |
Capacidade de integración en equipos multidisciplinais. |
B15 |
Recoñecemento da diversidade e a multiculturalidade no ámbito do exercicio profesional. |
B16 |
Capacidade para a adaptación a cambios no contorno. |
B17 |
Capacidade de dirección e liderado. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecemento e aplicación das tecnoloxías da información e as comunicacións que se empregan nas bibliotecas e centros de documentación. |
A1 A3 A5 A8 A9
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10 B13 B14 B15 B16
|
C3 C5 C6 C7 C8
|
Habilidades no uso de software para a xestión de contidos na WEB e para a xestion de información e documentos a traves das redes de computadoras. |
A1 A3 A5 A8
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B13 B14 B15 B16
|
C5 C6 C7 C8
|
Coñecemento e habilidades para planificar a seguridade das unidades e servicios da información. Ter conta das ameazas e vulnerabilidades dos sistemas informáticos e da lexislación vixente no tratamento de datos. |
A1 A2 A3 A4 A6 A8 A9
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B13 B14 B15 B16 B17
|
C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA1: Conceptos Avanzados en Interconexión de Computadoras |
1.1 Funcionamiento y ventajas de las Redes de Computadoras
1.2 Tipos de Redes de Computadoras
1.3 Medios de Transmisión |
TEMA 2: Seguridad en los Sistemas Informáticos |
2.1 Vulnerabilidades y Amenazas en los Sistemas Informáticos
2.2 Medidas de seguridad
2.3 Planificación de la seguridad en servicios informativos |
TEMA 3: Protección de la Información en las Administraciones Públicas |
3.1 Ley Orgánica de Protección de Datos
3.2 Medidas de Seguridad de los Ficheros Automatizados (Real Decreto 994/1999, de 11 junio) |
TEMA4: Diseño de Sitios WEB. |
4.1 Introducción a la WEB
4.2 HTML
4.3 Creación de Sitios WEB estáticos
4.4 Publicación y Promoción |
TEMA5: Construcción de WEB’s Dinámicas |
5.1 Páginas Estáticas vs Dinámicas.
5.2 Lenguajes de lado servidor o cliente.
5.3 Tecnologías WEB
|
TEMA6: Gestión de Bases de Datos a través de WEB |
6.1 Sistemas de Información en la WEB
6.2 Acceso a Bases de Datos a través de WEB
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Discusión dirixida |
2 |
2 |
4 |
Prácticas a través de TIC |
30 |
60 |
90 |
Sesión maxistral |
15 |
15 |
30 |
Proba mixta |
3 |
12 |
15 |
Solución de problemas |
6 |
4.2 |
10.2 |
|
Atención personalizada |
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Discusión dirixida |
Se fomentará en el Aula la participación de los grupos con sus dudas y opiniones. |
Prácticas a través de TIC |
En el aula de ordenadores se realizarán diversas prácticas de manejo de sistemas en red, gestores de contenidos WEB, herramientas de publicación de información en páginas WEB, etc. |
Sesión maxistral |
Se realizará la clase magistral con el empleo de materiales docentes multimedia, aprovechando las ventajas de las nuevas tecnologías y fomentando la participación del alumnado en cada tema. Esta actividad estará apoyada por el resto de las metodologías. |
Proba mixta |
Se realizará un examen escrito con variedad de preguntas: tipo test, completar cuestiones, realizar esquemas resumen, etc. |
Solución de problemas |
Planteamiento de problemas en clase relacionados con los temas a explicar.
Os alumnos deben resolver el problema planteado y comentar su reolución en clase. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Tutorías presenciales y virtuales (a través de e-mail y de las plataformas de teleformación), para atender las consultas de los alumnos. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Discusión dirixida |
Se valorará la asistencia y participación en los debates |
5 |
Prácticas a través de TIC |
Se valorará:
- Contenido y adecuación de los trabajos.
- Aplicación de los conocimientos teóricos.
- Puntualidad en la entrega, correcta presentación.
- Coordinación en caso de prácticas en grupo. |
25 |
Proba mixta |
Se valorarán los conocimientos teóricos y prácticos adquiridos durante el desarrollo de la asignatura. |
65 |
Solución de problemas |
Se valorará la aplicación de los conceptos teóricos y capacidad de resolución de los problemas. |
5 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Cooper, F. J. Implementing Internet Security. Riders Publishing. 1995. Denning F.J. Computers under Attack: Intruders, Worms, and Viruses. Addison-Wesley. 1990. Elisabeth Castro. Guía de aprendizaje HTML 4 (4ª edición). Prentice-Hall. Madrid. 2000. Fites, M.; Kratz, P.; Brebner, A. Control and Security of Computer Information Systems. New York. Computer Science Press. 1989. FrontPage Database Tutorial. http://www.frontpagedatabase.com/Tutorial1/index.html. 2002. Howard, G. S. Introduction to Internet Security: From Basics to Beyond. Prima Publishers. 1995. International Standards Organization, ISO 7498–2. Information Processing Systems—Open Systems Interconnection—Basic Reference Model—Part 2: Security Architecture. 1989. Ley Orgánica 15/99 de 13 de diciembre de protección de datos de carácter personal. Pabrai, U. O.; Gurbani, V. K. Internet and Tcp/Ip Network Security: Securing Protocols and Applications. McGraw-Hill. 1996. Peter Weverka y Molly E. Holzschlag. Microsoft FrontPage 2002. Anaya Multimedia. Madrid. 2002. Real Decreto 994/1999, de 11 de junio, por el que se aprueba el reglamento de medidas de seguridad de los ficheros automatizados que contengan datos de carácter personal. Stallings, W. Comunicaciones y Redes de Computadores. Prentice-Hall. 1997. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Informática Documental/710212106 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|