Guía DocenteCurso Facultade de Ciencias da Educación |
GRAO EN EDUCACIÓN PRIMARIA |
Asignaturas |
Didáctica das ciencias sociais II |
Contidos |
Datos Identificativos | 2011/12 | |||||||||||||
Asignatura | Didáctica das ciencias sociais II | Código | 652G02022 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | Anual |
Terceiro | Obrigatoria | 9 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
Bloque 1: Epistemoloxía das Ciencias Sociais. |
- Conceptos. - Investigación e transferencia didáctica. - Obxectivos da metodoloxía didáctica. - Contidos. - As fontes. Análise crítica |
Bloque 2. As coordenadas básicas: espazo e tempo. |
- Percepción, comprensión e conceptualización do espazo. - Espazo interno, descentralización espacial, relacións espaciais. - Percepción, comprensión e conceptualización do tempo. - As bases da aprendizaxe. A cronoloxía. |
Bloque 3. Estratexias, recursos e materiais didácticos. |
- Conceptos. - Elaboración de materiais didácticos. - Experimentación. |
Bloque 4. Cambios e paisaxes históricas I. Vestixios do pasado no medio como testemuños da vida noutras épocas. |
-Iniciación á recolleita de información sobre o pasado a partir de restos arqueolóxicos, imaxes, obras de arte e textos escritos. - Patrimonio cultural e didáctica. - Temas de Prehistoria e Historia de Galicia. - As fontes para o coñecemento. - A cultura tradicional. - Temas de Etnografía de Galicia. - Elaboración de propostas. |
Bloque 5. Cambios e paisaxes históricas II. Algúns feitos históricos relevantes no último século (cambios sociais, políticos e tecnolóxicos). Algúns feitos relevantes na historia de España. |
- Recolleita, arquivo e clasificación de diversos documentos históricos relativos á historia y ó pasado histórico. -Localización en mapas de lugares relativos ós acontecementos e personaxes estudados. -Recolleita de testemuños directos sobre acontecementos pasados. |
Bloque 6. Evolución dalgún aspecto básico da vida ó longo da historia (vestido, transporte, trazos da paisaxe vivenda). |
- Elaboración e interpretación de cadros cronolóxicos comparativos de la evolución histórica a distintas escalas (local, nacional e mundial) e de diversos aspectos (cultura e arte). - Utilización de eixos cronolóxicos (friso da historia) situando os principais acontecementos históricos , persoas, sociedades e feitos históricos estudados. |
Bloque 7. Medios de comunicación e transporte. |
-Planificación de itinerarios de viaxes simulados e reais utilizando medios de transporte e situándoos no mapa. |
|