Guia docenteCurso
Facultad de Ciencias de la Educación
  Inicio | galego | castellano | A A |  
0 Mestrado Universitario en Profesorado de Educación Secundaria: Módulo Xenérico, Innovación Docente e Iniciación á Investigación Educativa
 Asignaturas
  Didáctica. currículo e organización escolar
   Contidos
Temas Subtemas
Módulo I. A participación, xestión e avaliación nos centros de secundaria.
- A organización do Sistema Educativo en Galicia: o caso específico da Educación Secundaria.
- As dimensións organizativas dun centro escolar e a súa relación coa cultura de centro.
- A estructura organizativa dun centro educativo: órganos de gobernos e formas de participación.
- A avaliación de centros de secundaria e a inspección educativa.
Módulo II. Cultura e desenvolvemento organizativo.

- A cultura e o desenvolvemento organizativo: a toma de decisións científica, a toma de decisión interpretativa, e a toma de decisión dende unha perspectiva sociocrítica.
- O conflicto e a natureza conflictiva dos centros escolares.
Módulo III. Funcións e concepcións do currículo.
- A Didáctica e o currículo.
- As concepcións sobre currículo: enfoques e elementos de análisie.
- As políticas curriculares: a aportación autonómica ao currículo da Educación Secundaria.
- O oculto e o manifestó da aprendizaxe escolar.
- O currículo e a cultura escolar no marco da inclusión social e da atención á diversidade.
Módulo IV. Deseño e Desenvolvemento do currículo.
- O ensino como deseño e desenvolvemento do currículo.
- Do currículo prescrito ao currículo contextualizado: o reparto de competencias e responsabilidades.
- A planificación e desenvolvemento do currículo como tecnoloxía, e a planificación e desenvolvemento do currículo como investigación.
- O papel dos obxectivos e dos contidos na planificación: os enfoques disciplinares e interdisciplinares, e as unidades globalizadas.
Módulo V. Modelos de ensino e metodoloxías didácticas.
- O concepto e modelos de ensino.
- As tarefas como marco de socialización educativa e do proceso de ensino e aprendizaxe.
- A estructura das tarefas académicas no traballo de ensinantes e na actividade do alumnado.
- Os método de ensino-aprendizaxe centrados no alumno.
Módulo VI. Os materiais curriculaes e as TIC como recurso didáctico.
- Os recursos didácticos, organizativos e materiais no proceso de ensino-aprendizaxe.
- Os materiais impresos: o libro de etexto e outros materiais.
- Os medios audiovisuais e as TICs como recursos didácticos.
- Os recursos humanos e naturais na educación.
Módulo V. Sistemas e proceso de avaliación didáctica.

- A avaliación no pensamento educativo e na práctica escolar.
- Funcións socioeducativas da avaliaicón.
- A avaliación do currículo e a avaliación das aprendizaxes: modalidades e tipos según o propósito e os criterios.
- Procedementos e instrumentos de avaliación: principios que rixen o proceso avaliativo.
Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes