Guía DocenteCurso
Facultade de Ciencias da Educación
  Inicio | galego | castellano | A A |  
Grao en Educación Infantil
 Asignaturas
  Educación matemática
   Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. FUNDAMENTOS DA EDUCACIÓN MATEMÁTICA EN EDUCACIÓN INFANTIL
1.1. A aprendizaxe na situación actual
1.2. Construción do coñecemento matemático
1.3. A construción das matemáticas e a súa necesidade
1.4.Proceso de ensino/aprendizaxe das matemáticas elementais
1.5. Principios da aprendizaxe das matemáticas
1.6. Que entendemos por matemáticas en Educación Infantil
TEMA 2. PRINCIPIOS
METODOLÓXICOS PARA A APRENDIZAXE MATEMÁTICA
2.1. Ideas sobre metodoloxía didáctica para o ensino da matemática
2.2. Etapas do acto didáctico
2.3. Materiais e recursos
2.4. A práctica do material
2.5. Utilización de materiais
2.6. Experiencias con materiais
2.7. Materiais manipulativos
2.8. O material audiovisual
2.9. Material informático
TEMA 3. A LINGUAXE MATEMÁTICA. A PRENDIZAXE MATEMÁTICA 3.1. A linguaxe matemática
3.2. A función simbólica do ser humano
3.3. A simbolización notacional e os sistemas notacionais
3.4. Das notacións ao sistema simbólico matemático
3.5. Trazos da aprendizaxe matemática
3.6. Desenvolvemento do pensamento lóxico e matemático.
3.7.Capacidades que favorecen o pensamento lóxico-matemático
3.8. A aprendizaxe dos conceptos lóxico-matemáticos a través da resolución de problemas
3.9. Estratexias heurísticas
3.10. Técnicas máis utilizadas a estas idades para a resolución e problemas
TEMA 4. ACTIVIDADES LÓXICO-MATEMÁTICAS 4.1. Que entendemos por xogos de lóxica
4.2. Xogos de lóxica con materiais manipulables
4.3. Materiais lóxicos
4.4. Bloques lóxicos
4.5. Actividade de toma de contacto cos bloques lóxicos
4.6.Etiquetas
4.7.Tipos de xogos de lóxica


TEMA 5. A CONSTRUCCIÓN DOS PRIMEIROS COÑECEMENTOS NUMÉRICOS 5.1. Iniciación ao concepto de número
5.2. Test de Piaget
5.3 A técnica de contar como actividade matemática
5.4. Numeración hindú-arábica
5.5.Proceso didáctico
5.6. O ensino do número de dúas cifras
5.7. O procedemento de ensino-aprendizaxe do número de dúas cifras
5.8. Distinción intuitiva do elemento dez e do elemento un
5.9. Ordenar os números de dúas cifras
5.10. Descomposición e composición numérica
TEMA 6. AVATARES E ESTEREOTIPOS SOBRE O ENSINO DOS ALGORITMOS 6.1. O algortimo como instrumento matemático
6.2. Os números en cor de Cuisenaire
6.3. Xogos para desenvolver o concepto de cantidade
6.4. Situacións didácticas para a introdución da suma

TEMA 7. ESPAZO E XEOMETRÍA EN EDUCACIÓN INFANTIL 7.1. O neno e as matemáticas do espazo
7.2. A evolución do pensamento espacial
7.3. Espazo topolóxico e espazo xeométrico
7.4.Espazo topoloxico linea pechada figura espazo xeométrico
TEMA 8. RELACIÓNS ESPACIAIS E REPRESENTACIÓN 8.1. Longo-curto
8.2. Grande-pequeno
8.3. Dentro-Fóra
8.4. Alto-baixo
8.5.Cerca-lonxe
8.6.Sobre-baixo
8.7.Diante-detrás
8.8.Dominio interior, exterior
8.9.Esquerda-dereita
TEMA 9. A MEDIDA EN EDUCACIÓN 9.1.Noción de medida
9.2. A conservación e a transitividade na medida
9.3. Desenvolvemento do concepto de medida
9.4. Orientacións metodolóxicas
9.5. Implicacións educativas
TEMA 10. O TEMPO EN EDUCACIÓN INFANTIL 10.1. O concepto de tempo
10.2. A media do tempo
10.3. Desenvolvemento das nocións temporais
10.4. As nocións temporais no neno de educación infantil
10.5. Implicacións educativas
Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes