Mstre: Especialidade en Educación Primaria |
Asignaturas |
Teorías e Institucións Contemporáneas de Educación |
Contidos |
Datos Identificativos | 2012/13 | |||||||||||||
Asignatura | Teorías e Institucións Contemporáneas de Educación | Código | 652211102 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
1º e 2º Ciclo | 1º cuadrimestre |
Primeiro | Troncal | 4 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
TEMA 1. Aproximación ao concepto de educación. Escola e de sistema educativo | 1.1. Ambito conceptual. Caracterización científica 1.2. Escola tradicional e crise escolar 1.3. Fins, valores e principios deontolóxicos da educación 1.4. Culturas escolares |
TEMA 2. Movementos e institucións educativas contemporáneas | 2.1. Primeiras teorías da modernidade pedagóxica. Os pioneiros da escola contemporánea: JJ Rousseau, JH Pestalozzi e J Froebel 2.2. O movemento da Pedagoxía liberal e a Escola Nova. Orixes, desenvolvemento, expansión e incidencias. A Ferrière, M Montessori, O Decroly, C Freinet e J Dewey 2.3. Teorías educativas socialistas e marxistas. K Marx, Engels, A Makarenko e A Gramsci. Pedagoxía libertaria e correntes antiautoritarias. Ferrer Guardia, S Neill e C Rogers 2.4. E educación como proceso emancipador. As pedagoxías críticas. Milani, P Freire 2.5. As correntes críticas á institución escolar. Bourdeau, Passeron, Baidelot e Establet. Teoría desescolizadoras. I Illich e E. Remier. O planeamento da pedagoxía crítica. H Giroux |
TEMA 3. O sistema educativo en España | 3.1. |
|