Datos Identificativos | 2012/13 | |||||||||||||
Asignatura | Didáctica. currículo e organización escolar | Código | 652600001 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Mestrado Oficial | 1º cuadrimestre |
Primeiro | Obrigatoria | 4.5 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
Módulo I. A participación, xestión e avaliación nos centros de secundaria. |
- A organización do Sistema Educativo en Galicia: o caso específico da Educación Secundaria. - As dimensións organizativas dun centro escolar e a súa relación coa cultura de centro. - A estructura organizativa dun centro educativo: órganos de gobernos e formas de participación. - A avaliación de centros de secundaria e a inspección educativa. |
Módulo II. Cultura e desenvolvemento organizativo. |
- A cultura e o desenvolvemento organizativo: a toma de decisións científica, a toma de decisión interpretativa, e a toma de decisión dende unha perspectiva sociocrítica. - O conflicto e a natureza conflictiva dos centros escolares. |
Módulo III. Funcións e concepcións do currículo. |
- A Didáctica e o currículo. - As concepcións sobre currículo: enfoques e elementos de análisie. - As políticas curriculares: a aportación autonómica ao currículo da Educación Secundaria. - O oculto e o manifestó da aprendizaxe escolar. - O currículo e a cultura escolar no marco da inclusión social e da atención á diversidade. |
Módulo IV. Deseño e Desenvolvemento do currículo. |
- O ensino como deseño e desenvolvemento do currículo. - Do currículo prescrito ao currículo contextualizado: o reparto de competencias e responsabilidades. - A planificación e desenvolvemento do currículo como tecnoloxía, e a planificación e desenvolvemento do currículo como investigación. - O papel dos obxectivos e dos contidos na planificación: os enfoques disciplinares e interdisciplinares, e as unidades globalizadas. |
Módulo V. Modelos de ensino e metodoloxías didácticas. |
- O concepto e modelos de ensino. - As tarefas como marco de socialización educativa e do proceso de ensino e aprendizaxe. - A estructura das tarefas académicas no traballo de ensinantes e na actividade do alumnado. - Os método de ensino-aprendizaxe centrados no alumno. |
Módulo VI. Os materiais curriculaes e as TIC como recurso didáctico. |
- Os recursos didácticos, organizativos e materiais no proceso de ensino-aprendizaxe. - Os materiais impresos: o libro de etexto e outros materiais. - Os medios audiovisuais e as TICs como recursos didácticos. - Os recursos humanos e naturais na educación. |
Módulo V. Sistemas e proceso de avaliación didáctica. |
- A avaliación no pensamento educativo e na práctica escolar. - Funcións socioeducativas da avaliaicón. - A avaliación do currículo e a avaliación das aprendizaxes: modalidades e tipos según o propósito e os criterios. - Procedementos e instrumentos de avaliación: principios que rixen o proceso avaliativo. |
|