Guía DocenteCurso Facultade de Ciencias da Educación |
Licenciado en Psicopedagoxía |
Asignaturas |
Intervención Psicopedagóxica nos Trastornos do Desenvolvemento |
Contidos |
Datos Identificativos | 2012/13 | |||||||||||||
Asignatura | Intervención Psicopedagóxica nos Trastornos do Desenvolvemento | Código | 652711104 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
1º e 2º Ciclo | Anual |
Primeiro | Troncal | 5.5 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
1. Factores e características do desenvolvemento humán: implicacións actuais e contemporáneas: principais rasgos diferenciais do desenvolvemento humán | 1.1 Flexibilidade e organización da información. 1.2. Neuroplasticidade do cerebro humán 1.3. Funcionalidade e sentido na construcción de coñecemento 1.4. O social e o cultural do desenvolvemento humán 1.5. A modificabilidade cognitiva |
2. Concepto e niveis de explicación dos Trastornos do Desenvolvemento, caracteroloxía, factores desencadeantes, tipoloxía e investigacións contemporáneas así como clasificación internacional. | 2.1. Historia dos trastornos do desenvolvemento 2.2. Caracteroloxía 2.3. Factores e niveis de explicación actual 2.4. Clasificación e caracteristicas diferenciais 2.5. O estado da investigación actual Características diferenciais dos trastornos do DesenvolvementoNiveis de análise en canto á sua explicación |
3. A investigación actual e principais hipótesis de traballo acerca da casuística e afectación nas persoas con Trastornos do Desenvolvemento | 3.1. Causas comúns e factores implícitos 3.2. Explicacións e hipótesis de investigación 3.3. Analise diferencial dos Trastornos 3.4. Modelos e teorías explicativas 3.5. Un factor común explicativo |
4. O nivel de explicación psicolóxica dos Trastornos do Desenvolvemento. Tipos de caracteríticas dos trastornos, niveis de incidencia e casuística | 4.1 a A teoría da mente 4.2. A intersubxectividade 4.3. A coherencia central 4.4. A función executiva 4.5. Acerca dunha hipótese de traballo na explicacións dos Trastornos do Desenvolvemento. 4.6. Tipoloxía e clasificación dos Trastornos do Desenvolvemento. |
5. A intervención psicopedagóxica nos trastornos do desenvolvemento: Paradigmas e Principios contemporáneos |
5.1. Atención e intervención psicopedagóxica: concepto e definición 5.2. o princpio de normalización 5.3. paradigma de apoios e paradigma de coidados 5.4. A calidade de vida e a vida autodeterminada 5.5. Concepción actual da discapacidade intelectual |
6. A avaliación psicopedagóxica diferencial nos trastornos do desenvolvemento: o seu diagnóstico | 6.1. O rigor científico e profesional na avaliación. 6.2. Identificación de apacidades e dificultades 6.3. factores contextuais na aprendizaxe.· 6.4. Avaliación do entorno de desenvolvemento e aprendizaxe 6.5. O diagnóstico de calidade 6.6. Elaboración do informe. |
7. A atención psicopedagóxica nos Trastornos do Desenvolvemento | 7.1. Avaliación inicial e determinacións das necesidades educativas de apoio e demanda 7.2. Determinación e organización do apoio 7.3.Os programas de desenvolvemento persoal 7.4. A importancia de partir e centrarse na persoa 7.5. A avaliación para a millora |
8.Estratexias de atención e intervención psicopedagóxica | 8.1. A importancia de delimitar as áreas de intervención 8.2. o rigor profesional e científico nas clasificacións internacionais 8.3. As habilidades intelectuais 8.4. o comportamento adaptativo 8.5. As habilidades de interacción e relación social 8.6. A saúde física e mental 8.7. O entorno social e comunitario 8.8 A importancia de centrarse no contexto e non na persoa |
9. Áreas de intervención na consecución dunha vida independente e autodeterminada: a calidade de vida das persoas con trastornos do desenvolvemento | 9.1. Comunicación e comportamento 9.2. O desenvolvemento de habilidades intelectuais 9. 3. O desenvolvemento de habilidades sociais e de interacción 9.4. A construcción de entornos inclusivos e de calidade. 9.5. A normalización como principio de atención e o desenvolvemento de apoios 9.6. Calidade de vida, calidade de servicios e calidade de atención |
|