Guía DocenteCurso Facultade de Ciencias da Educación |
Grao en Educación Infantil |
Asignaturas |
Educación matemática |
Contidos |
Datos Identificativos | 2012/13 | |||||||||||||
Asignatura | Educación matemática | Código | 652G01014 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | 1º cuadrimestre |
Segundo | Obrigatoria | 6 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
TEMA 1. FUNDAMENTOS DA EDUCACIÓN MATEMÁTICA EN EDUCACIÓN INFANTIL | 1.1. A aprendizaxe na situación actual 1.2. Construción do coñecemento matemático 1.3. A construción das matemáticas e a súa necesidade 1.4.Proceso de ensino/aprendizaxe das matemáticas elementais 1.5. Principios da aprendizaxe das matemáticas 1.6. Que entendemos por matemáticas en Educación Infantil |
TEMA 2. PRINCIPIOS METODOLÓXICOS PARA A APRENDIZAXE MATEMÁTICA |
2.1. Ideas sobre metodoloxía didáctica para o ensino da matemática 2.2. Etapas do acto didáctico 2.3. Materiais e recursos 2.4. A práctica do material 2.5. Utilización de materiais 2.6. Experiencias con materiais 2.7. Materiais manipulativos 2.8. O material audiovisual 2.9. Material informático |
TEMA 3. A LINGUAXE MATEMÁTICA. A PRENDIZAXE MATEMÁTICA | 3.1. A linguaxe matemática 3.2. A función simbólica do ser humano 3.3. A simbolización notacional e os sistemas notacionais 3.4. Das notacións ao sistema simbólico matemático 3.5. Trazos da aprendizaxe matemática 3.6. Desenvolvemento do pensamento lóxico e matemático. 3.7.Capacidades que favorecen o pensamento lóxico-matemático 3.8. A aprendizaxe dos conceptos lóxico-matemáticos a través da resolución de problemas 3.9. Estratexias heurísticas 3.10. Técnicas máis utilizadas a estas idades para a resolución e problemas |
TEMA 4. ACTIVIDADES LÓXICO-MATEMÁTICAS | 4.1. Que entendemos por xogos de lóxica 4.2. Xogos de lóxica con materiais manipulables 4.3. Materiais lóxicos 4.4. Bloques lóxicos 4.5. Actividade de toma de contacto cos bloques lóxicos 4.6.Etiquetas 4.7.Tipos de xogos de lóxica |
TEMA 5. A CONSTRUCCIÓN DOS PRIMEIROS COÑECEMENTOS NUMÉRICOS | 5.1. Iniciación ao concepto de número 5.2. Test de Piaget 5.3 A técnica de contar como actividade matemática 5.4. Numeración hindú-arábica 5.5.Proceso didáctico 5.6. O ensino do número de dúas cifras 5.7. O procedemento de ensino-aprendizaxe do número de dúas cifras 5.8. Distinción intuitiva do elemento dez e do elemento un 5.9. Ordenar os números de dúas cifras 5.10. Descomposición e composición numérica |
TEMA 6. AVATARES E ESTEREOTIPOS SOBRE O ENSINO DOS ALGORITMOS | 6.1. O algortimo como instrumento matemático 6.2. Os números en cor de Cuisenaire 6.3. Xogos para desenvolver o concepto de cantidade 6.4. Situacións didácticas para a introdución da suma |
TEMA 7. ESPAZO E XEOMETRÍA EN EDUCACIÓN INFANTIL | 7.1. O neno e as matemáticas do espazo 7.2. A evolución do pensamento espacial 7.3. Espazo topolóxico e espazo xeométrico 7.4.Espazo topoloxico linea pechada figura espazo xeométrico |
TEMA 8. RELACIÓNS ESPACIAIS E REPRESENTACIÓN | 8.1. Longo-curto 8.2. Grande-pequeno 8.3. Dentro-Fóra 8.4. Alto-baixo 8.5.Cerca-lonxe 8.6.Sobre-baixo 8.7.Diante-detrás 8.8.Dominio interior, exterior 8.9.Esquerda-dereita |
TEMA 9. A MEDIDA EN EDUCACIÓN | 9.1.Noción de medida 9.2. A conservación e a transitividade na medida 9.3. Desenvolvemento do concepto de medida 9.4. Orientacións metodolóxicas 9.5. Implicacións educativas |
TEMA 10. O TEMPO EN EDUCACIÓN INFANTIL | 10.1. O concepto de tempo 10.2. A media do tempo 10.3. Desenvolvemento das nocións temporais 10.4. As nocións temporais no neno de educación infantil 10.5. Implicacións educativas |
|