Guía DocenteCurso Facultade de Ciencias da Educación |
Grao en Educación Primaria |
Asignaturas |
Psicoloxía da aprendizaxe en contextos educativos |
Contidos |
Datos Identificativos | 2012/13 | |||||||||||||
Asignatura | Psicoloxía da aprendizaxe en contextos educativos | Código | 652G02007 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | 2º cuadrimestre |
Primeiro | Formación básica | 6 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
GRUPO A | |
TEMA 1: O PROCESO DE ENSINO/APRENDIZAXE DESDE A PSICOLOXÍA DA EDUCACIÓN |
1. A transformación da educación en desenvolvemento 2. O estudo da aprendizaxe a través da Psicoloxía da Educación 2.1. O obxecto de estudo da P.E. 2.2. Os contidos da P.E. 3. A sistematización dos procesos de ensino/aprendizaxe escolar |
TEMA 2: A APRENDIZAXE ESCOLAR NA PSICOLOXÍA DA EDUCACIÓN |
1. Introdución 2. Principais enfoques psicolóxicos da aprendizaxe 2.1. Enfoque condutista 2.2. Enfoque cognitivo 3. Categorías/tipos de aprendizaxe escolar 4. Trazos relevantes da aprendizaxe escol |
TEMA 3. VARIABLES COGNITIVAS DO ALUMNADO QUE INCIDEN NA APRENDIZAXE ESCOLAR | 1. Introdución 2. Procesos de Aprendizaxe e Estratexias de aprendizaxe 3. Intelixencia e Aptitudes 3.1. Natureza e estrutura da intelixencia 3.2. Intelixencia emocional |
TEMA 4.VARIABLES MOTIVACIONAIS DO ALUMNADO QUE INCIDEN NA APRENDIZAXE ESCOLAR | 1. Introdución 2. Que é a motivación escolar e de que depende? 3. O compoñente de valor da motivación: as metas académicas 3.1. Metas de aprendizaxe e metas de execución 3.2. O sistema educativo e a formación de metas 4. Os compoñentes de expectativa e afectivo-emocional da motivación 4.1. As atribucións causais 4.1.1. As dimensións da causalidade 4.1.2.Consecuencias cognitivas (expectativas) e afectivas das atribucións de causalidade 4.1.3. Estilos atribucionais e motivación 4.2. O autoconcepto como variábel motivacional 4.2.1. Teoría de autovalía |
TEMA 5: FACTORES INTERPERSOAIS E CONTEXTUAIS QUE AFECTAN Á APRENDIZAXE ESCOLAR |
1. Introdución 2. A interacción profesorado-alumnado 2.1. Representacións mutuas 2.2. Efectos das expectativas na educación 3. Interacción entre o alumnado 3.1. Introdución 3.2. Preferencia e popularidade entre iguais 3.3. Nivel de participación do alumnado 3.3.1. Aprendizaxe cooperativa 3.3.2. Titoría entre iguais 3.3.3. Colaboración entre iguais 3.4. A construción do coñecemento na interacción entre o alumnado 3.4.1. Mecanismos interpsicolóxicos 3.4.2. Factores moduladores |
ACTIVIDADES PRACTICAS PROXECTO DE INVESTIGACIÓN |
|
GRUPO B |
|
TEMA 1: A PSICOLOXÍA DA EDUCACIÓN | 1. A orixe da Psicoloxía da Educación 2. Concepcións da relación entre Psicoloxía da Educación e educación 3. Dimensións ou finalidades 4. Obxecto de estudo 5. Os contidos 6. As tendencias actuais e perspectivas de futuro |
TEMA 2: A APRENDIZAXE ESCOLAR | 1. Principais enfoques Psicolóxicos da Aprendizaxe 1.1. Enfoque condutista 1.2. Enfoque cognitivo 2. Categorías e tipos de aprendizaxe escolar 3. Trazos relevantes da aprendizaxe escolar |
TEMA 3: FACTORES INTRAPERSOAIS IMPLICADOS NA APRENDIZAXE ESCOLAR: O ALUMNO |
1. Variables cognitivas 1.1. A intelixencia 1.2. Procesos de aprendizaxe 1.3. Estratexias de aprendizaxe 1.4. Estilos e enfoques de aprendizaxe 2. Variables motivacionais 2.1. As metas académicas 2.2. As atribucións causais 2.3. O autoconcepto |
TEMA 4: FACTORES INTERPERSOAIS QUE INCIDEN NA APRENDIZAXE ESCOLAR: O CONTEXTO | 1. As interaccións entre iguais 1.2. Tipos de relación entre iguais 1.3. A construcción do coñecemento na interacción entre o alumnado: mecanismos interpsicolóxicos 1.4.O agrupamento dos alumnos 2. A interacción profesorado-alumnado: as expectativas do profesor 2.1. A formación das expectativas 2.2. Efectos das expectativas na educación |
|