Guía DocenteCurso Facultade de Ciencias da Educación |
Grao en Logopedia |
Asignaturas |
Lingüística |
Contidos |
Datos Identificativos | 2012/13 | |||||||||||||
Asignatura | Lingüística | Código | 652G04004 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | 1º cuadrimestre |
Primeiro | Formación básica | 6 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
1. A Lingüística e o seu obxecto. | 1.1. Alcance e obxectos da Lingüística. 1.2. Disciplinas e subdisciplinas que inclue. 1.3. A aplicación da Lingüística a ámbitos sociais. Relación entre Lingüística e Logopedia. |
2. Linguaxe, mente e cerebro. | 2.1. Relacións entre linguaxe e pensamento. 2.2. Localización da faculdade lingüística no cerebro. 2.3. Trastornos da linguaxe. 2.4. Adquisición dunha primeira e dunha segunda lingua. Bilingüismo e multilingüismo. |
3. O significado. | 3.1. Definición do significado: sentido e referencia. 3.2. Relacións de sentido. Metáfora e metonimia. 3.3. Proposición. Predicado e argumentos. Función semánticas. 3.4. Significado literal e intención comunicativa. 3.5. Actos de fala e os seus tipos. 3.6. O principio de cooperación e as máximas. 3.7. A deíxe e os seus tipos. |
4. Do discurso a palabra | 4.1. Discurso e texto: cohesión e coherencia. 4.2. A oración 4.3. Os sintagmas e as relacións de dependencias 4.4. As funcións sintácticas 4.5. A palabra. Formación de palabras nas linguas. 4.6. Clases de palabras e categorías gramaticais. |
5. A linguaxe e a comunicación. | 5.1. A comunicación, a información e a sua interpretación. 5.2. A orixe da linguaxe. 5.3. Características da linguaxe humana. Comunicación animal e humana. 5.4. Os canais da comunicación oral-auditivo, viso-xestual e táctil. Linguas orais e linguas de signos dos xordos. 5.5. A escrita. |
6. Os sons das linguas. | 6.1 A produción do son. Perspectivas acústica e articulatoria. 6.2. Clases de sons: vogais e consoantes. 6.3. A transcrición fonética. 6.4. Fonema, fone e alofone. Os sistemas fonolóxicos. 6.5. Os elementos suprasegmentais. 6.6. A sílaba. |
7. A diversidade lingüística. | 7.1. Relación lingua e sociedade. 7.2. Variación xeográfica: linguas e dialectos. 7.3. Variación social: sociolectos e rexistros. 7.3. As comunidades lingüísticas. 7.4. Contacto de linguas e bilingüismo. Linguas pidgins e creoulas. 7.5. A planificación lingüística. |
8. Aplicacións da Linguística. | 8.1. Lingüística clínica. 8.2. Elaboración de dicionarios e gramáticas. 8.3. O ensino das linguas. 8.4. Tradución e interpretación. 8.5. Lingüística computacional. |
|