Guía DocenteCurso
Facultade de Ciencias da Educación
  Inicio | galego | castellano | A A |  
Grao en Educación Primaria
 Asignaturas
  Psicoloxía da aprendizaxe en contextos educativos
   Contidos
Temas Subtemas
GRUPO A
TEMA 1: O PROCESO DE ENSINO/APRENDIZAXE DESDE A PSICOLOXÍA DA EDUCACIÓN
1. A transformación da educación en desenvolvemento
2. O estudo da aprendizaxe a través da Psicoloxía da Educación
2.1. O obxecto de estudo da P.E.
2.2. Os contidos da P.E.
3. A sistematización dos procesos de ensino/aprendizaxe escolar
TEMA 2: A APRENDIZAXE ESCOLAR NA PSICOLOXÍA DA EDUCACIÓN
1. Introdución
2. Principais enfoques psicolóxicos da aprendizaxe
2.1. Enfoque condutista
2.2. Enfoque cognitivo
3. Categorías/tipos de aprendizaxe escolar
4. Trazos relevantes da aprendizaxe escol
TEMA 3. VARIABLES COGNITIVAS DO ALUMNADO QUE INCIDEN NA APRENDIZAXE ESCOLAR (I): PROCESOS E ESTRATEXIAS DE APRENDIZAXE 1. Introdución
2. Os procesos de aprendizaxe
3. As estratexias e técnicas de aprendizaxe
4. O ensino das estratexias de aprendizaxe
4.1. Ensino de habilidades xerais ou ensino integrado
4.2. As estratexias como contidos escolares: Os eixos procedimentais
TEMA 3. VARIABLES COGNITIVAS DO ALUMNADO QUE INCIDEN NA APRENDIZAXE ESCOLAR (II): ENFOQUES DE APRENDIZAXE E INTELIXENCIA 1. Introducción
2. Os enfoques de aprendizaxe
2.1. Conceptualización actual dos enfoques de aprendizaxe
2.2. A relación entre os enfoques de aprendizaxe e os resultados da mesma (niveis de comprensión)
2.3. Factores ou variables de maior incidencia sobre os enfoques de aprendizaxe
3. A intelixencia
3.1. Natureza e estrutura da intelixencia
3.1.1. Aproximacións clásicas ao concepto de intelixencia
3.1.2. Novas perspectivas no estudo da intelixencia
3.2. A intelixencia emocional
3.2.1. A importancia de desenvolver a intelixencia emocional
3.2.2. Habilidades emocionais
3.2.3. Competencias emocionais
3.2.4. A práctica da educación emocional na educación infantil e primaria
TEMA 4. A MOTIVACIÓN PARA A APRENDIZAXE (I): O COMPOÑENTE DE VALOR DA MOTIVACIÓN 1. Introdución
2. Que é a motivación escolar e de que depende?
3. O compoñente de valor da motivación: as metas académicas
3.1. Metas de aprendizaxe e metas de execución
4. O sistema educativo, a motivación e a formación de metas
TEMA 4. A MOTIVACIÓN PARA A APRENDIZAXE (II): O COMPOÑENTE DE EXPECTATIVA E AFECTIVO-EMOCIONAL DA MOTIVACIÓN 1. As atribucións causais
1.1. As dimensións da causalidade
1.2.Consecuencias cognitivas (expectativas) e afectivas das atribucións de causalidade
1.3. Estilos atribucionais e motivación
2. O autoconcepto como variábel motivacional
2.1. Teoría de autovalía
TEMA 5: FACTORES INTERPERSOAIS E CONTEXTUAIS QUE AFECTAN Á APRENDIZAXE ESCOLAR
1. Introdución
2. A interacción profesorado-alumnado
2.1. Representacións mutuas
2.2. Efectos das expectativas na educación
3. Interacción entre o alumnado
3.1. Introdución
3.2. Preferencia e popularidade entre iguais
3.3. Nivel de participación do alumnado
3.3.1. Aprendizaxe cooperativa
3.3.2. Titoría entre iguais
3.3.3. Colaboración entre iguais
3.4. A construción do coñecemento na interacción entre o alumnado
3.4.1. Mecanismos interpsicolóxicos
3.4.2. Factores moduladores


GRUPO B
TEMA 1: A PSICOLOXÍA DA EDUCACIÓN 1. A orixe da Psicoloxía da Educación
2. Concepcións da relación entre Psicoloxía da Educación e educación
3. Dimensións ou finalidades
4. Obxecto de estudo
5. Os contidos
6. As tendencias actuais e perspectivas de futuro
TEMA 2: A APRENDIZAXE ESCOLAR 1. Principais enfoques Psicolóxicos da Aprendizaxe
1.1. Enfoque condutista
1.2. Enfoque cognitivo
2. Categorías e tipos de aprendizaxe escolar
3. Trazos relevantes da aprendizaxe escolar

TEMA 3: FACTORES INTRAPERSOAIS IMPLICADOS NA APRENDIZAXE ESCOLAR: O ALUMNO
1. Variables cognitivas
1.1. A intelixencia
1.2. Procesos de aprendizaxe
1.3. Estratexias de aprendizaxe
1.4. Estilos e enfoques de aprendizaxe
2. Variables motivacionais
2.1. As metas académicas
2.2. As atribucións causais
2.3. O autoconcepto
TEMA 4: FACTORES INTERPERSOAIS QUE INCIDEN NA APRENDIZAXE ESCOLAR: O CONTEXTO 1. As interaccións entre iguais
1.2. Tipos de relación entre iguais
1.3. A construcción do coñecemento na interacción entre o alumnado: mecanismos interpsicolóxicos
1.4.O agrupamento dos alumnos
2. A interacción profesorado-alumnado: as expectativas do profesor
2.1. A formación das expectativas
2.2. Efectos das expectativas na educación
Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes