Guía DocenteCurso
Facultade de Ciencias da Educación
  Inicio | galego | castellano | english | A A |  
Grao en Logopedia
 Asignaturas
  Bases didácticas da intervención logopédica
   Fontes de información
Bibliografía básica

MÓDULO 1. Escola, cultura e sociedade.

Documento 1A: DELVAL, Juan (2002). “Puntos de partida: Educación y sociedad”, en J. DELVAL La escuela posible. Como hacer una reforma de la educación (pp. 15-36). Barcelona: Ariel.

Documento 1B: MARTÍNEZ, Begoña (2007). “El papel de la escuela". Cuadernos de Pedagogía, 372, 62-64.

Documento 1C: NÚÑEZ, Teresa (2008). Da segregación á inclusión educativa (pp. 108-109). A Coruña: Laiovento.

Documento 1D: ROMAÑACH, Javier e LOBATO, Manuel (2005). Diversidad funcional, nuevo término para la lucha por la dignidad en la diversidad del ser humano. Foro de Vida Independiente. Recuperado a 29/06/2014 de http://www.forovidaindependiente.org/files/documentos/pdf/diversidad_funcional.pdf

MÓDULO 2. Indicadores educativos para atender á diversidade na aula

Documento 2A: NÚÑEZ, Teresa (2008). "Educación Especial: normalizar ou volver patolóxicas as diferenzas?". Revista Galega do Ensino, 52, 20-23.

Documento 2B: BARREIRO, Pilar M. (2009). “Respostas dos centros educativos á diversidade”. Revista Galega de Educación, 43, 34-39.

Documento 2C: ACOSTA, Víctor M. (2001). “La respuesta educativa a las dificultades del lenguaje desde una perspectiva inclusiva”, en J. J. BUENO; T. NÚÑEZ e A. IGLESIAS (Coords.). Atención educativa a la diversidad en el nuevo milenio. XVIII Jornadas de Universidades y Educación Especial (pp. 151-159). A Coruña: Universidade da Coruña.

Documento 2D: FERNÁNDEZ, Celia (2009). “Los modelos de la respuesta educativa a las dificultades del lenguaje”, en C. FERNÁNDEZ. La logopedia en la escuela. Propuestas desde la práctica para una educación más inclusiva (pp. 35-50). Las Palmas de Gran Canaria: Universidad de las Palmas de Gran Canaria.

Documento 2E: PARDO, Néstor A. (2011). El papel del logopeda o fonoaudiólogo en la inclusión educativa. Recuperado a 29/06/2014 de http://www.espaciologopedico.com/articulos/articulos2.php?Id_articulo=2261

MÓDULO 3. Propostas didácticas na intervención logopédica.

Documento 3A: SOLANO, Natalia (2010). “Habilidades profesionales en la intervención logopédica”. En M. LÁZARO. Aspectos teóricos y prácticos de la intervención logopédica. Colección de e-books da Universidad de Castilla La Mancha, 5-30.

Documento 3B: ESTELLÉS, Mª. Teresa. (1999). “Intervención logopédica en los trastornos de la voz: de la infancia a la tercera edad”, en J. D. MARTÍN (Ed.). Logopedia escolar y clínica. Últimos avances en evaluación e intervención (pp. 219-232).  Madrid: CEPE.

Documento 3C: SÁNCHEZ, M.J.; LÓPEZ, G. (2005). “Intervención logopédica en los alumnos del colegio de sordos `Sagrada Familia´”. En Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología, 25: 1, 38-40.

Documento 3D: ACOSTA, Víctor M. E MORENO, Ana Mª (2001). “Atención educativa a las necesidades especiales relacionadas con el lenguaje oral”. En F. SALVADOR (dir.). Enciclopedia psicopedagógica de necesidades educativas especiales (pp. 387-405). Vol. 2. Málaga: Aljibe.

Documento 3E: GALÁN, Pedro (2001). “El logopeda como profesional del lenguaje y de la comunicación en los centros educativos”. En F. PEÑAFIEL e J. de D. FERNÁNDEZ (Coords.). Cómo intervenir en Logopedia Escolar (pp. 168-183). Madrid: CCS.

Documento 3F: MORENO, Ana Mª. (2001). “Alternativas para el cambio en el modelo de atención a las dificultades del lenguaje en el contexto escolar”. En J. J. BUENO; T. NÚÑEZ e A. IGLESIAS (Coords.). Atención educativa a la diversidad en el nuevo milenio. XVIII Jornadas de Universidades y Educación Especial (pp. 379-384). A Coruña: Universidade da Coruña.

Documento 3G: FERNÁNDEZ, Celia (2009). “Características del modelo de apoyo a las dificultades del lenguaje. Implicaciones educativas”, en C. FERNÁNDEZ. La logopedia en la escuela. Propuestas desde la práctica para una educación más inclusiva (pp. 69-93). Las Palmas de Gran Canaria: Universidad de las Palmas de Gran Canaria.

Documento 3H: CARRERAS, Isabel (2001). "Igual que los demás". Cuadernos de Pedagogía, 303,36-38.

Documento 3I: CASTEJÓN, Luís e ESPAÑA, Yolanda (2004). "La colaboración logopeda-maestro: hacia un modelo inclusivo de intervención en las dificultades del lenguaje". Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología, 24:2, 55-66.

Documento 3L: GONZÁLEZ, Daniel (1993). Adaptaciones curriculares. Guía para su elaboración (pp. 81-106). Málaga: Aljibe, 81-106.

Documento 3M: ZAPIOLA, María C. (2005). "Adaptaciones curriculares para niños con compromiso en la comunicación y el lenguaje". Revista Argentina de Psicopedagogía, 59, 6 pp.

Documento 3N: RODRÍGUEZ, Elisabeth (2008). “La intervención del maestro/a de Audición y Lenguaje con los/as alumnos/as con necesidades educativas especiales”. Reflexiones y experiencias innovadoras en el aula, 2, 13 pp.

MÓDULO 4. Proxectos de traballo en torno ás necesidades específicas de apoio educativo.

Documento 4A: TORRES, Julia (2002). Trastornos del lenguaje en niños con necesidades educativas especiales (pp. 199-205). Barcelona: CEAC.

Documento 4B: BUSTOS BARCOS, Mª Carmen (1995). Manual de Logopedia Escolar. Niños con alteraciones del lenguaje oral en Educación Infantil y Primaria (pp. 215-218). Madrid: CEPE, páxs. 215-218

Documento 4C: CIDONCHA, Vanessa e DÍAZ, Erika (2008). “Materiales generales y específicos para los alumnos con necesidades educativas especiales”. Educación y futuro digital (Edición dixital), 5 pp.

Documento 4D: RODRÍGUEZ, Lidia (2010). “Elaboración de documentos y materiales para la intervención logopédica”. M. LÁZARO. Aspectos teóricos y prácticos de la intervención logopédica. Colección de e-books da Universidad de Castilla La Mancha, 177-246.

Bibliografía complementaria

ACOSTA, Víctor M. (2004). Las prácticas educativas ante las dificultades del lenguaje. Una propuesta desde la acción. La colaboración entre logopedas, psicopedagogos, profesores y padres. Barcelona: Ars Medica.

ACOSTA, Víctor M. e MORENO, Ana Mª. (2003). Dificultades del lenguaje, colaboración e inclusión educativa. Manual para logopedas, psicopedagogos y profesores. Barcelona: Ars Medica.

AINSCOW, Mel (2001). Desarrollo de escuelas inclusivas. Madrid: Narcea.

ARIZA, M. A. e TRUJILLO, F. (2006). Experiencias educativas en aprendizaje cooperativo. Granada: Grupo Editorial Universitario.

BARTON, Len (1998). Discapacidad y sociedad. Madrid: Morata.

CASTRO, Mª Montserrat et al (2007). La escuela en la comunidad: la comunidad en la escuela (pp. 139-177). Barcelona: Graó.

ECHEITA, Gerardo (2007). Educación para la inclusión o educación sin exclusiones. Madrid: Narcea.

GALLARDO RUÍZ, José R. e Gallego Ortega, José L. (2003). Manual de logopedia escolar. Un enfoque práctico. Málaga: Aljibe.

GARCÍA PASTOR, Carmen (1998). Una escuela común para niños diferentes: la integración escolar. Barcelona: EUB.

IGLESIAS CORTIZAS, Mª José e SÁNCHEZ RODRÍGUEZ DE CASTRO, Mª del Carmen (2007). Diagnóstico e intervención didáctica del lenguaje escolar. A Coruña: Netbiblo

IZA, Mauricio (2002). Recursos tecnológicos en Logopedia. Málaga: Aljibe.

MOYA, Asunción (2002). El profesorado de apoyo: ¿dónde?, ¿cuándo?, ¿cómo?...realiza su trabajo. Archidona: Ediciones Aljibe.

PARRILLA, Ángeles (2003). La Respuesta Educativa a la Diversidad. Bases Pedagógicas de la Educación Especial: Manual para la Formación Inicial del Profesorado. (pp. 95-130). Madrid: Biblioteca Nueva.

PINO, Felisa R. (2007). “La cultura de las personas sordas”. Conferencia signada no Observatori d'Ètica Aplicada a la Intervenció Social dentro del Seminario Els Atres Prenen la Paraula. Consultado a 26/01/2012 en http://www.cultura-sorda.eu/resources/La+cultura+de+las+personas+sordas+Felisa+R.pdf

PORRAS, Ramón (1998). Una escuela para la integración educativa: una alternativa al modelo tradicional. Sevilla: Morón.

STAINBACK, Susan e STAINBACK, William (2001). Aulas inclusivas: un nuevo modo de enfocar y vivir el currículo . Madrid: Narcea.

 

WEBGRAFÍA (DATA DE CONSULTA: 29/06/2014)

Portal da Asociación Española de Logopedia, Foniatría y Audiología: http://www.aelfa.org

Portal da Asociación de Logopedas de España: http://ale-logopedas.org/

Portal “Atención á Diversidade” da Xunta de Galicia: http://www.edu.xunta.es/web/diversidadeorientacion

Portal “Cultura Sorda”: http://www.cultura-sorda.eu/

Portal do Foro de Vida Independiente y Divertad: http://www.forovidaindependiente.org/

Portal de “El logopeda sin recursos”: http://www.logopedasinrecursos.org/

Portal de Orientación do Ministerio de Educación e Ciencia (MEC): http://w3.cnice.mec.es/recursos2/orientacion

 

LEXISLACIÓN (DATA DE CONSULTA: 29/06/2014)

Ley 44/2003, de 21 de noviembre, de ordenación de las profesiones sanitarias (artigos II e VII sobre o establecemento da Logopedia como profesión e as súas funcións)

http://www.boe.es/boe/dias/2003/11/22/pdfs/A41442-41458.pdf

Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de Educación (BOE nº 106, de 4 de maio de 2006)

http://www.boe.es/g/es/bases_datos/doc.php?coleccion=iberlex&id=2006/07899

Ley 3/2006, de 30 de junio, de creación del Colegio Profesional de Logopedas de Galicia (DOG nº 135, de 13 de xullo de 2006)

http://www.xunta.es/dog/Publicados/2006/20060713/Anuncio1611E_es.html

Real Decreto 334/1985, de 6 de marzo, de Ordenación de la Educación Especial (BOE nº 65, de 16 de marzo de 1985) http://ouad.unizar.es/documents/RealDecreto3341985de6demarzodeOrdenaciondelaEducacionEspecial..pdf

Real Decreto 299/1996, de 28 de febrero, de ordenación de las acciones dirigidas a la compensación de desigualdades en educación (BOE nº 62, de 12 de marzo de 1996)

http://www.boe.es/boe/dias/1996/03/12/pdfs/A09902-09909.pdf

Decreto 320/1996, do 26 de xullo, de ordenación da educación de alumnos e alumnas con necesidades educativas especiais (DOG nº 153, de 6 de agosto de 1996)

http://www.xunta.es/dog/Publicados/1996/19960806/Anuncio8E56_gl.html

Decreto 120/1998, do 23 de abril polo que se regula a orientación educativa e profesional na Comunidade Autónoma de Galicia (DOG nº 79, de 27 de abril de 1998)

http://www.xunta.es/Dog/Dog1998.nsf/FichaContenido/B17a?OpenDocument

Orde do 6 de outubro de 1995 pola que se regulan as adaptacións do curriculum nas ensinanzas de réxime xeral (DOG nº 213, de 7 de novembro de 1995)

http://www.xunta.es/dog/Publicados/1995/19951107/Anuncio58F2_gl.html

Orde do 31 de outubro de 1996 pola que se regula a avaliación psicopedagóxica dos alumnos e alumnas con necesidades educativas especiais que cursan as ensinanzas de réxime xeral, e se establece o procedemento e os criterios para a realización do dictame de escolarización (DOG nº 247, de 19 de decembro de 1996)

 http://www.xunta.es/dog/Publicados/1996/19961219/AnuncioC9A2_gl.html

Orde do 19 de maio de 1997 pola que se regulan os programas de diversificación curricular na educación secundaria obrigatoria (DOG nº 108, de 6 de xuño de 1997)

http://www.xunta.es/dog/Publicados/1997/19970606/Anuncio717E_gl.html

Orde do 24 de xullo de 1998 pola que se establece a organización e funcionamento da orientación educativa e profesional na Comunidade Autónoma de Galicia regulada polo Decreto 120/1998 (DOG nº 148, de 31 de xullo de 1998)

http://www.xunta.es/dog/Publicados/1998/19980731/Anuncio107CA_gl.html

Orde do 27 de decembro de 2002 pola que se establecen as condicións e criterios para a escolarización en centros sostidos con fondos públicos do alumnado de ensino non universitario con necesidades educativas especiais (DOG nº 20, do 30 de xaneiro de 2003)

http://www.xunta.es/dog/Publicados/2003/20030130/Anuncio3CD6_gl.html

Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes