Teaching GuideTerm Faculty of Educational Studies |
Grao en Educación Primaria |
Asignaturas |
Socioloxía da educación |
Contidos |
|
|
Datos Identificativos | 2014/15 | |||||||||||||
Asignatura | Socioloxía da educación | Código | 652G02004 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | 1º cuadrimestre |
Primeiro | Formación básica | 6 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
TEMA 1. INTRODUCIÓN Á SOCIOLOXÍA | 1.1. O carácter científico da socioloxía e o seu obxecto de estudo 1.2. O desenvolvemento histórico da ciencia sociolóxica 1.2.1. Contexto histórico do nacemento da socioloxía 1.2.2. Os precursores da socioloxía e os pais fundadores 1.2.3. Principais paradigmas teóricos da socioloxía |
TEMA 2. METODOLOXÍA DA INVESTIGACIÓN SOCIOLÓXICA: PRINCIPIOS BÁSICOS | 2.1. Métodos de investigación en ciencias sociais 2.2. Técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social 2.3. Como se elabora un proxecto de investigación social |
TEMA 3. A CIENCIA SOCIOLÓXICA E A SÚA APLICACIÓN Á EDUCACIÓN | 3.1. Educación e sociedade. A educación como fenómeno social 3.2. Concepto e obxecto de estudo da socioloxía da educación 3.3. Principais teorías sociolóxicas e a súa operatividade na socioloxía da educación 3.3.1. As achegas dos clásicos 3.3.2. Teorías sociolóxicas actuais |
TEMA 4. CULTURA, SOCIALIZACIÓN E ESCOLA | 4.1. Individuo, cultura e sociedade 4.1. Noción sociolóxica de cultura: trazos básicos 4.2. Cultura e educación 4.3. Educación e diversidade cultural: a escola fronte á multiculturalidade 4.2. O proceso de socialización 4.2.1. Definición e concepto 4.2.2. Socialización e internalización de roles 4.2.3. Algunhas teorías sobre a socialización 4.3. Os axentes ou contextos de socialización 4.3.1. A familia como axente socializador e a súa relación coa escola 4.3.2. O grupo de iguais: as subculturas xuvenís 4.3.3. Os medios de comunicación de masas 4.3.4. A escola. Función socializadora e funcións sociais |
TEMA 5. ESTRATIFICACION SOCIAL, MOBILIDADE SOCIAL E EDUCACIÓN |
5.1. Principais sistemas de estratificación social 5.2. Principais teorías sociolóxicas sobre a estratificación e a mobilidade social 5.3. Desigualdades de clase, xénero e etnia 5.4. O concepto de mobilidade social 5.5. Estratificación, mobilidade social e educación |
TEMA 6. INSTITUCIÓN EDUCATIVA, ECONOMÍA E EMPREGO |
6.1. Modelos teóricos que relacionan educación e desenvolvemento 6.2. Aspectos esenciais da relación entre educación e traballo na era da globalización 6.3. Biografía e segmentación social na transición escola-traballo |
TEMA 7. EDUCACIÓN E CAMBIO SOCIAL | 7.1. Cambio social e educación 7.2. A escola, axente de control social ou de modernización e cambio? 7.3. A institución educativa como espazo de contradicións e conflitos |
TEMA 8. O PROFESORADO COMO CATEGORÍA SOCIAL E AXENTE EDUCATIVO: A SOCIOLOXÍA DO PROFESORADO |
8.1. O profesorado como categoría social. Status e rol do profesor 8.2. O profesorado como axente educativo 8.3. O ensino como profesión. A socialización profesional do profesorado |
TEMA 9. O ALUMNADO COMO GRUPO SOCIAL E AS RELACIÓNS EDUCATIVAS: A SOCIOLOXÍA DO ALUMNADO | 9.1. O alumnado como grupo: composición social do alumnado nos diferentes niveis 9.2. As relacións sociais na aula. As interaccións na aula |
TEMA 10. FUNDAMENTOS SOCIAIS DO CURRICULO | 10.1. A construción social e histórica do curriculum 10.2. Curriculum oculto e curriculum manifesto 10.3. Os enfoques sociolóxicos do curriculum escolar |
|