Guía DocenteCurso Escola Técnica Superior de Náutica e Máquinas |
Grao en Náutica e Transporte Marítimo |
Asignaturas |
Maritime Radiocommunications (Comunicacións Radiomarítimas) |
Contidos |
|
|
|
Datos Identificativos | 2018/19 | |||||||||||||
Asignatura | Maritime Radiocommunications (Comunicacións Radiomarítimas) | Código | 631G01307 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | 2º cuadrimestre |
Terceiro | Obrigatoria | 6 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
CAPÍTULO I. INTRODUCIÓN ÁS COMUNICACIÓNS RADIOTELEFÓNICAS |
1.1 O ESPECTRO RADIOELÉCTRICO DE FRECUENCIAS 1.2 AS FRECUENCIAS DO SERVIZO MÓBIL MARÍTIMO (SMM) 1.3 AS ONDAS ELECTROMAGNÉTICAS DO ESPECTRO DE RF 1.4 A REGULACIÓN INTERNACIONAL DO ESPECTRO DE FRECUENCIAS DE RADIO 1.5 DIFERENTES TIPOS DE MODULACIÓN DA ONDA PORTADORA 1.6 A DENOMINACIÓN DAS EMISIÓNS |
CAPÍTULO II. A PROPAGACIÓN DAS ONDAS ELECTROMAGNÉTICAS DE RF | 2.1 A ATMOSFERA DA TERRA 2.2 A PROPAGACIÓN DAS ONDAS RADIO 2.3 AS PERDAS DE ENERXÍA DA ONDA CELESTE 2.4 AS VARIACIÓNS IONOSFÉRICAS E As PERTURBACIÓNS: A súa INFLUENCIA NAS COMUNICACIÓNS RADIO. 2.5 O MODO DE PROPAGACIÓN DAS ONDAS RADIO EN FUNCIÓN DA BANDA DE FRECUENCIAS: BREVE RECAPITULACIÓN |
CAPÍTULO III. COMPOÑENTES, FALLOS E CONTROIS DOS EQUIPOS RADIOMARÍTIMOS | 3.1 COMPOÑENTES DUN EQUIPO RADIOMARÍTIMO 3.2 FALLOS MÁIS COMÚNS NOS EQUIPOS RADIOMARÍTIMOS 3.3 DESCRICIÓN DE CONTROIS MÁIS COMÚNS NOS TRANSCEPTORES |
CAPÍTULO IV. AS ANTENAS DOS BUQUES |
4.1 INTRODUCIÓN 4.2 FUNDAMENTOS DA ANTENA 4.3 A SINTONÍA DE ANTENA: LONXITUDE DE ANTENA E FRECUENCIA DE RESONANCIA 4.4 TIPOS DE ANTENAS DOS BUQUES PARA COMUNICACIÓNS TERRESTRES, VHF E MF/HF 4.5 O CÁLCULO DA LONXITUDE DUNHA ANTENA 4.6 CONSTRUCIÓN DUNHA ANTENA DE EMERXENCIA DE MF 4.7 AS ANTENAS OU CARGAS ARTIFICIAIS (DUMMY LOAD) 4.8 ILLAMENTOS E LIÑAS DE TRANSMISIÓN |
CAPÍTULO V. PROCEDEMENTOS DE RADIOTELEFONÍA PARA BUQUES NON SUXEITOS AO CAP IV DO SOLAS [BUQUES NON-GMDSS] | 5.1 INTRODUCIÓN 5.2 OS PROCEDEMENTOS DE SOCORRO EN RTF PARA BUQUES NON-GMDSS 5.3 OS PROCEDEMENTOS DE URXENCIA E SEGURIDADE EN RTF PARA BUQUES NON-GMDSS 5.4 OS PROCEDEMENTOS DE RUTINA EN RTF PARA BUQUES NON-GMDSS 5.5 PROCEDEMENTOS DE RUTINA EN RTF PARA CHAMADA E RESPOSTA 5.6 OS PERÍODOS DE SILENCIO NAS FRECUENCIAS DE RTF |
CAPÍTULO VI. INTRODUCCIÓN O SISTEMA MUNDIAL DE SOCORRO E SEGURIDADE MARÍTIMA [Sistema GMDSS] |
6.1 INTRODUCIÓN 6.2 IMPLEMENTACIÓN 6.3 CONCEPTO BÁSICO DO GMDSS 6.4 O SISTEMA ANTERIOR E A NECESIDADE DE MELLORALO 6.5 AS ÁREAS DE NAVEGACIÓN DO GMDSS 6.6 AS FUNCIÓNS DO GMDSS 6.7 O EQUIPO BÁSICO REQUIRIDO 6.8 A NORMATIVA ESPAÑOLA DE APLICACIÓN PARA BUQUES NON SUXEITOS AO CAPÍTULO IV DO SOLAS (BUQUES NON-GMDSS) |
CAPÍTULO VII. A CHAMADA SELECTIVA DIXITAL (DIGITAL SELECTIVE CALLING –DSC–) | 7.1 INTRODUCIÓN 7.2 COMO TRABALLA O DSC 7.3 CARACTERÍSTICAS XERAIS 7.4 ESTRUTURA E CONTIDO DUNHA CHAMADA DSC 7.5 O MMSI (Maritime Mobile Service Identity) 7.6 Os COMPOÑENTES DUNHA CHAMADA DSC 7.7 CONSIDERACIÓNS ACHEGA DA ÁREA MARÍTIMA NA CAL NAVEGA O BUQUE 7.8 As CANLES DE SOCORRO DSC 7.9 As FRECUENCIAS DE ESCOITA DE SOCORRO EN DSC 7.10 A CHAMADA DE PROBA NO EQUIPO DSC 7.11 Os TIPOS DE CHAMADAS DSC 7.12 Os COMPOÑENTES DO EQUIPO DSC |
CAPÍTULO VIII. PROCEDEMENTOS DE OPERACIÓN DO EQUIPO DSC |
8.1 INTRODUCIÓN 8.2 PROCEDEMENTOS DE OPERACIÓN PARA OS BUQUES QUE SE COMUNIQUEN CO EQUIPO DSC NAS BANDAS DE VHF, MF e HF 8.4 SEGURIDADE 8.5 CORRESPONDENCIA PÚBLICA 8.6 CONDICIÓNS ESPECIAIS E PROCEDEMENTOS PARA COMUNICACIÓNS MEDIANTE DSC EN HF 8.7 CANCELACIÓN DUNHA FALSA ALERTA DE SOCORRO DSC |
CAPÍTULO IX. O NAVTEX |
9.1 A INFORMACIÓN SOBRE SEGURIDADE MARÍTIMA BAIXO O GMDSS 9.2 O SISTEMA NAVTEX 9.3 O FORMATO DA MENSAXE 9.4 O RECEPTOR NAVTEX 9.5 INTRUCCIONES PRÁCTICAS PARA O USO DO RECEPTOR NAVTEX 9.6 LISTA DE COMPROBACIÓN DO RECEPTOR NAVTEX |
CAPÍTULO X. O RADIOTÉLEX |
10.1 O SISTEMA RADIOTÉLEX 10.2 O EQUIPO 10.3 NÚMEROS DE IDENTIFICACIÓN 10.4 MODOS DE OPERACIÓN DO RADIOTÉLEX 10.5 CÓDIGOS DE SERVIZOS E COMANDOS USADOS EN RADIOTÉLEX 10.6 FORMATO DA MENSAXE 10.7 PROCEDEMENTO DE CHAMADA A UNHA COSTEIRA 10.8 TRÁFICO DE SOCORRO 10.9 CHAMADAS DE URXENCIA E SEGURIDADE |
CAPÍTULO XI. COMUNICACIÓNS POR SATÉLITE |
11.1 INTRODUCIÓN 11.2 O LANZAMENTO 11.3 PARÁMETROS DAS ÓRBITAS 11.4 LEIS DE KEPLER 11.5 FORZAS PERTURBADORAS 11.6 CLASIFICACIÓN DAS ÓRBITAS POLA súa ALTURA 11.7 BANDAS DE FRECUENCIAS 11.8 VANTAXES DAS COMUNICACIÓNS POR SATÉLITE |
CAPÍTULO XII. INMARSAT | 12.1 INTRODUCIÓN 12.2 O SISTEMA SATELITAL DE INMARSAT 12.3 O SEGMENTO ESPACIAL 12.4 O SEGMENTO TERRESTRE 12.5 ESTACIÓNS MÓBILES 12.6 SERVIZOS QUE PROPORCIONA INMARSAT 12.7 CÓDIGOS DE DÚAS CIFRAS USADOS PARA TELÉFONO E TÉLEX CON INMARSAT |
CAPÍTULO XIII. INMARSAT-B, M E Mini-M |
13.1 INMARSAT-B 13.2 INMARSAT-B HSD 13.3 ESPECIFICACIÓNS TÉCNICAS DUNHA TERMINAL INMARSAT-B 13.4 INMARSAT-M 13.5 INMARSAT Mini-M 13.6 ORIENTACIÓN DA ANTENA 13.7 ALERTAS DE SOCORRO BUQUE-TERRA 13.8 CHAMADAS DE SOCORRO POR TELÉFONO 13.9 CHAMADAS DE SOCORRO POR TÉLEX 13.10 RECEPCIÓN DE ALERTAS DE SOCORRO 13.11 PROCEDEMENTOS DE PROBA DA CHAMADA DE SOCORRO 13.12 CHAMADAS CON PRIORIDADE DE URXENCIA E SEGURIDADE 13.13 CHAMADAS POR TELÉFONO 13.14 COMUNICACIÓNS POR FACSIMIL 13.15 CHAMADAS POR TÉLEX 13.16 CÓDIGOS DE FALLO DE CONEXIÓN NAS REDES DE TÉLEX 13.17 COMUNICACIÓNS PARA TRANSMISIÓN DE DATOS |
CAPÍTULO XIV. INMARSAT-C |
14.1 O SISTEMA INMARSAT-C 14.2 O EQUIPO INMARSAT-C 14.3 ESPECIFICACIÓNS TÉCNICAS DUNHA MES INMARSAT-C 14.4 CLASES DE TERMINAIS INMARSAT-C 14.5 LOGIN E LOGOUT 14.6 SERVIZOS 14.7 TRANSMISIÓN DUNHA ALERTA E UNHA MENSAXE DE SOCORRO 14.8 COMUNICACIÓNS CUNHA TERMINAL INMARSAT-C 14.9 SERVIZOS DE MENSAXERÍA 14.10 RELAYS DE ALERTAS DE SOCORRO TERRA-BUQUE 14.11 CANCELACIÓN DUNHA ALERTA DE SOCORRO 14.12 CÓDIGOS DE NON-ENTREGA DE MENSAXES EN INMARSAT-C 14.13 SSAS (Ship Security Alert System) 14.14 PANEL DE ALARMAS |
CAPÍTULO XV. INFORMACIÓN SOBRE SEGURIDADE MARÍTIMA (MSI) | 15.1 INTRODUCIÓN 15.2 INFORMACIÓN SOBRE SEGURIDADE MARÍTIMA (MSI) 15.3 CHAMADA INTENSIFICADA A GRUPOS DE INMARSAT 15.4 O SERVIZO SAFETYNET 15.5 TIPOS DE MENSAXES QUE SE PODEN RECIBIR POR SAFETYNET 15.6 ÁREAS NAVAREA E METAREA 15.7 SERVIZO MUNDIAL DE RADIOAVISOS NÁUTICOS 15.8 RECEPTORES EGC 15.9 DIVULGACIÓN DA INFORMACIÓN SOBRE SEGURIDADE MARÍTIMA MEDIANTE O SERVIZO SAFETYNET 15.10 RECEPCIÓN DE MENSAXES SAFETYNET 15.11 FORMATO TÍPICO DUNHA MENSAXE MSI 15.12 MENSAXES RELACIONADAS COA PIRATERÍA 15.13 COMO MANEXAR O RECEPTOR EGC 15.14 RECEPCIÓN DE MSI POR MEDIO DE IMPRESIÓN DIRECTA DE BANDA ESTREITA EN ALTA FRECUENCIA (HF IDBE ou HF NBDP) 15.15 FLEETNET |
CAPÍTULO XVI. INMARSAT FLEET |
16.1 INMARSAT FLEET: INTRODUCIÓN 16.2 SOLUCIÓNS INMARSAT FLEET 16.3 FLEET F77 16.4 INMARSAT FLEET F77 E O GMDSS 16.5 CHAMADAS DE SOCORRO 16.6 PROCEDEMENTOS DE PROBA DA CHAMADA DE SOCORRO 16.7 CHAMADAS CON PRIORIDADE DE URXENCIA E SEGURIDADE 16.8 CHAMADAS POR TELÉFONO 16.9 COMUNICACIÓNS POR FACSÍMIL 16.10 COMUNICACIÓNS PARA TRANSMISIÓN DE DATOS 16.11 COMUNICACIÓNS A 128K 16.12 OPERACIÓN DO EQUIPO MEDIANTE UN PC 16.13 CANDO USAR MPDS OU ISDN 16.14 INMARSAT FLEETPHONE 16.15 TAREFAS DOS SERVIZOS DE INMARSAT FLEET 16.16 COMPARACIÓN DOS DISTINTOS SISTEMAS DE INMARSAT |
CAPÍTULO XVII. O SISTEMA INMARSAT FLEETBROADBAND |
17.1 INMARSAT FLEETBROADBAND: INTRODUCIÓN 17.2 A REDE FLEETBROADBAND 17.3 TERMINAIS FLEETBROADBAND 17.4 SERVIZOS QUE PROPORCIONA UNHA TERMINAL FLEETBROADBAND 17.5 SELECCIÓN DO TIPO DE CONEXIÓN IP 17.6 LIMITACIÓNS DO SISTEMA FLEETBROADBAND 17.7 FLEETBROADBAND LAUNCHPAD 17.8 CHAMADAS POR TELÉFONO E ENVÍO DE FAXES 17.9 TARIFAS DE FLEETBROADBAND 17.10 COMPARACIÓN DE TERMINAIS FLEETBROADBAND E FLEET F77 17.11 TERMINAIS VSAT 17.12 SISTEMA IRIDIUM 17.13 SISTEMA GLOBALSTAR 17.14 SISTEMA THURAYA |
CAPITULO XVIII. RADIOBALIZAS DE LOCALIZACIÓN DE SINISTROS |
18.1 DEFINICIÓN 18.2 TIPOS DE RADIOBALIZAS 18.3 INTRODUCIÓN Ao SISTEMA COSPAS-SARSAT 18.4 CONCEPTO XERAL DO SISTEMA COSPAS-SARSAT 18.5 O SEGMENTO ESPACIAL 18.6 O SEGMENTO TERRESTRE 18.7 MODOS DE COBERTURA 18.8 RADIOBALIZA DE 121,5 MHZ 18.9 RADIOBALIZA DE 406 MHZ 18.10 COMPOÑENTES DUNHA RADIOBALIZA 18.11 REXISTRO DAS RADIOBALIZAS DE 406 MHZ. 18.12 FALSAS ALERTAS 18.14 PROBAS E INSPECCIÓNS DAS RADIOBALIZAS 18.13 RADIOBALIZA DE VHF 18.14 RADIOBALIZAS PERSOAIS |
CAPÍTULO XIX. RESPONDEDORES DE RADAR E APARELLOS RADIOTELEFONICOS BIDIRECCIONAIS |
19.1 INTRODUCIÓN 19.2 CARACTERÍSTICAS TÉCNICAS E OPERACIONALES DO SART 19.3 FACTORES QUE AFECTAN Á DISTANCIA DE DETECCIÓN 19.4 INSPECCIÓN E PROBA DO RESPONDEDOR 19.5 EFECTOS DA ALTURA DE ANTENA E OBSTRUCIÓN DO SINAL DE SAÍDA POLO BOTE Ou BALSA SALVAVIDAS E Os seus OCUPANTES NO ALCANCE DE DETECCIÓN DO SART 19.5.1 Efectos da altura de antena no alcance de detección 19.5.2 Efectos da embarcación de supervivencia no sinal SART 19.6 MANEXO DE RADARES MARIÑOS PARA DETECCIÓN DE SART 19.7 AIS-SART 19.8 APARELLOS RADIOTELEFÓNICOS BIDIRECCIONALES PARA EMBARCACIÓNS DE SUPERVIVENCIA 19.9 APARELLO DE VHF PARA COMUNICACIÓNS DE EMERXENCIA NAS FRECUENCIAS AERONÁUTICAS |
CAPÍTULO XX. PROCURA E SALVAMENTO - CONVENIO SAR | 20.1 CONVENIO INTERNACIONAL SOBRE PROCURA E SALVAMENTO MARÍTIMO 20.2 O GMDSS E AS OPERACIÓNS SAR 20.3 MEDIDAS A TOMAR POLO BUQUE EN PERIGO 20.4 MEDIDAS QUE HAN DE TOMAR Os BUQUES AUXILIADORES 20.5 SERVIZOS DE ESCOITA 20.6 ÁREAS DE PROCURA E RESCATE (SRR) 20.7 A COORDINACIÓN SAR 20.8 SISTEMA DE NOTIFICACIÓN DE BUQUES 20.9 FASES DE EMERXENCIA 20.10 INFORMES DE NOTIFICACION DE CONTINXENCIAS 20.11 A ORGANIZACIÓN DO SERVIZO SAR EN ESPAÑA |
CAPÍTULO XXI. REGULAMENTO DE RADIOCOMUNICACIÓNS, TAREFAS E INFORMACIÓN XERAL |
21.1 AUTORIDADE DO CAPITÁN 21.2 OBLIGACIÓNS DO CAPITÁN REFERENTES AO SOCORRO 21.3 SEGREDO DAS COMUNICACIÓNS 21.4 LICENZA DA ESTACIÓN DE RADIO 21.5 CERTIFICADO DE SEGURIDADE RADIOELÉCTRICA 21.6 PERSOAL DE RADIOCOMUNICACIÓNS 21.7 DISTINTIVO DE CHAMADA (CALL SIGN) 21.8 REXISTROS RADIOELÉCTRICOS 21.9 AUTORIDADE ENCARGADA DA CONTABILIDADE 21.10 SERVIZO DE ACTIVACIÓN DE TERMINAIS INMARSAT 21.11 UNIDADES MONETARIAS USADAS NAS TARIFAS DE SERVIZOS 21.12 TARIFAS POLAS CHAMADAS DE TELÉFONO POR RADIO 21.13 TARIFAS POLAS CHAMADAS VIA INMARSAT 21.14 DOCUMENTOS A LEVAR NO BUQUE 21.15 PLAN DE COMUNICACIÓNS DA VIAXE 21.16 RUTINA DO OPERADOR GMDSS 21.17 MANTEMENTO DOS EQUIPOS DO GMDSS 21.18 SINAIS HORARIOS 21.19 INFORMES DE NOTIFICACIÓN DA SITUACIÓN |
CAPITULO XXII. FONTES DE ENERXÍA |
22.1 XENERALIDADES 22.2 FONTES DE ENERXÍA 22.3 BATERÍAS 22.4 PRINCIPIOS DA BATERÍA DE CHUMBO 22.5 CONTROL DA BATERÍA 22.6 DIAGNOSE DAS AVARÍAS DAS BATERÍAS 22.7 PRESCRICIÓNS DE SEGURIDADE 22.8 BATERÍAS DE XEL 22.9 BATERÍAS DE NÍQUEL-CADMIO. 22.10 BATERÍAS DE FERRO-NÍQUEL 22.11 FONTE DE ALIMENTACIÓN ININTERROMPIDA (UPS) |
Segundo o STCW incluídas as Emendas de Manila de 2010, columna 2 (recoñecementos, comprensión e suficiencia) do Cadro A-II/1 (Especificación das normas mínimas de competencia aplicables aos oficiais encargados da garda de navegación en buques de arqueo bruto igual ou superior a 500). | Ademais do nomeado con anterioridade: Coñecemento do funcionamento dos dispositivos radioeléctricos de salvamento, RLS satelitarias e RESAR. |
O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AII/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión de Primeiro Oficial de Ponte da Mariña Mercante, sen limitación de arqueo bruto e Capitán da Mariña Mercante ata o máximo de 3000 GT. | Cadro A-II/2 del Convenio STCW. Especificación de las normas mínimas de competencia aplicables a Capitáns e primeiros oficiais de ponte de buques de arqueo bruto igual ou superior a 500 GT. |
Segundo o STCW incluídas as Emendas de Manila de 2010, columna 2 (recoñecementos, comprensión e suficiencia) do cadro A-IV/2 | Ademais do estipulado no Regulamento de Radiocomunicacións, coñecementos de: 1. radiocomunicacións de procura e salvamento, incluídos os procedementos do Manual internacional dos servizos aeronáuticos e marítimos de procura e salvamento (IAMSAR). 2. medios de impedir a transmisión de falsos alertas de socorro e procedementos para mitigar as consecuencias das devanditas alertas. 3. sistemas de notificación para buques. 4. servizos radiomédicos 5. utilización do Código Internacional de Sinais e das Frases normalizadas da OMI para as comunicacións marítimas. 6. inglés falado e escrito para comunicar información relacionada coa seguridade da vida humana no mar. Nota: Esta prescrición poderá ser máis flexible no caso do título de radiooperador restrinxido. |
|