Teaching GuideTerm Faculty of Educational Studies |
5 Mestrado Universitario en Profesorado de Educación Secundaria: Formación e Orientación Laboral |
Subjects |
Tutoring and Careers Guidance |
Sources of information |
|
|
Identifying Data | 2018/19 | |||||||||||||
Subject | Tutoring and Careers Guidance | Code | 652606002 | |||||||||||
Study programme |
|
|||||||||||||
Descriptors | Cycle | Period | Year | Type | Credits | |||||||||
Official Master's Degree | 1st four-month period |
First | Obligatory | 2 | ||||||||||
|
Basic |
Anaya Nieto, D. y Suárez Riveiro, J.M. (2010). Evaluación de la satisfacción del profesorado. REOP, 21 (2), 283-294 Blanchard Giménez, M. (1997). Plan de acción tutorial en la E.S.O.. Madrid. Narcea Grañeras, M. e Parras, A. (2008). Orientación Educativa: fundamentos teóricos, modelos institucionales y nuevas perspectivas.. Madrid: CIDE Comellas, M.J (2002). Las competencias del profesorado para la acción tutorial. Barcelona: Praxis Martín,E. y Mauri, T. (Coords.) (2011). Orientación Educativa. Atención a la diversidad y educación I. . Barcelona: Graó Martín, E. y Onrubia, J.(coords.) (2011). Orientación educativa: procesos de innovación y mejora de la enseñanza. Barcelona: Graó Martín, E. y Solé, I. (Coords) (2011). (2011). Orientación Educativa. Modelos y estrategias de intervención.. Barcelona: Graó Monge Crespo, C. (2009). Tutoría y orientación educativa. Madrid:Wolters Kluwer Repetto Talavera, E. (2001). Tu futuro Profesional.(Una planificación de la Tutoría para cada etapa educativa de 10-18 años.). Ed CEPE. Libro del Profesor y Libro dek alumno. Rodicio García, M.L. (2009). La función tutorial y la formación profesional en las instituciones laborales.. Madrid: Biblioteca Nueva Rodicio García, M.L. (2012). Diseño y evaluación de programas de orientación educativa.. Madrid: Biblioteca Nueva Sobrado, L., Fernández, E. y Rodicio, M.L. (2012). Orientación Educativa. Nuevas perspectivas.. Madrid: Biblioteca Nueva |
|
|
Complementary |
(). . |
Santana, L. E. y Feliciano, L. A. (2006). La construcción de la acción tutorial desde las coordenadas de la investigación colaborativa. Revista de Educación, 340 |
|