Tipo A
|
Código |
Competencias / Resultados do título - Específicas |
|
A1 |
Coñecer a anatomía e a fisioloxía dos órganos da fala, da audición, da voz e da deglutición. |
|
A2 |
Coñecer a neuroloxía e neuropsicoloxía da linguaxe. |
|
A3 |
Coñecer as diferentes etapas evolutivas do ser humano. |
|
A4 |
Coñecer o desenvolvemento e o uso da linguaxe e doutros sistemas comunicativos. |
|
A5 |
Coñecer os trastornos da comunicación: linguaxe, fala, audición, voz e as funcións orais non verbais. |
|
A6 |
Coñecer as bases da física acústica. |
|
A7 |
Coñecer a dimensión psicosocial da comunicación. |
|
A8 |
Coñecer a terminoloxía propia do método científico. |
|
A9 |
Coñecer a profesión e o estatus legal do/a logopeda. |
|
A10 |
Coñecer os principios , as funcións e os procedementos da intervención logopédica. |
|
A11 |
Coñecer os fundamentos educativos e da aprendizaxe que dan soporte ás técnicas de intervención logopédica. |
|
A12 |
Coñecer os fundamentos lingüísticos que dan soporte ás técnicas de intervención logopédica. |
|
A13 |
Coñecer os procesos psicolingüísticos e outros procesos psicolóxicos básicos que dan soporte ás técnicas de intervención logopédica. |
|
A14 |
Coñecer as técnicas e os instrumentos de avaliación e diagnóstico en logopedia. |
|
A15 |
Deseñar, implementar e avaliar accións de prevención dos trastornos da comunicación: linguaxe, fala, audición, voz e as funcións orais non verbais. |
|
A16 |
Explorar, avaliar e diagnosticar, no seu caso, os trastornos da comunicación e establecer un prognóstico. |
|
A17 |
Participar no proceso de avaliación e de diagnóstico pluridisciplinar de trastornos que afectan á comunicación. |
|
A18 |
Usar as técnicas e os instrumentos de exploración propios da profesión e rexistrar, sintetizar e interpretar os datos contribuídos e integralos no conxunto da información. |
|
A19 |
Dominar a terminoloxía que lles permita interactuar eficazmente con outros profesionais. |
|
A20 |
Coñecer os límites das súas competencias e saber identificar cándo é necesario un tratamento interdisciplinar. |
|
A21 |
Coñecer, seleccionar, facilitar e intervir con sistemas alternativos e aumentativos da comunicación adaptados as condicións físicas, psicolóxicas e sociais dos seus pacientes, así como o deseño e o uso de prótese e axudas. |
|
A22 |
Adaptar a súa actuación ás diferentes etapas evolutivas do individuo e as características físicas, psicolóxicas e sociais. |
|
A23 |
Establecer os obxectivos e as etapas dos tratamentos que aplica. |
|
A24 |
Explicar e argumentar o tratamento seleccionado. |
|
A25 |
Aplicar os tratamentos logopédicos cos métodos, coas técnicas e cos recursos mais eficaces e adecuados. |
|
A26 |
Avaliar a propia intervención profesional para optimizala. |
|
A27 |
Asesorar as familias e o contorno social das persoas usuarias, favorecendo a súa participación e a súa colaboración no tratamento logopédico. |
|
A28 |
Comunicar de xeito oral e escrito as súas observacións e conclusións ao paciente, aos seus familiares e ao resto de profesionais que interveñen na súa atención, adaptándose ás características do contorno. |
|
A29 |
Elaborar informes de exploración e de diagnóstico, de seguimento, de finalización e de derivación. |
|
A30 |
Ser capaz de traballar no contorno escolar, asistencial e sanitario. |
|
A31 |
Coñecer e asesorar na elaboración e na execución de políticas de atención e educación sobre temas relacionados coa Logopedia. |
|
A32 |
Mellorar as habilidades comunicativas na poboación xeral. |
|
A33 |
Comprender, valorar e incorporar á praxe profesional as producións científicas que sustentan o desenvolvemento profesional do/a logopeda. |
|
A34 |
Presentar unha adecuada produción da fala, unha estructuración da linguaxe e unha calidade da voz. |
|
A35 |
Redactar de forma apropiada informes e outros documentos profesionais. |
|
A36 |
Comunicarse correctamente nas linguas oficiais propias da comunidade autónoma en que exerza a profesión. |
Tipo B
|
Código |
Competencias / Resultados do título - Básicas / Xerais |
|
B1 |
Aprender a aprender. |
|
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
|
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
|
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
|
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
|
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
|
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
|
B8 |
Capacidade de observar e de escoitar de forma activa. |
|
B9 |
Capacidade para motivarse e procurar a calidade na actuación profesional. |
|
B10 |
Capacidade de tomar decisións, asumindo a responsabilidade. |
|
B11 |
Traballar en equipo e, no seu caso, de forma interdisciplinaria. |
|
B12 |
Ter compromiso ético. |
|
B13 |
Ser creativo no exercicio da profesión. |
|
B14 |
Tomar decisións con autonomía e responsabilidade. |
|
B15 |
Destreza e empatía nas relacións interpersoais. |
|
B16 |
Capacidade de organizar e planificar. |
|
B17 |
Capacidade de se adaptar aos cambios. |
|
B18 |
Resolver problemas. |
|
B19 |
Razoar de forma crítica. |
|
B20 |
Capacidade de análise e síntese. |
|
B21 |
Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada. |
|
B22 |
Coñecer e manexar as novas tecnoloxías da comunicación e da información. |
|
B23 |
Ter iniciativa e espírito emprendedor. |
|
B24 |
Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional. |
|
B25 |
Apreciar as distintas manifestacións da diversidade. |
|
B26 |
Saber expresarse en público. |
|
B27 |
Pór en valor a súa profesión no contorno en que se desenvolve o seu traballo. |
|
B28 |
Adoptar unha actitude positiva e paciente. |
Tipo C
|
Código |
Competencias / Resultados do título - Transversais / Nucleares |
|
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
|
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
|
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |