Teaching GuideTerm Faculty of Sport Sciences and Physical Education |
Grao en Ciencias da Actividade Física e do Deporte |
Subjects |
Teaching Sliding Skills |
Sources of information |
|
|
Identifying Data | 2019/20 | |||||||||||||
Subject | Teaching Sliding Skills | Code | 620G01019 | |||||||||||
Study programme |
|
|||||||||||||
Descriptors | Cycle | Period | Year | Type | Credits | |||||||||
Graduate | 2nd four-month period |
Second | Obligatory | 6 | ||||||||||
|
Basic |
Areces Gayo, Alberto (1993). Aproximación pedagógica al patinaje y al hockey sobre patines. . A Coruña. Col. Cuadernos técnico-pedagóxicos do INEFGalicia nº 13. Centro Galego de Documentación Areces Gayo, Alberto (1998). El componente táctico-estratégico en hockey sobre patines. Aproximación conceptual. A Coruña. Col. Cuadernos técnico-pedagóxicos do INEFGalicia nº 31 Areces Gayo, Alberto (1998). El componente técnico-táctico en hockey sobre patines. Aproximación conceptual. A Coruña. Col. Cuadernos técnico-pedagóxicos do INEFGalicia nº 30 De Diego, N. (1996). Patinaje artístico sobre ruedas. Madrid. Ed. Gimnos Gourinchas, A. y Millet-Le Breton, E. (1994). Patinage a roulettes. Paris. Editions "Revue EPS". Collection Des juex aux sports Jordi Díaz Burrul (1997). Unidades didácticas para secundaria VI. Juegos y actividades sobre patines en línea. El hockey en la escuela. Barcelona. Inde Martin Van Doren; Ulrich Pramann (1992). Fascinación. Skateboarding. Barcelona. Paidotribo Paulo José Batista (2002). Iniciaçao a patinagem. Lisboa. Centro de Estudos de Formaçao Desportiva Powell, M. y Svensson, J. (1995). Patinaje en línea. Barcelona. Ed. Hispano Europea Rappelfeld, J. (1994 ). Patinaje en línea. Barcelona. Ed. Martínez Roca Sam Nieswizski (1991). Rollermania. Paris. Sports et jeux 128 Tejeiro Sandomingo, Víctor (2009). Las habilidades de deslizamiento sobre ruedas en el contexto educativo. Wanceulen. Editorial DEportiva William Nealy (1999). En línea. Manual para patinadores principiantes e intermedios. Madrid. Desnivel |
|
|
Complementary | |
|
|