Teaching GuideTerm Faculty of Educational Studies |
Mestrado Universitario en Innovación, Orientación e Avaliación Educativa |
Subjects |
Mathematical Education and Social and Cultural Curriculum Components |
Sources of information |
Identifying Data | 2019/20 | |||||||||||||
Subject | Mathematical Education and Social and Cultural Curriculum Components | Code | 652439022 | |||||||||||
Study programme |
|
|||||||||||||
Descriptors | Cycle | Period | Year | Type | Credits | |||||||||
Official Master's Degree | 1st four-month period |
First | Optional | 3 | ||||||||||
|
Basic |
BISHOP, A.J. (1999). Enculturación matemática. La educación matemática desde una perspectiva cultural. Barcelona. Paidós SECADA, W.G. - FENNEMA, E. - ADAJIAN, L.B. (eds.) (1997). Equidad y enseñanza de las matemáticas: nuevas tendencias. Madrid. Morata SKOVSMOSE, O. (1999). Hacia una filosofía de la Educación Matemática Crítica. Bogotá. Ed. una empresa docente ERNEST, P. (1994). Mathematics, Education and Philosophy: An International Perspective. London. Falmer Press ERNEST, P. (1991). MatThe Philosophy of Mathematics Education. London. Falmer Press |
|
|
Complementary |
SHAN, S-J. - BAILEY, P. (1991). Multiple factors: Classroom Mathematics for equality and justice. London. Trentham Books FREIRE, P. ( (1988). Pedagogía del Oprimido. Madrid. Siglo XXI |
|
|