Guia docenteCurso Facultad de Ciencias de la Educación |
Grao en Educación Infantil |
Asignaturas |
Teoría de la educación |
Evaluación |
|
|
Datos Identificativos | 2019/20 | |||||||||||||
Asignatura | Teoría de la educación | Código | 652G01001 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Periodo | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grado | 1º cuatrimestre |
Primero | Formación básica | 6 | ||||||||||
|
Metodologías | Competencias / Resultados | Descripción | Calificación |
Trabajos tutelados | A20 B4 B9 B10 B12 B14 B16 B18 B22 B24 B1 B2 C7 C8 C1 | Deberá incluír unha recensión sobre un libro relacionado coa temática, así como o estudo de caso sobre unha experiencia, programa, recurso, etc. Tamén se poderá solicitar, de ser o caso, a análise de novas de prensa. Valorarase especialmente: a coherencia interna; a profundidade do contido; a capacidade para establecer sinerxías; o tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar; a utilización de fontes documentais complementarias e actuais; a presentación; entre outros. A súa entrega e avaliación terá lugar ao finalizar o cuadrimestre, sendo un traballo final de curso, que require dunha abordaxe completa e holística da materia. |
25 |
Presentación oral | A20 B7 B9 B10 B16 B23 B1 C7 C8 C1 C2 C7 | A valoración do traballo presentado terá carácter grupal. Será por elo preciso que cada grupo estableza unhas normas de autorregulamento mínimas que faciliten a dinámica de traballo en tódolos casos. Valorarase: a orde na exposición; a claridade e corrección lingüística; a capacidade de síntese das ideas fundamentais; o nivel de profundidade na abordaxe da temática que amose a súa comprensión; a linguaxe non verbal e utilización do espazo; a creatividade (presentación suxestiva, motivadora, dinamizadora da participación das/os compañeiros/as...); o uso de recursos... |
10 |
Prueba de ensayo/desarrollo | A1 A4 A6 A19 A27 A28 A31 C1 C2 | Pretende determinar os logros do alumnado en termos de obxectivos. Procura avaliar de xeito directo a capacidade de análise, a expresión e a organización de ideas relativas aos contidos da materia. Valorarase a rigorosidade da resposta, combinada coa capacidade de razoamento (argumentación, relación entre ideas, comparación...), creatividade e espírito crítico. Implica un estudo amplo e profundo dos contidos, sen perder de vista o conxunto das ideas e as súas relacións. A súa realización terá lugar na data oficial establecida para o exame da materia. |
40 |
Portafolio del alumno | A5 B4 B9 B10 B12 B14 B1 B2 C8 C1 | Dossier ordeado por seccións, debidamente identificadas e paxinadas, no que se recollerán os rexistros e/ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumnado. Recolleranse, como mínimo, o rexistro dunha sesión expositiva (mapa conceptual, glosario, reflexión grupal sobre os contidos, aplicación á Educación Infantil...) e de tres prácticas de sesións interactivas (discusión dirixida, análise de fontes documentais, presentación oral, estudo de caso...), e unha autoavaliación individual en relación ás aprendizaxes e competencias desenvolvidas na materia, o grao de implicación persoal nas actividades e traballos grupais... Na cualificación do cartafol, contémplase o traballo final (15 pto.) e a valoración individual da aprendizaxe e asistencia a clase (10 pto.). Valorarase a capacidade reflexiva en relación á propia aprendizaxe; a evolución da aprendizaxe reflectida nas prácticas recollidas en relación ao grao de profundidade do contido; a capacidade para establecer sinerxías; o tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar; a utilización de fontes documentais complementarias e actuais; a presentación; entre outros. Ao igual que acontece cos traballos tutelados e por formar estes parte do propio cartafol, a súa entrega e avaliación terá lugar igualmente ao finalizar o cuadrimestre, sendo por tanto un traballo final de curso, que require dunha abordaxe global e integral dos contidos da materia. |
25 |
Observaciones evaluación | |||
1.- Para superar la materia es imprescindible tener superadas todas y cada una de las actividades de evaluación. En caso contrario, la calificación será de suspenso. Se guardarán las partes aprobadas durante la convocatoria anual. 2.- La asistencia y participación activa y esigente en las dinámicas de aula serán consideradas de forma positiva en el proceso de evaluación. 3.- Cualquier circunstancia personal que pueda alterar el seguimiento de la materia por parte del alumnado deberá ser comunicada al inicio del curso para su oportuna y adecuada consideración. Para el alumnado que, por razones debidamente acreditadas, no pueda tener una asistencia sistemática y lo haga a tiempo parcial, se establecen criterios de evaluación adecuados, en cada caso, a sus circunstancias, garantizando la igualdad de oportunidades. Criterios de avaliación: Grupo A: - Prueba de ensayo (50%) - Recensión de los libros recomendados (20%) - Trabajos realizados en pequeño grupo (20%) - Otros aspectos (actitud, asistencia, interés mostrado, etc.) (10%) - El alumnado de segunda oportunidad deberá realizar un prueba objetiva que contará el 100% de la calificación. - En el caso de tener estudiantes con discapacidad, e dependiendo de la misma, se arbitrarán las pruebas oportunas contando con el asesoramiento de la Unidad Universitaria de Atencion a la Diversidad (ADI). Grupo B: - Recensión y exposición oral de uno de los libros de la bibliografía básica, que deberá ser acordado con la profesora a inicios de curso para la convocatoria de enero, y a inicios del segundo cuadrimestre para la convocatoria de julio (30%). - Prueba de ensayo (70%). Las pautas y criterios de evaluación están recogidas en el documento de evaluación colgado en la plataforma Moodle. 4.- Para acogerse a la modalidad presencial, es necesario tener una asistencia mínima del 85%. |
|