Guía DocenteCurso Facultade de Ciencias da Educación |
Grao en Educación Infantil |
Asignaturas |
Deseño, desenvolvemento e avaliación do currículo |
Contidos |
|
|
Datos Identificativos | 2019/20 | |||||||||||||
Asignatura | Deseño, desenvolvemento e avaliación do currículo | Código | 652G01002 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | 1º cuadrimestre |
Primeiro | Formación básica | 6 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
MÓDULO I. A Didáctica no marco das ciencias da educación. | - Ámbito conceptual da Didáctica. - Natureza, obxecto de estudo e finalidade da Didáctica. - A Didáctica, os procesos de ensino e aprendizaxe e o currículum. |
MÓDULO II. As funcións sociais do ensino: (re)produción e (re)construción dos saberes, das condutas e dos valores. | - As relacións escola-ensino-sociedade. - Ensino e socialización: os principios do ensino nunha sociedade democrática. - Reprodución e reconstrución do saber e da sociedade na escola. - Harmonía e conflito nas relacións ensino-sociedade: contradicións no proceso de socialización. - A escola como camiño para a igualdade e a inclusión social, cara unha escola multicultural. - A escola no marco da educación para o desenvolvemento e a cidadanía global. |
MÓDULO III. A cultura da institución escolar | - As dimensións da escola. - A cultura no ensino obrigatorio: o currículum como categoría para a análise da cultura escolar. - O oculto e o manifesto na aprendizaxe escolar. - As determinacións dos contidos. - O ensino na sociedade da información. - Os fins básicos dos niveis do sistema educativo. |
MÓDULO IV. O deseño e concreción do proceso de ensino e aprendizaxe | - As concepcións sobre o currículum. - As fontes e enfoques do currículum. - Elementos e funcións do currículum. - Niveis de concreción/obxetivación do currículum. - O ensino como deseño e desenvolvemento do currículum, desde a perspectiva do pensamento do alumno e desde principios que promovan a sostibilidade. |
MÓDULO V. O ensino como unha estrutura de traballo para profesorado e estudantes: a análise da acción | - A interacción de profesorado, estudantes, cultura, contexto e recursos nas actividades de ensino. - As tarefas como marco de socialización educativa e do proceso de ensino e aprendizaxe. - A estrutura de tarefas académicas no traballo de ensinantes e na actividade do alumnado. - Pautas para o estudo de tarefas e das súas secuencias. - Os métodos pedagóxicos: secuencia de tarefas. - Os recursos didácticos, organizativos e materiais no proceso de ensino e aprendizaxe. - Modelos e tradicións metodolóxicas na selección de actividades de ensino: a súa valoración crítica. |
MÓDULO VI. O ensino como estrutura de comunicación | - As relacións interpersoais no proceso de ensino. - A aula e os centros como espazos de comunicación pedagóxica. - A xeración de expectativas e a aprendizaxe escolar. - A importancia do clima da aula na aprendizaxe. - O ensino máis alá do coñecemento: dimensións persoais. |
MÓDULO VII. A avaliación no proceso de ensino e aprendizaxe | - A avaliación no pensamento educativo e na práctica escolar. - Funcións da avaliación no contexto escolar e social. - Modelos de avaliación e posibilidades pedagóxicas. - Modalidades de avaliación. Avaliación cuantitativa e cualitativa. Avaliación diagnóstica, formativa e sumativa. A autoavaliación. - Técnicas e instrumentos de avaliación: as súas características e limitacións. |
|