Tipo A
|
Código |
Competencias / Resultados do título - Específicas |
|
A1 |
Coñecer e integrar os fundamentos biolóxicos da Logopedia: a Anatomía e Fisioloxía. |
|
A2 |
Coñecer e integrar os fundamentos psicolóxicos da Logopedia: o desenvolvemento da linguaxe, o desenvolvemento psicolóxico, a Neuropsicoloxía da linguaxe, os procesos básicos e a Psicolingüística. |
|
A3 |
Coñecer e integrar os fundamentos lingüísticos da Logopedia: Fonética e fonoloxía, morfosintaxe, semántica, pragmática, sociolingüística. |
|
A4 |
Coñecer e integrar os fundamentos educativos da Logopedia: Procesos de ensino e aprendizaxe. |
|
A5 |
Coñecer e integrar os fundamentos metodolóxicos para a investigación en Logopedia. |
|
A6 |
Coñecer a clasificación, a terminoloxía e a descrición dos trastornos da comunicación, a linguaxe, a fala, a voz e a audición e as funcións orais non verbais. |
|
A7 |
Coñecer, recoñecer e discriminar entre a variedade das alteracións: os trastornos específicos do desenvolvemento da linguaxe, trastorno específico da linguaxe, retrasos da linguaxe, trastornos fonéticos e fonolóxicos; os trastornos da comunicación e a linguaxe asociados a déficit auditivos e visuais, o déficit de atención, a deficiencia mental, o trastorno xeneralizado do desenvolvemento, os trastornos do espectro autista, a parálise cerebral infantil e as plurideficiencias; os trastornos específicos da linguaxe escrita; as discalculias; as alteracións no desenvolvemento da linguaxe por deprivación social e as asociadas a contextos multiculturais e plurilingüismo; os trastornos da fluidez da fala; as afasias e os trastornos asociados; as disartrias; as disfonías; as disglosias; as alteracións da linguaxe no avellentamento e os trastornos dexenerativos; as alteracións da linguaxe e a comunicación en enfermidades mentais; o mutismo e as inhibicións da linguaxe; as alteracións das funcións orais non verbais: deglución atípica, disfagia e alteracións tubáricas. |
|
A8 |
Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico. |
|
A9 |
Coñecer e aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación. |
|
A10 |
Realizar a avaliación das alteracións da linguaxe nos trastornos específicos do desenvolvemento da linguaxe: trastorno específico da linguaxe, retrasos da linguaxe, trastornos fonéticos e fonolóxicos; os trastornos da comunicación e a linguaxe asociados a déficit auditivos e visuais, o déficit de atención, a deficiencia mental, o trastorno xeneralizado do desenvolvemento, os trastornos do espectro autista, a parálise cerebral infantil e as plurideficiencias; os trastornos específicos da linguaxe escrita; as discalculias; as alteracións no desenvolvemento da linguaxe por deprivación social e as asociadas a contextos multiculturais e plurilingüismo; os trastornos da fluidez da fala; as afasias e os trastornos asociados; as disartrias; as disfonías; as disglosias; as alteracións da linguaxe no avellentamento e os trastornos dexenerativos; as alteracións da linguaxe e a comunicación en enfermidades mentais; o mutismo e as inhibicións da linguaxe; as alteracións das funcións orais non verbais: deglución atípica, disfagia e alteracións tubáricas. |
|
A11 |
Redactar un informe de avaliación logopédica. |
|
A12 |
Realizar unha avaliación tras a intervención. |
|
A13 |
Coñecer os principios xenerais de la intervención logopédica. |
|
A14 |
Coñecer as funcións da Intervención logopédica: prevención, educación, reeducación, rehabilitación e tratamento. |
|
A15 |
Coñecer e aplicar os modelos e as técnicas de intervención. |
|
A16 |
Coñecer as características diferenciais da intervención logopédica nos ámbitos familiar, escolar, clínico-sanitario e asistencial. |
|
A17 |
Coñecer e realizar a intervención logopédica nos trastornos específicos do desenvolvemento da linguaxe: trastorno específico da linguaxe, retrasos da linguaxe, trastornos fonéticos e fonolóxicos; os trastornos da comunicación e a linguaxe asociados a déficit auditivos e visuais, o déficit de atención, a deficiencia mental, o trastorno xeneralizado do desenvolvemento, os trastornos do espectro autista, a parálise cerebral infantil e as plurideficiencias; os trastornos específicos da linguaxe escrita; as discalculias; as alteracións no desenvolvemento da linguaxe por deprivación social e as asociadas a contextos multiculturais e plurilingüismo; os trastornos da fluidez da fala; as afasias e os trastornos asociados; as disartrias; as disfonías; as disglosias; as alteracións da linguaxe no avellentamento e os trastornos dexenerativos; as alteracións da linguaxe e a comunicación en enfermidades mentais; o mutismo e as inhibicións da linguaxe; as alteracións das funcións orais non verbais: deglución atípica, disfagia e alteracións tubáricas. |
|
A18 |
Coñecer e realizar a intervención logopédica en Atención Temperá. |
|
A19 |
Coñecer e implementar os Sistemas de Comunicación Aumentativa. |
|
A20 |
Coñecer e implementar as axudas técnicas á comunicación. |
|
A21 |
Saber deseñar e elaborar informes logopédicos. |
|
A22 |
Saber deseñar, programar e avaliar a actuación logopédica. |
|
A23 |
Coñecer, aplicar e valorar criticamente as técnicas pedagóxicas, así como os recursos metodolóxicos e didácticos para o ensino da linguaxe. |
|
A24 |
Coñecer o concepto de Logopedia, obxecto e método; A profesión de logopeda; A Historia da Logopedia; A deontoloxía e a lexislación relevante para o exercicio profesional. |
|
A25 |
Coñecer a organización de institucións educativas, sanitarias e sociais. |
|
A26 |
Adquirir un coñecemento práctico para a avaliación logopédica. |
|
A27 |
Realizar a planificación estratéxica da intervención logopédica. |
|
A28 |
Adquirir un coñecemento práctico en intervención logopédica (formación práctica en ámbitos escolares, clínico-sanitarios e asistenciais). |
|
A29 |
Adquirir a formación práctica para o traballo individual, grupal, cooperativo e de mediación con facilitador. |
|
A30 |
Coñecer a actuación profesional e os contornos onde se desenvolve a práctica. |
|
A31 |
Adquirir o desenvolvemento os recursos persoais para a intervención: habilidades sociais e comunicativas, habilidades profesionais, avaliación da propia actuación profesional, técnicas de observación, técnicas de dinamización ou toma de decisións. |
|
A32 |
Utilizar tecnoloxías da información e da comunicación. |
Tipo B
|
Código |
Competencias / Resultados do título - Básicas / Xerais |
|
B1 |
Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional. |
|
B2 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
|
B3 |
Apreciar as distintas manifestacións da diversidade. |
|
B4 |
Aprender a aprender. |
|
B5 |
Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada. |
|
B6 |
Capacidade de adaptarse aos cambios. |
|
B7 |
Capacidade de análise e síntese. |
|
B8 |
Capacidade de observar e de escoitar de forma activa. |
|
B9 |
Capacidade de organizar e planificar. |
|
B10 |
Capacidade para motivarse e procurar a calidade na actuación profesional. |
|
B11 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
|
B12 |
Comunicarse de maneira efectiva nun contorno de traballo. |
|
B13 |
Coñecer e manexar as novas tecnoloxías da comunicación e da información. |
|
B14 |
Destreza e empatía nas relacións interpersoais. |
|
B15 |
Poñer en valor a súa profesión no contorno en que desenvolve o seu traballo. |
|
B16 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
|
B17 |
Saber expresarse en público. |
|
B18 |
Ser creativo no exercicio da profesión. |
|
B19 |
Ter compromiso ético. |
|
B20 |
Ter iniciativa e espírito emprendedor. |
|
B21 |
Tomar decisións con autonomía e responsabilidade. |
|
B22 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
|
B23 |
Traballar de forma colaborativa. |
|
B24 |
Traballar en equipo e, de ser o caso, de forma interdisciplinar. |
Tipo C
|
Código |
Competencias / Resultados do título - Transversais / Nucleares |
|
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
|
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
|
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |