A análise sociolóxica do discurso constitúe unha ferramenta esencial para o desenvolvemento do traballo de investigación sociolóxico. Xa sexa a través da análise de contidos legislativos, audiovisuales ou performativos, ou a través da análise de entrevistas, grupos de discusión, redes sociais ou foros online, as e os profesionais da sociología indagan en como o textual e discursivo -entendido nun sentido amplo que non se refire únicamente ao texto escrito- constrúe a realidade e constrúese a partir da realidade. O obxectivo desta asignatura é servir de introdución aos fundamentos teóricos que sustentan as análises de discurso, detallar as distintas aproximaciones, profundar en conceptos crave e explicar as fases principais, ferramentas e estratexias para unha análise adecuada e rigoroso. Combinaremos a explicación teórica co traballo práctico, a través de distintos tipos de textos e discursos, de modo que o alumnado se familiarice coa diversidad de formas de análises e as múltiples potencialidades para a investigación que ofrece a análise de textos e discursos.
Plan de continxencia
1. Modificacións nos contidos
No caso de suspenderse as clases presenciales, os contidos mantéñense.
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Mantéñense todas as metodoloxías docentes, incluíndo a docencia expositiva e a docencia interactiva, só que ambas se realizarán online a través da plataforma TEAMs
*Metodoloxías docentes que se modifican
A única metodoloxía docente que se modifica é a práctica con softwares para a análise de discurso, que pasará a ser un tutorial autoguiado con entrega online
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Manterase o horario de tutorías, que pasarán a ser a través da plataforma Teams.
4. Modificacións na avaliación
A avaliación mantense como está suscitada, xa que consiste na entrega de 3 traballos en grupo, 1 traballo individual e 1 presentacion (que se fará online a través da plataforma Teams).
*Observacións de avaliación:
5. Modificacións dá bibliografía ou webgrafía
Non se modifica a bibliografía, ao estar dispoñible online ou poder o docente da asignatura facilitar copias digitales ao alumnado
(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica
da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do
órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías