Guía DocenteCurso Facultade de Ciencias da Educación |
Grao en Educación Social |
Asignaturas |
Educación de menores en desprotección e conflito social |
Fontes de información |
|
|
Datos Identificativos | 2020/21 | |||||||||||||
Asignatura | Educación de menores en desprotección e conflito social | Código | 652G03016 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | 2º cuadrimestre |
Segundo | Obrigatoria | 6 | ||||||||||
|
Bibliografía básica |
ÁLVAREZ-URÍA e VARELA, Julia (2009). Sociología de las instituciones. Bases sociales y culturales de la conducta. Madrid: Morata AMORÓS, Pere e AYERBE, Pello (ed.) (2000). Intervención educativa en inadaptación social. Madrid: Sintesis BALLESTER, LL;CARIDE, J.A.; MELENDRO, M. e MONTSERRAT, C. (2016). Jóvenes que construyen futuros. De la exclusión a la inclusión social. UC BERGALLI, Roberto e RIVERA, Iñaki (Coords.) (2007). Jóvenes y adultos. El difícil vínculo social. Barcelona: Anthropos BRULLET, Cristina e GÓMEZ-GRANELL, Carme (Coord.) (2008). Malestares: infancia, adolescencia y familias. Barcelona: Graó BODELÓN, Encarna (2003). “La construcción de la exclusión femenina: el papel del derecho penal” . Valencia: Tirant lo blanch alternativa CAMPS, Victoria (2008). Creer en la educación. Península CASTEL, Robert (2003). L’insécurité sociale. Qu’est-ce qu’etre protégé?. Du Seuil et La République des Idées CERBINO, Mauro (2006). Jóvenes en la calle. Cultura y conflicto . Madrid: Anthropos. CONNELL, Robert. W (1997). Escuelas y justicia social. Madrid: Morata DUBET, Franc,ois (2005). La escuela de las oportunidades. ¿Qué es una escuela justa? . Barcelona: Gedisa FUNES, Jaume (2005). “El mundo de los adolescentes: propuestas para observar y comprender” . Revista de Educación Social, nº 29 HUERTAS, Rafael (2004). "El niño golfo: infancia y delincuencia en el pensamiento médico-social del cambio de siglo” . Valencia: Seminari d’estudis sobre la ciència MELENDRO, M.(Coord) (2014). Estrategias eficaces de intervención socioeducativa con adolescentes en riesgo de exclusión. UNED IGLESIAS GALDO, Ana (2008). Educar e castigar. Unha historia do presente da xustiza de menores en Galicia. UDC: Servizo de publicacións IGLESIAS GALDO, Ana (2005). "Xustiza xuvenil e perigosidade social. Unha historia do presente". En Sarmiento. Anuario Galego de Historia da Educación LLENA, Asun e PARCERISA, Aran (2008). La acción socioeducativa en medio abierto. Fundamentos para la reflexión y elementos para la práctica. Barcelona: Grao ORTEGA, José (1999). Educación Social Especializada. Educación con menores en dificultad y en conflicto social. Barcelona: Ariel. IGLESIAS GALDO, Ana e CRUZ, Laura (2016). Adolescencias y vulnerabilidad social: el compromiso con un modelo inclusivo de educación. . Congreso Internacional de Pedagogía Social. XXVI Seminario Interuniversitario de Pedagogía Social. L RUIZ, Cándido (2004). Protección a la Infancia en España. Valencia: Universitat de València PERDIGUERO, Enrique (comp.) (2004). Salvad al niño. Estudios sobre la protección a la infancia en la Europa Mediterránea a comienzos del siglo XX. Valencia: Seminari d’estudis sobre la ciència. SANTOLARIA, Félix (1997). Marginación y educación. Historia de la educación social en la España moderna y contemporánea. Barcelona: Ariel STEIMBERG, Shirley e KINCHELOE, Joe (2000). Cultura infantil y multinacionales. Madrid: Morata VÉLAZ DE MEDRANO, Consuelo (coord.) (2009). Educación y protección de menores en riesgo. Un enfoque comunitario. Barcelona: Graó RAMIRO, Julia (2015). Ciudadanía e infancias. Los derechos de los niños en el contexto de la protección. Valencia: Tirant humanidades TORRES, Jurjo (2011). La justicia curricular. El caballo de Troya de la cultura escolar. Madrid: Morata VARELA, Julia e ÁLVAREZ-URÍA, Fernando (1989). Sujetos frágiles. Ensayos de sociología de la desviación. Fondo de cultura económica: Paideia VARELA, Julia e ÁLVAREZ-URÍA, Fernando (1991). Arqueología de la escuela. Madrid: La Piqueta WACQUANT, Loïc (2000). Las cárceles de la miseria. Madrid: Alianza EMPEZ, Núria (coord.) (2014). Dejadnos crecer. Menores inmigrantes bajo tutlea institucional. Barcelona: Virus editorial |
LEXISLACIÓN BÁSICA Ley Orgánica 8/2015, de 22 de julio, de modificación del sistema de protección a la infancia y a la adolescencia. Ley 26/2015, de 28 de julio, de modificación del sistema de protección a la infancia y a la adolescencia. Ley Orgánica 8/2013, de 9 de diciembre, para la mejora de la calidad educativa. Ley Orgánica 5/2000, de 12 de enero, reguladora de la responsabilidad penal de menores. Ley Orgánica 8/2006, de 4 de diciembre, por la que se modifica la Ley Orgánica 5/2000, de 12 de enero, reguladora de la responsabilidad penal de menores. Real Decreto 1774/2004, de 30 de julio, por el que se aprueba el Reglamento de la Ley Orgánica 5/2000, de 12 de enero, reguladora de la responsabilidad penal de los menores. Lei 3/2011, de 30 de xuño, de apoio á familia e convivencia de Galicia (DOG 134, de 13 de xullo de 2011). Lei 13/2008, de 3 de decembro, de servizos sociais de Galicia (DOG 245, de 18 de decembro de 2008). Decreto 42/2000, do 7 de xaneiro, polo que se refunde a normativa reguladora vixente en materia de familia, infancia e adolescencia (DOG 45, do 6 de marzo de 2000). Modificado polo Decreto 406/2003, do 29 de outubro. Decreto 329/2005, do 28 de xullo, polo que se regulan os centros de menores e os centros de atención á infancia. (DOG 156, de 16 de agosto de 2005). Ley 1/1996, de 15 de enero, de protección xurídica do menor (BOE 15, de 17 de enero de 1996). |
|
Bibliografía complementaria |
CONVENCIÓN SOBRE LOS DERECHOS DEL NIÑO (1989). Convención sobre los Derechos del Niño . Naciones Unidas LEBRERO, Mº Paz (2005). Atención a la infancia en riesgo y dificultad social . Madrid: UNED RUIZ, Cándido (2003). Educación social: viejos usos y nuevos retos. Valencia: Universidad de Valencia MACHADO, José (2007). Chollos, chapuzas, changas. Jóvenes, trabajo precario y futuro. Madrid: Anthropos. GIMENO, José (2003). El alumno como invención. Madrid: Morata ASEDES (2007). Documentos profesionalizadores. Barcelona: Asociación Estatal de Educación Social WILLIS, Paul (1988). Aprendiendo a trabajar. Como los chicos de clase obrera consiguen trabajos de clase obrera. Madrid: Akal AMORÓS, P. e PALACIOS, J. (2004). Acogimiento familiar. Madrid: Alianza CARIDE, José Antonio e TRILLO ALONSO, Felipe (directores) (2010). Diccionario galego de Pedagoxía. Santiago de Compostela: Galaxia FERNÁNDEZ ENGUITA, Mariano (2001). Educar en tiempos inciertos. Madrid: Morata GARCÍA, Jesús (2003). Dar (la) palabra. Deseo, don y ética en educación social . Barcelona: Gedisa VIÑAO, Antonio (2004). Escuela para todos. Educación y modernidad en la España del siglo XX. Madrid: Marcial Pons GOFFMAN, Erving (1972). Internados. Ensayos sobre la situación actual de los enfermos mentales (2º ed). Buenos Aires: Amorrortu DE LEO, Gaetano (1985). La justicia de menores. Barcelona: Teide. DÁVILA, Paulí e NAYA, Luís M. (2005). La infancia en la historia: espacios y representaciones. Donostia: Erein GEE, James Paul (2005). La ideología en los discursos. Madid: Morata TRINIDAD FERNÁNDEZ, Pedro (1991). La defensa de la sociedad. Cárcel y delincuencia en España (siglos XVIII-XX). Madrid: Alianza SENNET, Richard (2000). La corrosión del carácter. Las consecuencias personales del trabajo en el nuevo capitalismo. . Barcelona: Anagrama ARIES, F. (1987). El niño y la vida familiar en el Antiguo Régimen. Madrid: Taurus GONZÁLEZ, Montserrat (1998). La atención socioeducativa a los marginados asturianos (1900-1939) . Principado de Asturias. LLENA A. e PARCERISA, A. (2008). La acción socioeducativa en medio abierto. Barcelona: Graó DONZELOT, Jacques (1998). La policía de las familias. Valencia: Pre- Textos. CERBINO, Mauro (2006). Jóvenes en la calle. Cultura y conflicto. Madrid: Anthropos. PÉREZ, Gloria (2000). Elaboración de proyectos sociales . Madrid: Narcea CARIDE, José Antonio (2005). Las fronteras de la Pedagogía social. Perspectivas científica e histórica. Barcelona: Gedisa FOUCAULT, Michel (2001). Los anormales. Madrid: Akal CASTEL, Robert (2003). L’insécurité sociale. Qu’est-ce qu’etre protégé?. . Du Seuil et La République des Idées PANCHÓN, Carme (1998). Manual de Pedagogía de la Inadaptación Social . Barcelona:Durac GORZ, André (1998). Miserias del presente, riqueza de lo posible. Barcelona: Paidós SMALE, Geral; TUSON, Graham e STATHAM, Daphne (2003). Problemas sociales y trabajo social. Madrid: Morata PERDIGUERO, Enrique (comp.) (2004). Salvad al niño. Estudios sobre la protección a la infancia en la Europa Mediterránea a comienzos del siglo XX. Valencia: Seminari d’estudis sobre la ciència BERGALLI, Roberto (2003). Sistema penal y problemas sociales. Valencia: Tirant lo blanch BAUMAN, Zygmunt ( 2005). Vidas desperdiciadas. La modernidad y sus parias. Barcelona: Paidós HEALY, Karen (2001). Trabajo social: Perspectivas contemporáneas. Madrid: Morata. FOUCAULT, Michel (1996). Vigilar y castigar. Madrid: Siglo XXI (10º Ed. España). GUASCH, Montserrat e PONCE, Carmen (2002). ¿ Qué significa intervenir educativamente en desadaptación social? . Barcelona:ICE-HORSORI |
CINE:
NOVELAS, COMICS:
REVISTAS:
DIRECCIÓNS DE INTERNET: |
|