Guía DocenteCurso Facultade de Ciencias da Educación |
Grao en Educación Social |
Asignaturas |
Educación para a paz, resolución de conflitos e cidadanía |
Contidos |
|
|
Datos Identificativos | 2020/21 | |||||||||||||
Asignatura | Educación para a paz, resolución de conflitos e cidadanía | Código | 652G03038 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | 2º cuadrimestre |
Cuarto | Optativa | 6 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
1. A produción e reprodución das múltiples formas de violencia na sociedade: necesidade da Educación para a Paz (EP) e do sentido cidadán | - A era postcolonial e o neocolonialismo. - Sobre os organizadores da orde mundial e a violencia nas súas múltiples manifestacións: a globalización neoliberal, o complexo militar-industrial-investigador, as guerras, o terrorismo, efectos secundarios da explotación globalizada. - Existe o chamado “choque de civilizacións”? - Discriminación, marxinación, opresión, pobreza e exclusión, con atención especial á violencia de xénero. - A privatización da esfera pública: efectos xerais, efectos na educación. - Dereitos humanos e xustiza social: luces e sombras. - Resistencias contra-hexemónicas. |
2. Educación para a paz en perspectiva histórico-normativa e transnacional | - Os precursores. - A Escola Nova. - A UNESCO. - A Investigación para a Paz (Estudos para a Paz). - A nonviolencia (Gandhi). - A Educación para a Paz en España: novos marcos e instrumentos legais. |
3. Pedagoxía da cidadanía e dos dereitos humanos nas sociedades cosmopolitas | - Dereitos humanos e cidadanía democrática. - Concepto de dereitos humanos: a súa xénese histórica. - A situación dos dereitos humanos no mundo. - Pedagoxía Crítica, Estudos Culturais, Educación Ecoloxista, Estudos Descoloniais, Estudos Queer. - Conflito, convivencia e participación democrática e activa na sociedade. - Principais programas educativos en favor da convivencia e da cidadanía. - O papel da Educación Emocional na pedagoxía da convivencia. - Normativa pertinente. - Principios didácticos e estratexias organizativas. - O papel das/dos educadoras/es sociais. - Recursos e materiais. - Posibilidades de intervención. |
4. Educar para a paz: contextos educativos, cuestións curriculares e estrategias metodolóxicas, organizativas e dinamizadoras | - O concepto da paz positiva e sustentábel. - A visión creativa do conflito. - Compoñentes da EP (a nonviolencia, agresividade vs. agresión, a desobediencia civil, etc.). - O modelo sociocrítico-conflitivo da paz, entre outros modelos. - O método socio-afectivo de ensino-aprendizaxe. - Vantaxes educativas dos procesos colaborativos, cooperativos e colectivizantes. - O papel dos xogos cooperativos na creación de grupo: tipos e características. - Exposición de distintas dinámicas de aprendizaxe e xogos cooperativos. - O papel da Educación Emocional e do fomento pedagóxico da empatía, do respecto, da afectividade, do apoio mutuo e da solidariedade na construción colectiva da convivencia pacífica. - A integración da EP no curriculum escolar: transversalidade e temas transversais (Educación Intercultural, formación na diversidade de xénero, etc.). - A Titoría entre Iguais (TEI) e outras abordaxes educativas que promoven a paz. |
5. O papel do conflito na convivencia humana e da resolución nonviolenta de conflitos | - A situación da convivencia e a conflitividade nos centros: principais investigacións. - O conflito e a súa estrutura. - Formas de afrontar o conflito: resolución de conflitos. - Os procesos de prevención e intervención. - Negociación e mediación en conflitos. - A Xustiza Restaurativa e as prácticas e círculos restaurativos. - Recursos e materiais |
|