Guía DocenteCurso Facultade de Ciencias da Educación |
Grao en Logopedia |
Asignaturas |
Psicoloxía do desenvolvemento da linguaxe |
Contidos |
|
|
Datos Identificativos | 2020/21 | |||||||||||||
Asignatura | Psicoloxía do desenvolvemento da linguaxe | Código | 652G04007 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | 2º cuadrimestre |
Primeiro | Formación básica | 6 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
1. O concepto de linguaxe e outros conceptos básicos | 1.1. O concepto de desenvolvemento, a súa natureza e determinantes 1.2. A comunicación humana 1.3. A linguaxe e as linguas 1.3. A fala: modalidades 1.5. Adquisición vs. aprendizaxe |
2. As relacións entre linguaxe e pensamento | 2.1. Teorías, escolas e modelos 2.2. A linguaxe como capacidade cognitiva 2.3. Procesos evolutivos no desenvolvemento infantil 2.4. Etapas na adquisición da linguaxe 2.5. Privación lingüística e semilingüísmo |
3. A adquisición da linguaxe ata os 6 anos | 3.1. Bases sociais e cognitivas da linguaxe: as primeiras manifestacións comunicativas. 3.2. O desenvolvemento da linguaxe ata os 2 anos: o balbucio e a comunicación xestual, primeiras palabras e emisións na lingua materna (L1) 3.3. O desenvolvemento da linguaxe entre os 2 e os 6 anos: características fonolóxicas, gramaticais, semánticas e pragmáticas. 3.4. A aprendizaxe de segundas linguas (L2) ou extranxeiras (LE): monolingüísmo vs. plurilingüísmo 3.4. As diferencias individuais na adquisición da linguaxe: a importancia do contexto (L1, L2 e LE) 3.5. A importancia da Atención Temperá |
4. A adquisición da linguaxe entre os 6 e os 12 anos | 4.1. As estructuras sintácticas complexas 4.2. A organización do discurso 4.3. A actividade metalingüística 4.4. O desenvolvemento das estratexias comunicativas 4.5. A aprendizaxe da lingua escrita. |
5. A avaliación do desenvolvemento da linguaxe | 5.1. Dimensións, tipos de avaliación e probas. 5.2. Recursos e estratexias para a avaliación profesional 5.3. Orientacións para a (auto)avaliación na familia e na escola. |
6. A intervención logopédica en contextos naturais de adquisición lingüística. | 6.1. Principios fundamentais da intervención inter o transdisciplinar. 6.2. Obxectivos da intervención no entorno familiar. 6.3. Posibilidades da intervención no entorno escolar. |
|