Guía DocenteCurso
Facultade de Dereito
  Inicio | galego | castellano | english | A A |  
Mestrado Universitario en Avogacía (plan 2012)
 Asignaturas
  Práctica Administrativa
Abrir nova vista Vista para imprimir Exportar a pdf
Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Práctica Administrativa Código 612499006
Titulación
Mestrado Universitario en Avogacía (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Dereito Público
Coordinación
Barrio Garcia, Gonzalo
Correo electrónico
gonzalo.barrio@udc.es
Profesorado
Barrio Garcia, Gonzalo
Correo electrónico
gonzalo.barrio@udc.es
Web
Descrición xeral Obxectivo xeral: A formación ten por obxecto que o alumno/a adquira as habilidades, actitudes e coñecementos en materia de dereito administrativo, en orde a desenvolverse e relacionarse xuridicamente coas distintas administracións públicas, coñecendo os seus procedementos e metodoloxía, así como coa orde xurisdicional contencioso-administrativo. O anterior debe permitir adquirir un nivel de coñecementos que permita un asesoramento de empresas e particulares na súa actuación antes as Administracións Públicas e entidades do sector público. Igualmente, realizarase unha análise e redacción de documentos xurídicos, dirección de procedementos administrativos e, en xeral, ao correcto exercicio da profesión neste ámbito. Abordarase o exame dos seguintes aspectos: 1.- Réxime xurídico das administracións públicas e procedemento administrativo común. Obxectivos: coñecer as fases do acto administrativo. Coñecer a forma dos actos de comunicación e notificación. Coñecer as consecuencias da falta de resolución nos prazos legais. Coñecer o réxime do silencio administrativo positivo e negativo. Coñecer as alegacións e recursos. Coñecer e manexar a estrutura formal dos recursos máis habituais. Coñecer os dereitos e deberes da administración e os administrados. Coñecer as peculiaridades da potestade sancionadora. Habilidades: distinguir entre actos expresos e presuntos. Identificar as notificacións defectuosas. Diferenciar os tipos de nulidade, anulabilidad e invalidez dos actos administrativos. Manexar os termos e prazos do procedemento. Analizar a presenza das garantias procesuais na actividade administrativa sancionadora. Redactar escritos de alegacións. Actitudes: valorar os dereitos e deberes dos cidadáns ante a administración. Valorar a importancia dos actos de comunicación e os vicios do acto administrativo. Valorar a importancia de intervir na proba do procedemento. 2.- Regulación da xurisdición contencioso-administrativa. Obxectivos: coñecer o ámbito da xurisdición. Coñecer as condicións para ser parte no procedemento. Coñecer os requisitos e especialidades do proceso. Saber diferenciar as distintas formas de terminación do proceso. Coñecer o sistema de recursos así como a súa técnica de tramitación. Habilidades: desenvolverse nas distintas posicións procesuais. Saber determinar a competencia obxectiva e territorial. Utilizar adecuadamente as medidas cautelares. Preparar e desenvolver o xuízo oral. Actuar con seguridade e corrección nas audiencias. Intervir na proposición e práctica da proba. Dominar a técnica das conclusións finais. Detectar os motivos de impugnación da resolución xudicial e elixir correctamente o recurso que corresponda. Actitudes: ter conciencia da rigorosidade dos prazos e señalamientos. Valorar a conveniencia da interposición dos recursos. Valorar as opcións de desestimiento, mediación e conciliación xudicial. Preparar de forma responsable os procesos nos que se vai a intervir. Valorar a conveniencia de impugnar unha resolución xudicial. 3.- Responsabilidade patrimonial das administracións públicas. Obxectivos: coñecer os elementos que interveñen nos supostos de responsabilidade patrimonial. Coñecer as consecuencias do proceso (cálculo de indemnizacións) Coñecer as especialidades do procedemento. Ámbito de actuación do Consello Consultivo da Xunta de Galicia. Habilidades: saber discernir os supostos en que existe responsabilidade patrimonial da administración. Saber valorar a proba existente. Dominar o procedemento. Informar o cliente sobre o resultado previsible do procedemento. Actitudes: valorar a concorrencia dos requisitos necesarios para a existencia de responsabilidade das administracións públicas. 4.- Expropiación forzosa. Obxectivos: coñecer as canles para iniciar un procedemento de expropiación. Distinguir as fases do procedemento de expropiación. Coñecer a relevancia do levantamento de actas como requisito previo á ocupación. Coñecer o ámbito, fases e funcionamento do proceso expropiatorio. Habilidades: diferenciar os distintos tipos de expropiación. Redactar escritos con especial referencia ás alegacións á folla de aprecio. Ter en conta os criterios para a fixación do prezo. Valorar as posibilidades de proba para a acreditación do valor. Iniciar o procedemento de reversión. Actitudes: valorar a conveniencia de acudir á vía contenciosa nos supostos de desconformidade co prezo. Valorar a folla de aprecio e a súa fundamentación. 5.- Contratación no sector público. Obxectivos: coñecer a lexislación en materia de contratación das Administracións Públicas e do sector público, tanto nas fases de preparación do contrato, adxudicación como nas fases de execución e liquidación contractual. Coñecer os mecanismos de contratación administrativa e os diferentes procedimientos. Habilidades: elaborar escritos dirixidos a distintos órganos de contratación. Analizar e redactar pregos de condicións, recursos especiais en materia de contratación e calquer outro escrito que surta efectos nun procedemento de contratación. Actitudes: Aproximación aos condicionantes da contratación do sector público e coñecer o procedemento de contratación e as súas especialidades. 6.- Dereitos e liberdades dos estranxeiros en España e a súa integración social. Obxectivos: dominar a lexislación en materia de estranxeiría. Coñecer o funcionamento da administración na devandita materia. Coñecer o control xudicial en estranxeiría. Habilidades: diferenciar os distintos réximes en materia de estranxeiría. Identificar a vía máis idónea para a regularización dos estranxeiros. Informar o cliente dos seus dereitos e deberes como estranxeiro ilegal ou residente. Formular escritos para a administración competente. Formular recursos xurisdicionais. Actitudes: valorar a conveniencia de solicitar a regularización de estranxeiro. Asesorar de forma responsable ao cliente. Preparar de forma responsable os procedementos na materia. 7.- Ordenación do territorio, medio ambiente e urbanismo. Obxectivos: coñecer as distintas clases de chan, o seu réxime xurídico e os dereitos e obrigacións dos propietarios. Coñecer o réxime xurídico dos diferentes títulos administrativos de intervención no ámbito urbanístico. Coñecer os distintos modelos de ordenación do territorio e, en particular, os plans sectoriais e demais plans de ordenación territorial. Coñecer os distintos tipos de plans urbanísticos, os seus efectos, viabilidade e procedemento de tramitación. Coñecer o réxime xurídico do fose de ordenación. Coñecer os distintos sistemas de actuación e xestión urbanísitica. Coñecer os tipos de licenzas urbanísticas, a súa tramitación e os seus efectos. Coñecer o réxime de inspección urbanística. Coñecer os tipos de infraccións, sancións, prescrición e procedementos urbanísticos. Coñecer a normativa e xurisprudencia máis frecuenteh sobre medio ambiente. Coñecer os programas e competencias das administracións públicas en materia ambiental. Coñecer as formas de control e tutela ambiental. Coñecer o réxime xurídico dos diferentes sectores variables ambientais. Habilidades: diferenciar os tipos de chan. Saber como proceder para solicitar unha licenza ou declaracións responsables e comunicacións previas. Manexar con facilidade os diferentes tipos de plans. Manexar con facilidade a terminoloxía específica. Analizar os sistemas de actuación dos plans. Manexar os distintos tipos de licenzas urbanísticas e outros títulos habilitantes. Saber como actuar nos trámites de concesión de licenzas. Recoñecer cal é o réxime xurídico aplicable en cada momento e a cada tipo de infracción. Poder intervir nun procedemento sancionador. Saber distinguir entre infracción urbanística e delito. Manexar a normativa, xurisprudencia e doutrina en materia de medio ambiente. Diferenciar as singularidades e caracterese do diferentres sectores ambientais. Actitudes: valorar as posibles alternativas existentes á hora de solicitar autorizacións administrativas na materia. Valorar os efectos económicos que presenta o desenvolvemento dun plan urbanístico e tamén ambiental. Informar o cliente das consecuencias do plan sobre unha propiedade ou dereito. Valorar a procedencia de instar un procedemento administrativo para a concesión de licenzas ou outros títulos habiltantes. Asesorar correctamente en supostos de ruína, agregacións ou segregacións. Poder intervir nun procedemento sancionador. Asesorar ao cliente en materia ambiental nas súas actuacións.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos Os contidos das diferentes materias teñen que manterse por precisar o seu estudio para a superación do máster e poder afrontar con garantia as probas de avaliación para o acceso a profesión de avogado/a. 2. Metodoloxías *Metodoloxías docentes que se manteñen A "Sesión maxistral" deberá adaptarse a unha atención personalizada virtual para resolver dúbidas aos estudantes para a preparación dos contidos das materias. Igualmente, o "estudo de casos" efectuarase impulsando foros de Moodle para o seu comentario, solución e resolución de dúbidas. *Metodoloxías docentes que se modifican A realización de xuizos simulados e a asistencia a vistas xudiciais poderá verse alterado adaptándose a súa realización os requerimentos de seguridade que poidan establecer as autoridades sanitarias. 3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado Prestarase a atención personalizada a través do correo electrónico ou a través de plataformas como Teams e Moodle. 4. Modificacións na avaliación No "estudo de casos" atenderase a valorar tamén aqueles casos prácticos e traballos realizados durante o curso de modo virtual. "A proba mixta" consistente en preguntas tipo test de resposta a través de opción múltiple poderase realizar a través da plataforma Moodle na modalidade virtual. Finalmente, poderanse desenvolver traballos tutelados que permitan unha avaliación continua. *Observacións de avaliación: A nota final será o resulatdo da media das notas acadadas en cada parte según as probas realizadas. Non se require nota mínima para aprobar cada actividade. Para aprobar a materia é necesario un mínimo de 5 puntos sobre 10. 5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía Potenciarase o acceso a materiais das materias que estén dispoñibles de modo virtual.
(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías
Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes