Guía DocenteCurso Facultade de Ciencias |
Grao en Bioloxía |
Asignaturas |
Introdución á Botánica: Botánica xeral |
Contidos |
|
|
|
Datos Identificativos | 2022/23 | |||||||||||||
Asignatura | Introdución á Botánica: Botánica xeral | Código | 610G02023 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | 1º cuadrimestre |
Primeiro | Obrigatoria | 6 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
BLOQUE I: INTRODUCIÓN E CONCEPTOS XERAIS | I.1. Organismos estudados na Botánica. I.2. Adquisición de coñecementos botánicos. I.3. Teorías da evolución e bioloxía vexetal. |
BLOQUE II: ORGANIZACIÓN DOS VEXETAIS E FUNGOS | II.1. Organización celular. II.2. Organización dos talófitos. II.3. Organización dos cormófitos. II.4. A organización tisular da planta II.5. A reprodución. Ciclos biolóxicos. Ecoloxía reprodutiva |
BLOQUE III: BIODIVERSIDADE E EVOLUCIÓN | III.1. A evolución en vexetais. Encadre dos vexetais nos seres vivos. Relacións evolutivas e importancia da filoxenia. Caracteres e principais grupos. III.2. Niveis morfolóxicos de organización dos vexetais. Evolución de talófitos a cormófitos. III.3. Moneras e protistas fotosintéticos. Cianobacterias e algas. III.4. Fungos e outros organismos heterótrofos. Simbioses fúnxicas. III.5. As plantas sen flores. Caracteres xerais dos embriófitos. Os embriófitos vasculares. Caracteres xerais e ciclo de vida dos pteridófitos. III.6. Os embriófitos prevasculares. Caracteres xerais e ciclo de vida dos briófitos. III.7. As plantas con flores. Caracteres xerais e ciclo de vida dos espermatófitos. III.8. As ximnospermas e anxiospermas (dicotiledóneas e monocotiledóneas). |
BLOQUE IV: ECOLOXÍA E CONSERVACIÓN | IV.1. Comunidades e poboacións vexetais. Interación con outros organismos IV.2. Os reinos florísticos e as principais formacións vexetais da Terra. Biomas. Vexetación de Galicia. IV.3. A biodiversidade vexetal. Ameazas e estratexias de conservación. |
SEMINARIOS | 1.- Clasificación y sistemática. 2.- Ciclos de vida de vexetais e fungos. 3.- Diagramas e fórmulas florais. Claves de identificación. 4.- Estudos comparados de organismos. |
PRÁCTICAS | 1.- Introdución da paisaxe vexetal local, estudio organográfico e diagnóstico de campo dunha selección de especies. Recolección e métodos de conservación. 2.- Características e función de fungos e líquenes. Observación de estruturas vexetativas (micelio) e reprodutoras en Zygomycetes e Ascomycetes microscópicos. Recoñecemento de corpos frutíferos de Ascomycetes e Basidiomycetes. Tipos morfolóxicos de liques e o seu hábitat. Recoñecemento de estruturas reprodutoras en liques. 3.- Características e función de algas microscópicas. Manexo do microscopio. Análise de algas microscópicas en augas continentais (eutrofizadas ou non). Estudo de algas en plancto mariño. 4.- Características e función de algas macroscópicas. Observación de representantes de de auga doce e mariña. Organización e morfoloxía, estructuras reprodutoras e ciclo vital. 5.- Características e función de briófitos e pteridófitos. Estudo de diversidade de representantes de briófitos (hepáticas e musgos) e de pteridófitos (fentos, equisetos e licopodios). 6.- Características e función de ximnospermas. Observación de caracteres vexetativos e reprodutores. Recoñecemento de especies de ximnospermas (Pinaceae, Cupressaceae, Taxaceae) representativas da flora ibérica. 7.- A flor. Análise da flor. Estudo morfolóxico de diferentes tipos de flores. 8.- Estudo das características e función de anxiospermas monocotiledóneas. Recoñecemento de especies comúns en ambiente eurosiberiano ibérico. 9.- Estudo das características e función de anxiospermas dicotiledóneas. Recoñecemento de especies comúns en ambiente eurosiberiano ibérico. |
ESTUDO DE CASO | Esta actividade consiste nunha na creación e implantación de recursos fotográficos dixitais de calidade científica e didáctica para o ensino e a aprendizaxe na área de Botánica. Realizarase como unha estratexia válida de formación investigativa que posibiliten a integración teórico-práctica dos coñecementos previos e ancestrales coas novas tecnoloxías da informática, para obter unha aprendizaxe significativa. |
|