Teaching GuideTerm Faculty of Communication Studies |
Máster Universitario en Produción Xornalística e Audiovisual |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
Identifying Data | 2022/23 | |||||||||||||
Subject | Script Analysis | Code | 616531015 | |||||||||||
Study programme |
|
|||||||||||||
Descriptors | Cycle | Period | Year | Type | Credits | |||||||||
Official Master's Degree | 1st four-month period |
First | Optional | 3 | ||||||||||
|
Basic |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Campbell, J. (1997).El héroe de las mil caras: psicoanálisis del mito. México D.F: Fondo de Cultura Económica. Garfinkel, A. (2010). Screenplay Story Analysis. Nueva York. Skyhorse Publishing, Inc. Goldman, W., & Vázquez, J. G. (1992).Las aventuras de un guionista en Hollywood. Madrid: Plot. Grau, M. (2017).La Mente Narradora. La Neurociencia Aplicada al Arte de Escribir Guiones. Barcelona: Laertes Ediciones Guillot, L. (2018). Capítulo 1 La función del piloto de las series de televisión. Narrativas en progreso: Dramas en la televisión norteamericana contemporánea, 13. McKee, R. (2011).El guion. Story. Barcelona: Alba Editorial. Seger, L. (1991).Cómo convertir un buen guion en un guion excelente. Madrid: Ediciones Rialp. Snyder, B. (2016). ¡Salva al gato! Barcelona: Alba Editorial. Toledano, G., & Verde, N. (2007).Cómo crear una serie de televisión. T&B. Vogler, C. (2002).El viaje del escritor. Barcelona: Ediciones Robinbook. Referencias de análisis de guion Edwards, R., & Skerbelis, M. (2005).I Liked It, Didn't Love it: Screenplay Development from the Inside Out. Los Angeles.Lone Eagle Pub. Garfinkel, A. (2010). Screenplay Story Analysis. Nueva York. Skyhorse Publishing, Inc. Katahn.T.L (1990). Reading for a living: how to be a professional story analyst for film and television. Los Angeles. Blue Arrow Books Sanz-Magallón, A. (2007). Cuéntalo bien. El sentido común aplicado a las historias. Madrid: Plot |
|
Complementary | |
|
|