Guía DocenteCurso Escola Técnica Superior de Náutica e Máquinas |
Grao en Náutica e Transporte Marítimo |
Asignaturas |
Contaminación Mariña e Atmosférica |
Contidos |
|
|
|
Datos Identificativos | 2022/23 | |||||||||||||
Asignatura | Contaminación Mariña e Atmosférica | Código | 631G01304 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | 1º cuadrimestre |
Terceiro | Obrigatoria | 6 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
1. CAUSAS DA CONTAMINACIÓN MARIÑA | 1.1. COMPORTAMENTO DUN BUQUE NO MAR 1.1.1. Estabilidade 1.1.2. Esforzos estruturais 1.1.3. A influencia das dimensión dun buque na navegación con mal tempo. 1.1.4. Manobrabilidade 1.2. CARACTERÍSTICAS DUN BUQUE PETROLEIRO. 1.2.1. Dimensións 1.2.2. Elementos estruturais 1.2.3. Condicións da navegación 1.3. VERTEDURAS E DERRAMOS DE HIDROCARBUROS 1.3.1. Contaminación marítima: Percepción e realidade 1.4. FACTORES QUE PODEN DESENCADEAR UN ACCIDENTE EN LA MAR 1.4.1. Condicións meteorolóxicas 1.4.2. Fallos mecánicos e estruturais 1.4.3. Factor humano 1.5. ACCIDENTES MARÍTIMOS (TIPO E ALCANCE) 1.5.1. Contaminación 1.5.2 Catástrofes medioambientais 1.5.2. Mareas negras 1.6. DOBRE CASCO |
2. HIDROCARBUROS: PROPIEDADES E DINÁMICA DOS DERRAMOS | 2.1. COMPOSICIÓN DO PETRÓLEO 2.1.1. Proceso de refinado 2.2. PRINCIPAIS PROPIEDADES FÍSICAS 2.3. DESTINO DOS HIDROCARBUROS NO MEDIO MARIÑO 2.3.1 Procesos de meteorización ou curtido á intemperie 2.4. PERSISTENCIA DO HIDROCARBURO 2.4.1. Clasificación dos hidrocarburos 2.4.2 Procesos combinados 2.5. PREVISIÓN DO MOVEMENTO OU TRAXECTORIA DUNHA MANCHA 2.5.1. Condicións do mar. 2.5.2. Modelos informáticos. 2.6. CONSECUENCIAS PARA A LIMPEZA E OS “PLANS DE CONTINXENCIA ANTICONTAMINACIÓN” |
3. SUSTANCIAS NOCIVAS POTENCIALMENTE PELIGROSAS (SNP) | 3.1 ¿QUE SON OS PRODUTOS QUÍMICOS? 3.2 TRANSPORTE MARÍTIMO DAS SNP 3.3. COMPORTAMENTO DOS PRODUTOS QUÍMICOS NO MEDIO MARIÑO 3.3.1. Comportamento físico 3.3.2. Perigosidade 3.3.3. Inflamabilidade 3.3.4. Explosividade 3.3.5. Perigo de oxidación 3.3.6. Toxicidade 3.3.7. Perigo de corrosión 3.3.8. Irritante/Perxudicial 3.3.9 Perigo medioambiental 3.3.10. Reactividade 3.4. AVALIACIÓN DE PERIGOS 3.4.1 Breve referencia o Anexo II e III do Convenio MARPOL (TEMA 4) 3.4.2. Perfiles de perigosidade do GESAMP 3.5. DISPOSICIÓNS RESPETO Á SAÚDE HUMANA 3.5.1. Límites de exposición 3.6. EFECTOS SOBRE OS RECURSOS MARIÑOS 3.7. PLANIFICACIÓN DUNA RESPOSTA ANTE UN SINISTRO COAS SNP 3.7.1. Avaliación de riscos 3.7.2. Elaboración de modelos 3.7.3. Vixilancia 3.7.4. Vixilancia do aire 3.7.5. Vixilancia da auga 3.7.6. Equipos de protección individual (EPI) 3.8. OPCIÓNS DE RESPOSTA AOS DERRAMES DAS SNP 3.8.1 Gases e evaporadores 3.8.2 Disolventes 3.8.3 Flotantes 3.8.4 Non flotantes 3.8.5 Naufraxios fundidos |
4. CONVENIO INTERNACIONAL PARA PREVIR A CONTAMINACIÓN POLOS BUQUES (MARPOL) | 4.1. NACEMENTO 4.2. AVANCES IMPORTANTES 4.3 ENMENDAS 4.4. ESTRUTURA E CONTIDO 4.4.1. Finalidade 4.4.2. Estrutura 4.4.3. Contido dos Protocolos 73/78 4.4.4. Contido dos anexos técnicos 4.5. REGRAS MÁIS IMPORTANTES E A SÚA INTERPRETACIÓN 4.5.1. Regras do Anexo I 4.5.2. Regras do Anexo II 4.5.3. Regras do Anexo III 4.5.4. Regras do Anexo IV 4.5.5. Regras do Anexo V 4.5.6. Regras do Anexo VI 4.6. ENTREGA DOS RESIDUOS E REFUGALLOS DOS BUQUES NAS INSTALACIONES PORTUARIAS RECEPTORAS 4.6.1. Ley de Armonización respecto aos procedementos da entrega nos portos da unión europea (Directiva 2000/59/CE) 4.6.2. Aspectos máis relevantes da Directiva 2000/59/CE 4.6.3. Transposición á lexislación nacional 4.7. CONTAMINACIÓN ATMOSFÉRICA (ANEXO VI) |
5. O CONVENIO INTERNACIONAL PARA O CONTROL E A XESTIÓN DA AUGA DO LASTRE E OS SEDIMENTOS DO BUQUE (BWM) | 5.1. ORGANISMOS ACUÁTICOS PERXUDICIAIS NA AUGA DO LASTRE 5.1.1 Introdución 5.1.2 O auga de lastre de los buques 5.1.3 O novo convenio 5.2. CONVENIO BWM 5.2.1. Obxectivos e ámbito de aplicación 5.2.2. Controis operativos e detección de infraccións 5.2.3. Instalacións de recepción de sedimentos 5.2.4. Regras para o control e xestión do lastre a bordo 5.2.5. Emendas 5.3. MÉTODOS DE XESTIÓN E TRATAMENTO A BORDO DA AUGA DE LASTRE 5.3.1. Campos de investigación sobre a auga de lastre 5.3.2. Técnicas de tratamento a bordo 5.3.3. Remoción de especies na auga de lastre mediante procedementos mecánicos 5.3.4. Tratamentos físicos para a eliminación de especies na auga de lastre 5.3.5. Tratamentos químicos para a eliminación de especies na auga de lastre 5.4. OPCIÓNS DE XESTIÓN A BORDO EN DISTINTOS PERIODOS DO VIAJE |
6. CONVENIO INTERNACIONAL SOBRE COOPERACIÓN, PREPARACIÓN E LOITA CONTRA A CONTAMINACIÓN POR HIDROCARBUROS (OPRC) | 6.1. INTRODUCIÓN 6.2. CONTIDO DO CONVENIO 6.3. PROTOCOLO HNS SOBRE SUSTANCIAS NOCIVAS E POTENCIALMENTE PERIGOSAS (OPRC – HNS 2000) 6.4. OBRIGACIÓN DOS ESTADOS PARTE DE ESTABLECER UN “SISTEMA NACIONAL” (OPCR 90 [art.6]; OPRC 90 - HNS [art.4]) 6.4.1 Sistema Nacional de Resposta ante a contaminación mariña (RD 1695/2012). 6.4.1.1. Introdución 6.4.1.2. Artigos más importantes 6.4.1 Sistema Nacional de Respuesta ante la contaminación marina (RD 1695/2012). 6.4.1.1. Introducción 6.4.1.2. Artículos más importantes |
7. RESPOSTA Á CONTAMINACIÓN I: BARREIRAS | 7.1. INTRODUCIÓN E OBXECTIVOS 7.2. PRINCIPIOS DE DISEÑO 7.3. CLASIFICACIÓN, CARACTERÍSTICAS E TIPOS 7.4. FORZAS EXERCIDAS SOBRE AS BARREIRAS 7.5. LIMITACIÓNS E MODOS DE FALLOS 7.6. DESPREGUE 7.6.1. Cerco 7.6.2. Interceptación 7.6.3. Canais e Ríos 7.6.4. Desviación 7.6.5. Contención en fluxo libre 7.6.6. Conexións 7.7. REMOLQUE 7.8. AMARRE E FONDEO 7.9. SISTEMAS ALTERNATIVOS 7.10. ALMACENAXE, MANTEMENTO E REPARACIÓN |
8. RESPOSTA Á CONTAMINACIÓN II: SKIMMERS | 8.1. INTRODUCIÓN 8.2. DESCRICIÓN XERAL 8.3. MECANISMOS DE RECOLECCIÓN DE HIDROCARBUROS E DESEÑO DO SKIMMER 8.4. TIPOS E CARACTERÍSTICAS 8.4.1. Skimmers oleofílicos 8.4.1.1. Disco 8.4.1.2. Corda oleofílica 8.4.1.3. Tambor 8.4.1.4. Cepillo 8.4.1.5. Correa 8.4.2. Skimmers non-oleofílicos 8.4.2.1. Succión/Aspiración 8.4.2.2. Vertedoiro 8.4.2.3. Correa 8.4.2.4. Tambor 8.4.3 Outros tipos 8.4. LIMITACIÓNS DA RECOLECCIÓN DE HIDROCARBUROS 8.4.1 Taxa de encontro 8.4.2 Criterios de rendemento 4.3 Viscosidade dos hidrocarburos 4.4 Bombas, mangueiras e subministración de potencia 4.5 Almacenamento 8.5 DESPREGUE DE SKIMMERS 8.5.1 Recolección no mar 8.5.2 Recolección cerca da costa e en terra 8.6. XESTIÓN DAS OPERACIÓNS DE RECOLECCIÓN |
9. RESPOSTA Á CONTAMINACIÓN III: ABSORCIÓN E ADSORCIÓN | 9.1. INTRODUCIÓN 9.2. DESCRICIÓN XERAL 9.3. PRINCIPIOS DE FUNCIONAMENTO DA ADSORCIÓN 9.3.1. Propiedades humectantes 9.3.2. Acción capilar 9.3.3 Cohesión / adhesión 9.3.4 Área superficial 9.3.5 Absorbentes (diferencia coa adsorción) 9.4. MATERIAIS PARA A ADSORCIÓN E FORMAS 9.4.1 Materiais para a adsorción 9.4.2 Formas dos materiais para a adsorción 9.4.2.1 Adsorbente suelto 9.4.2.2 Adsorbente encerrado 9.4.2.3 Adsorbente continuo 9.4.2.4 Adsorbente de fibras sueltas 9.5. CRITERIOS PARA SELECCIONAR OS MATERIAIS PARA A ADSORCIÓN 9.5.1 Flotabilidade 9.5.2 Saturación 9.5.3 Retención de hidrocarburos 9.5.4 Resistencia e durabilidade 9.5.5 Fermentación 9.5.6 Coste 9.5.7 Dispoñibilidade, almacenamento e transporte 9.6. EMPREGO DA ADSORCIÓN EN TIERRA OU PRETO DA COSTA 9.7. EMPREGO DA ADSORCIÓN NO MAR 9.7.1 Aplicación 9.7.2 Emprego con outras técnicas de limpeza 9.7.3 Recolección 9.8. EMPREGO DA ADSORCIÓN NAS TAREFAS DE “MANTEMENTO” E OUTROS ROLES 9.9. ALMACENAMENTO, TRANSPORTE E REFUGALLOS DOS MATERIAIS PARA A ADSORCIÓN EMPREGADOS 9.9.1 Almacenamento temporal e transporte do material contaminado por hidrocarburos 9.9.2 Vías de eliminación 9.9.3 Reutilización 9.9.4 Incineración 9.9.5 Recheo sanitario 9.9.6 Biodegradación |
10. RESPOSTA Á CONTAMINACIÓN IV: DISOLVENTES | 10.1. INTRODUCIÓN 10.2. DISPERSIVOS E COMO FUNCIONAN 10.2.1 Dispersión natural 10.2.2. Emulsificación de tipo auga en aceite 10.2.3. O efecto dos dispersivos 10.3. VENTAXAS E DESVENTAXAS DOS DISPERSIVOS 10.4. TIPOS DE DISPERSIVOS DISPOÑÍBEIS 10.5. QUÉ PODEN E QUÉ NON PODEN FACER OS DISPERSIVOS 10.5.1. Efectividade dos dispersivos 10.5.2. Propiedades do hidrocarburo 10.5.3. Meteorización do hidrocarburo 10.6. EMPREGO DE DISPERSIVOS NOS DERRAMOS DE PETRÓLEO DO SEA EMPRESS 10.7. EFECTIVIDADE E PROBAS DE TOXICIDADE 10.8. ¿ROCIAR OU NON ROCIAR? 10.8.1. Análise do beneficio ambiental neto 10.8.2. Hidrocarburo dispersado na columna de auga 10.8.3. Consideracións económicas 10.9. DISPERSIVOS E PLANIFICACIÓN DE CONTINXENCIAS 10.9.1 Aprobación previa para aplicación de dispersivos 10.10. OPCIÓNS DE APLICACIÓN 10.11. EMPREGO DE DISPERSIVOS NA RIBEIRA 10.12. CONCLUSIÓNS 10.13. EMPREGO DE DISPERSIVOS EN ESPAÑA |
11. RESPOSTA Á CONTAMINACIÓN V: INCINERACIÓN IN SITU | 11.1. INTRODUCIÓN 11.2. CARACTERÍSTICAS DA INCINERACIÓN IN SITU 11.3. CONSIDERACIÓNS RELATIVAS O MEDIO AMBIENTE E Á SALUDE 11.4 CONSIDERACIÓNS RELATIVAS Á SEGURIDADE |
12. RESPUESTA A LA CONTAMINACIÓN VI: PLANES DE CONTINGENCIA ANTICONTAMINACIÓN | 12.1. CONTENIDO Y ESTRUCTURA DE LOS PLANES 12.1.1 Introducción 12.1.2. Sección 1: Preámbulo 12.1.3. Sección 2: Requisitos sobre reporte 12.1.4. Sección 3: Pasos a seguir para controlar el derrame 12.1.5. Sección 4: Coordinación nacional y local 12.1.6. Sección 5: Información adicional (no obligatoria) 12.1.7. Apéndices 2. DIRECTRICES PARA LA ELABORACIÓN DE LOS PLANES 2.1 OBJETO 2.2 PROPÓSITO 2.3 CARACTERÍSTICAS 2.4. NORMAS OBLIGATORIAS (Reglas MARPOL: R. 26 Anexo I y/o R. 16 Anexo II) 2.4.1 Directrices individuales 2.4.2. Informe al Estado Ribereño 2.4.3. Cuándo se requiere 2.4.3.1. Derrame 2.4.3.2. Posible derrame 2.4.4. Información requerida 2.4.5. Contactos 2.4.6. Pasos para controlar el derrame 2.4.6.1. Derrames operacionales 2.4.6.2. Derrames provocados por accidentes 2.4.7. Acciones prioritarias 2.4.7.1 Consideraciones sobre estabilidad y esfuerzos 2.4.7.2. Aligeramiento 2.4.7.3. Medidas de mitigación 2.4.8. Coordinación nacional y local 3. SOPEP y SMPEP |
O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AII/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión de Primeiro Oficial de Ponte da Mariña Mercante, sen limitación de arqueo bruto e Capitán da Mariña Mercante ata o máximo de 3.000 GT | Cadro A-II/2 del Convenio STCW. Especificación de las normas mínimas de competencia aplicables a Capitáns y primeiros oficiais de ponte de buques de arqueo bruto igual ou superior a 500 GT. |
|