Guía DocenteCurso Facultade de Ciencias do Deporte e a Educación Física |
Grao en Ciencias da Actividade Física e do Deporte |
Asignaturas |
Actividade física e deporte adaptado |
Contidos |
|
|
|
Datos Identificativos | 2023/24 | |||||||||||||
Asignatura | Actividade física e deporte adaptado | Código | 620G01027 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | 2º cuadrimestre |
Terceiro | Obrigatoria | 6 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
BLOQUE 1: Actividade física e deporte adaptado para poboacións con necesidades especiais: coñecemento, indicacións e contraindicaciones. | TEMA 1: Fundamentos básicos de actividade física e deporte adaptado 1.1.- Bases conceptuais sobre Actividade Física Adaptada. 1.1.1.- Definicións. 1.1.2.- Clasificación. 1.1.3.- Ámbitos de aplicación. 1.1.4.- Programas actuais. 1.2.- Aproximación ao Deporte Adaptado. 1.2.1.- Definicións. 1.2.2.- Clasificación. 1.2.3.- Orixe e evolución do deporte adaptado. 1.2.4.- Principais organismos internacionais, nacionais e autonómicos do deporte adaptado. TEMA 2: O marco legal e as consideracións arquitectónicas e materiais 2.1.- Marco legal. 2.1.1.- Normativa principal. 2.1.2.- Leis específicas. 2.2.- Consideracións arquitectónicas e materiais. 2.2.1.- Principios normativos básicos. 2.2.2.- As instalacións deportivas. 2.2.3.- O material deportivo e as súas adaptacións. TEMA 3: Poboacións con discapacidade 3.1.- Terminología e clasificación. 3.2.- Clasificación e definición de conceptos. 3.3.- Etiología, avaliación e prevención. 3.4.- Problemática da persoa con discapacidade |
BLOQUE 2: Actitude deontolóxica dentro do contexto escolar obrigatorio en actividade física e deporte adaptado. | TEMA 4: Adaptacións curriculares individualizadas (ACI) en educación física 4.1.- Cuestións xerais que regulan as ACI. 4.1.1.- Niveis de concreción curricular. 4.1.2.- Plan xeral de atención á diversidade. 4.1.3.- Modalidades de escolarización. 4.1.4.- Principios das ACI. 4.2.- Orixe e sistematización das adaptacións curriculares. 4.2.1.- Actuacións da Administración e dos centros docentes. 4.2.2.- Medidas das adaptacións curriculares. 4.2.3.- Fases das adaptacións curriculares individualizadas. 4.3.- As oito pautas metodolóxicas de actuación en educación física co Alumnado con Necesidades Específicas de Apoio Educativo (ACNEAE). |
BLOQUE 3: Coñecemento e elaboración de programas de intervención en educación física ante necesidades especiais de tipo sensorial, físico e psíquico/comportamental. | TEMA 5:Educación física e deporte adaptado como elemento favorecedor do proceso de inclusión escolar 5.1.- Educación física e deporte adaptado para ACNEAE con discapacidade sensorial. 5.2.- Educación física e deporte adaptado para ACNEAE con discapacidade física motriz ligada ao sistema nervioso. 5.3.- Educación física e deporte adaptado para o ACNEAE con discapacidade física visceral. 5.4.- Educación física e deporte adaptado para o ACNEAE con discapacidade psíquica. |
|