Guía DocenteCurso Facultade de Ciencias da Educación |
Datos Identificativos | 2023/24 | |||||||||||||
Asignatura | Intervención Logopédica nas Alteracións da Comunicación e a Deglución de Orixe Neurolóxico | Código | 652466112 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Mestrado Oficial | 2º cuadrimestre |
Primeiro | Obrigatoria | 6 | ||||||||||
|
Bibliografía básica |
(). . (). . (). . |
Adams, R. ;Victor, M. (2003).“Manual de Neurología”.McGraw-Hill Interamericana: Madrid Aparicio, J.M. (2000). “Neurología Pediátrica”. Ergon: Madrid Artigas-Pallarés, J. et. al. (2005). “El autismo sindrómico: II Síndromes de base genética asociados al autismo”. Revista de Neurología, nº 40 (Supl 1): S51-S162 Bhatnagar, S.C. (1997). “Neurociencia para el estudio de las alteraciones de la comunicación”. Masson: Barcelona. Campos-Castelló, J. (2000) “Epilepsias y trastornos del lenguaje”. Rev Neurol, nº 30 (supl. 1): S 89 – S 94 Swaiman, K.F. (1996) “Neurología Pediátrica. Principios y Práctica”. Elsevier: Madrid. Fejerman, N. (1997). “Neurología Pediátrica”. Editorial Médica Panamericana: Madrid Fejerman, N.; Ruggieri, V.; Caraballo, R.; Arroyo, H. (2005).“Temas de Neuropediatría. Homenaje al Doctor Natalio”. Editorial Médica Panamericana: Madrid Ferrando-Lucas, M.T.; Banús-Gómez, P.; López-Pérez, G. (2003). “Aspectos cognitivos y del lenguaje en niños con síndrome X Frágil”. Revista de Neurología, nº 36 (Supl 1): S137-142. Frances, A.; Pincus, H.A.; First, M.B. (2003). “DSM-IV-TR. Manual Diagnóstico y Estadístico de los Trastornos Mentales”. Masson, S.A.: Barcelona. García Nonell, C.; Rigau Ratera, E.; Artigas Pallarés.J (2006). “Autismo en el síndrome X frágil”. Revista de Neurología, nº 42 (Supl 2): S95-S98 Hecaen, H. (1983). Acquired aphasia in children: Revisited. Neuropsychologia, 21, 581-587. Love, R. J. (1992). Childhood motor speech disability.
Montgomery, J. W., Windsor, J., & Stark, R. E. (1991). Specific speech and language disorders. En J. E. Ober & G.W Hynds (Eds.) Neuropsychological foundations of learning disorders. Muñoz, A. et. Al. (2002). “Neurología Infantil. Formación Continuada en Pediatría”. Vol. 5. Editorial Formación Alcalá: Jaen. Murdoch, B. E. (Ed.) (1990). Acquired neurological speech-language disorders in childhood. London: Taylor and Francis. Narbona, J.; Chevrie-Muller, C. (1997). El lenguaje del niño. Desarrollo normal, evaluación y trastornos. Masson: Barcelona. Olivares EI, Iglesias J. (2000).Bases neurales de la percepción y el reconocimiento de caras. Rev. Neurol.; 30: 946-52. Sanders, L. J., & Perlstein, M. A. (1965). Speech mechanism in pseudohypertrophic muscular dystrophy. American Journal of Diseases of children, 190, 538-543. Tuchman, R.F.; Moshé, S.L. y Rapin, Valdizán JR, Zaragaza-Andía I, y cols. Rev. Neurol. 2003; 36 (12): 1186-1189. Vendrell, J.M., I. Vilariño. (1996). Trastornos del Lenguaje por Lesiones Neurológicas. Actas del 19º Congreso Nacional A.E.L.F.A. (Asociación Española de Logopedia, Foniatría y Audiología. Vilariño I. (2006). Alteraciones de la comunicación en síndromes neurológicos infantiles. Libro de actas del XXV Congreso Nacional de A.E.L.F.A.. Granada. Vilariño Vilariño I. (1998). Alteraciones del lenguaje. Rev. Galega de Psicopedagoxía. 131 - 164 Vilariño Vilariño I. (1998). Evaluación de la afasia. Rev. GAlega de Psicopedagoxía. 165 - 172 Vilariño Vilariño I. (2006). Síndromes neurológicos infantiles: descripción e intervención logopédica en: libro de actas del 25 congreso internacional de AELFA (Asociación Española de Logopedia, Foniatría y Audiología), Granada, 15 - 36 Vilariño Vilariño I. (2006). Dificultades del lenguaje: afasia infantil en: enciclopedia temática de logopedia. Ed. Aljibe, Málaga. Vol. II, 45 - 60
Weinberg, W. A., Harper, C. R., & Blumback, R. A. (1995). Neuroanatomic substrate of developmental specific learning disabilities and select behavioral syndromes. Journal of Child Neurology, 10 (suppl), 578-580. Wood, B.T. (1995). Acquired childhood aphasia. In H. Kirshner (Ed.), Handbook of neurological speech and language disorders. Workinger, M. S., & Kent, R. D. (1991). Perceptual analysis of the dysathrias in children with athetoid and spastic cerebral palsy. En C. A. Moore, K. M. Yorkston & D. R. Beuklman (Eds.), Dysarthria and apraxia of speech. Worster-Drought, C. (1974). Suprabulbar paresis. Developmental Medicine and Child Neurology 16 (suppl 30), 1-30. |
|
Bibliografía complementaria | |
|
|