Guía DocenteCurso Facultade de Ciencias da Educación |
Grao en Educación Primaria |
Asignaturas |
Teoría da educación |
Contidos |
|
|
Datos Identificativos | 2023/24 | |||||||||||||
Asignatura | Teoría da educación | Código | 652G02001 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | 1º cuadrimestre |
Primeiro | Formación básica | 6 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
1. Explicación e comprensión do feito educativo: funcións sociais e conceptualización da educación | - A Teoría da educación: niveis de análise e planos explicativos. - Ámbito conceptual: caracterización científica da educación. - Natureza e funcións sociais da educación. |
2. Dimensións, fins e principios da educación: escola, sociedade e renovación pedagóxica | - Dimensións presentes en toda práctica educativa. - Fins, valores e principios deontolóxicos da educación - Relacións estruturais entre educación e sociedade: Aprendizaxe Servizo e compromiso cívico. - Aproximación aos paradigmas en educación e aos movementos pedagóxicos contemporáneos. |
3. O dereito á educación e a igualdade de oportunidades: políticas educativas estatais e dimensión internacional | - Educación e Estado Social: aspectos xerais do dereito á educación. - Lexislación e dereito á educación: perspectiva estatal e internacional. - Educación, igualdade, liberdade e calidade: o marco da democracia. - Liñas e tendencias educativas globais: do marco lexislativo español á dimensión europea da educación. |
4. A educación como proceso de comunicación interpersoal: algunhas tendencias pedagóxicas actuais | - Comunicación e educación: a filosofía educativa de Reggio Emilia como exemplo de pedagoxía relacional. - A perspectiva dialóxica: transformando as escolas en Comunidades de Aprendizaxe. - Filosofía para crianzas: formación e valores para unha cidadanía crítica e democrática. |
5. Educación ao longo da vida e sociedade educativa: cidade educadora e perspectiva interxeracional | - A educación ao longo da vida: concepto, necesidade e evolución histórica. - Sociedade educativa e cidade educadora. - Educación e solidariedade interxeracional: construíndo sociedades para tódalas idades. |
|