Básica
|
American Occupational Therapy Association (AOTA) (1993). Core values and attitudes of occupational therapy practice. The American Journal of Occupational Therapy, Vol. 47 (12)
American Occupational Therapy Association (AOTA) (2015). Occupational therapy code of ethics. The American Journal of Occupational Therapy, Vol. 69 (Supl. 3)
Consejo General de Colegios de Terapeutas Ocupacionales (CGCTO) (2020). Código deontológico de terapia ocupacional.
Council of Occupational Therapists for the European Countries (COTEC) (2009). Code of ethics.
Donna M. Costa, Susan K. Meyers (2007). Clinical supervision in occupational therapy: A guide for fieldwork and practice. Bethesda: AOTA Press
Edward A.S. Duncan (2022). Skills for practice in occupational therapy, 2ª ed. Edinburgh: Churchill Livingstone/Elsevier
European Network of Occupational Therapy in Higher Education (ENOTHE) (2004). Approaches to teaching and learning "practical" occupational therapy skills: Sharing best practice. Amsterdam: ENOTHE
Jane Clifford O'Brien (2018). Introduction to occupational therapy, 5ª ed. St. Louis Missouri: Elsevier
Judith Palladino, Ruth N. Jeffries (2000). The occupational therapy fieldwork: Manual for assessing professional skills. Philadelphia: F.A. Davis Company
Suzanne M. Peloquin (2007). A reconsideration of occupational therapy's core values. The American Journal of Occupational Therapy, Vol. 61 (4)
World Federation of Occupational Therapists (WFOT) (2016). Code of ethics: Ethical core of occupational therapy.
|
|
Complementária
|
Barbara A. Boyt Schell, Glen Gillen, Marjorie E. Scaffa (2015). Willard & Spackman: Terapia ocupacional, 12ª ed. Buenos Aires, Madrid: Médica Panamericana
Begoña Polonio López (2001). Conceptos fundamentales de terapia ocupacional. Madrid: Médica Panamericana
Dulce Romero Ayuso, Pedro Moruno Miralles (2003). Terapia ocupacional: Teoría y técnicas. Barcelona: Masson
Edward A.S. Duncan (2022). Fundamentos para la práctica en terapia ocupacional, 6ª ed. Barcelona: Elsevier
Ernesto López Méndez, Pilar Llorente Domingo, Miguel Costa Cabanillas (2023). Manual ilustrado de habilidades de comunicación. Madrid: Pirámide
Gary Kielhofner (2006). Fundamentos conceptuales de la terapia ocupacional, 3ª ed. Buenos Aires: Médica Panamericana
Helen L. Hopkins, Helen D. Smith (2006). Terapia ocupacional, 9ª ed. Buenos Aires, Madrid: Médica Panamericana
Janet Nagayda, Sarah Schindehette, Jaclyn Richardson (2005). The professional portfolio in occupational therapy. Thorofare: Slack
Jerónimo González Bernal (2020). Fundamentos de la terapia ocupacional. Burgos: Universidad de Burgos
Mary Ann McColl, Mary C. Low, Debra Stewart (2015). Theoretical basis of occupational therapy, 3ª ed. Thorofare: Slack
Rosemary Hagedorn (1997). Foundations for practice in occupational therapy, 2ª ed. Edinburgh: Churchill Livingstone
|
Para la elaboración del Portafolios del alumnado, se recomienda la utilización y aplicación de alguno de los siguientes modelos, que pueden ayudar a guiar y estructurar la reflexión sobre la experiencia en las prácticas y el proceso de aprendizaje experimentado a nivel individual: Ciclo reflexivo de Gibbs Modelo '¿Qué? ¿Y entonces qué? ¿Y ahora qué?' Ciclo reflexivo integrado Las cuatro F de la revisión activa - Greenaway, R., Vaida, B. e Iepure, C. (2015). Active reviewing: A practical guide for trainers and facilitators. CreateSpace Independent Publishing Platform.
- Más información en:
Marco de reflexión CARL Marco de reflexión de las cinco R |