Guía DocenteCurso
Facultade de Filoloxía
  Inicio | galego | castellano | english | A A |  
Grao en Inglés: Estudos Lingüísticos e Literarios
 Asignaturas
  A Literatura Inglesa e a súa Crítica
   Contidos
Temas Subtemas
1. Conceptos
1.1 Qué é a literatura? E a literatura inglesa? 1.2 Qué é a teoría literaria? Para qué sirve?1.3 Escritores e críticos: a quén lle pertenece o texto? 1.4 Validación: o cánon literario. 1.5 Axentes de mediación (publicidade, traductores, público, críticos, etc). 1.6 Centro e periferia: estandards e alternativas. 1.7 Breve reseña da historia da teoría literaria: desde Matthew Arnold, os Cambridge critics e os New Critics hasta o ecocriticismo.
2. Texto, autor e lector, e o proceso comunicativo 2.1 Meaning e significance (Hirsch)
2.2 Obxectivitidade e subxectividade. Intencionalidade autorial e recepción. ¿o autor está morto?
2.3 Aberto/ pechado (Eco).
2.4 Fontes relacionadas: I. A Richards, Hirsch, Roland Barthes, Umberto Eco, W. Iser, Wayne C. Booth, Estructuralismo, Stanley Fish.
3. A persona autorial 3.1 Autores implícitos e lectores: o proceso de comunicación. Identidade. Narradores e narratarios. Voz e punto de vista.
3.2 Voz poética e alter ego.
3.3 Dramaturgos e persoaxes
3.4 Drama e teatro
3. 5 Fontes: E. M. Forster e E. Muir. Wayne C. Booth e a Escola de Chicago; Actos de Fala (Grice e M. L. Pratt); Chatman e Genette (narratoloxía)
4. Forma e contido. A linguaxe literaria 4.1 Existe a linguaxe literaria?
4.2 A forma ten significado? A literatura é útil? Fiction/Non fiction.
4.3 Semiotica: Saussure e Peirce.
4.4 Metáfora, metonimia: realismo e modernismo
4.5 Foonocentrism: dende o Estructuralismo ata o Poststructuralismo. Texto coma communicación ou placer.
4.6 Fontes: Humanismo, Formalismo e Marxismo Fowler, Lodge, Deconstrucción, Barthes.
5. Texto, historia, cultura e a natureza 5.1 Historiografia e a novela histórica.
5.2 Universal / contextual.
5.3 Cultura e ideoloxía
5.4 Xénero: teorías e evolución. Gay studies.
5.6 Poder e subversion: Foucault. Historicism e Cultural Materialism.
5.7 Identidade national/lingüística. postcolonialismo versus eurocentrismo.
5.8 Natureza: ecocriticismo.
5.9 Hayden White, Eagleton, Dollimore, Bakhtin, Said.
6. Práctica de análise literaria usando distintas perspectivas. 6.1 Lectura de Aphra Behn, The Rover
6.2 Lectura de Conrad, Heart of Dakness
6.3 Lectura de uns poucos pasaxes variados (fotocopias ou pdfs)
Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes