Guía DocenteCurso
Facultade de Filoloxía
  Inicio | galego | castellano | english | A A |  
Grao en Turismo
 Asignaturas
  Aloxamentos e Restauración II
   Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. - OS SERVIZOS DUN HOTEL: ALMACÉN XERAL, ECONOMATO E ADEGA 1.1.- Introdución e Proxección: datos a considerar
1.2.- Organización e funcións
1.3.- Planificación de tarefas e control
1.4.- Documentos de control: fichas, inventarios permanentes, ...
1.5.- Xestión e valoración de stocks, manual e informático
1.6.- Sistemas de conservación e frío
1.6.1.- Temperatura ambiente
1.6.2.- Frío positivo
1.6.3.- Conxelación e ultraconxelación
TEMA 2.- OS SERVIZOS DUN HOTEL: RESTAURACIÓN 2.1.- Restauración hostaleira: Introdución
2.2.- Clasificación dos servizos de restauración: restaurante á carta, comedor de menús, servizos especiais, buffet, bar, cafetería, coffee shop, discoteca
2.3.- Planificación de Restaurante e Bar: Investigación de mercados, dotación de mobiliario e material propio das distintas zonas
2.4.- Mayordomía: dotación de vaixela, xogo de cubertos, cristalería, ourivaría e lenzaría
TEMA 3.- RESTAURACIÓN: SISTEMAS DE SERVIZO
3.1.- Sistemas de servizo e xeneralidades do seu desenvolvemento: “Mise en plâce”
3.2.- “Mise en plâce”, planificación e desenvolvemento de distintos servizos
3.2.1.- Servizo de almorzos
3.2.1.1.- Buffet, Tradicional e room-service
3.2.2.- Servizo de xantar e cea
3.2.2.1.- Buffet
3.2.2.2.- Tradicional e formas de prestalo: americano, á inglesa, á francesa, gueridón e á rusa
3.3.- Servizo de banquetes
3.3.1.- Diferentes montaxes
3.3.2.- Prestación do servizo
3.3.3.- Protocolo Oficial de banquetes
3.3.4.- Colocación de bandeiras
3.4.- Montaxe e distribución do servizo de cocktails
3.5.- Relación con outros departamentos
3.6.- O Caixeiro- facturista
3.6.1.- Desenvolvemento do servizo. POS (Point of Sale) dixitalizado
3.6.2.- Folla de liquidación, facturas e comandas
TEMA 4.- RESTAURACIÓN: CARACTERÍSTICAS DA OFERTA
3.1.- Sistemas de servizo e xeneralidades do seu desenvolvemento: “Mise en plâce”
3.2.- “Mise en plâce”, planificación e desenvolvemento de distintos servizos
3.2.1.- Servizo de almorzos
3.2.1.1.- Buffet, Tradicional e room-service
3.2.2.- Servizo de xantar e cea
3.2.2.1.- Buffet
3.2.2.2.- Tradicional e formas de prestalo: americano, á inglesa, á francesa, gueridón e á rusa
3.3.- Servizo de banquetes
3.3.1.- Diferentes montaxes
3.3.2.- Prestación do servizo
3.3.3.- Protocolo Oficial de banquetes
3.3.4.- Colocación de bandeiras
3.4.- Montaxe e distribución do servizo de cocktails
3.5.- Relación con outros departamentos
3.6.- O Caixeiro- facturista
3.6.1.- Desenvolvemento do servizo. POS (Point of Sale) dixitalizado
3.6.2.- Folla de liquidación, facturas e comandas
4.1.- Composición do produto de restauración
4.1.1.- Bens materiais
4.1.2.- Complementos do produto
4.1.3.- Extensión do produto
4.2.- A oferta: menús, cartas, suxestións, buffets, banquetes, room-service
4.3.- Planificación e programación de menús e cartas
4.4.- Requisitos gastronómicos
TEMA 5.- RESTAURACIÓN: OS CUSTOS
5.1.- Definición e clases de custos
5.2.- Marxe Bruta de restauración. Food-cost, prime-cost e custo de persoal
5.3.- Custo dun prato: ficha técnica, ficha de escandallo, …
5.4.- Custo dun banquete
5.5.- Determinación do consumo de comida e bebida
5.5.1.- Imputación de consumos
5.5.2.- Documentos de control
5.6.- Conta de explotación
5.7.- Prezo de venda en restauración: elementos a considerar
TEMA 6.- OS SERVIZOS DUN HOTEL: COCIÑA
6.1.- Cociña. Organización
6.2.- Funcións da brigada de cociña: xefe/a de cociña, partidas, etc.
6.3.- Planificación de tarefas: Mise-en- plâce e xornada diaria
6.4.- Desenvolvemento do servizo
6.5.- Documentos de control: pedido a mercado, a economato, relevé, diario de produción, …
TEMA 7.- COCIÑA: PLANIFICACIÓN 7.1.- Aspectos básicos na súa construción
7.2.- Concepción moderna do equipamento e a súa distribución en planta por zonas
7.2.1.- Equipos compactos, modulares e de apoio
7.2.2.- Zonas: conservación, preparación, cocción, pastelería, entrega, office e plonge
7.3.- Seguridade e hixiene en cociña
TEMA 8.- O DEPARTAMENTO DE COMPRAS 8.1.- Provedores: compras, política e xestión
8.2.- Organización do departamento de compras
8.3.- Control de calidade en función de cada artigo
8.3.1.- Mobiliario e maquinaria, utillaxe e ferramentas, produtos non perecedoiros e perecedoiros
TEMA 9.- EVENTOS
99.1.- Salas de reunións e banquetes
9.2.- Estrutura organizativa
9.3.- Contrato
9.4.- Memorándum
9.5.- Informe do Mâitre e do chef
9.6.- Telepresencia holográfica
TEMA 10.- RESTAURACIÓN EXTRAHOTELEIRA 10.1.- Concepto e clasificación de food service
10.2.- Estrutura sectorial da restauración en España
10.3.- Conceptos de restauración, neorestauración, empresas de colectividades e Cátering
10.4.- Novos hábitos alimenticios
10.5.- Novos sistemas de produción
10.6.- Restaurantes, cafeterías e bares. Lexislación aplicable en Galicia
TEMA 11.- ANÁLISE DE VENDAS E RENDEMENTOS EN ALIMENTOS E BEBIDAS 11.1.- Os principios de Omnes
11.2.- Menu Engineering
11.3.- Revenue Management en Restauración: Rev-Pash
11.4.- A carta
11.4.1.- Estratexias de merchandising
11.4.2.- Deseños
11.5.- Análise das vendas de bebidas no Restaurante e no Bar
11.5.1.- Rendementos ( PSR)
TEMA 12.- DIRECCIÓN 12.1.- Concepto xeral
12.2.- Política e obxectivos: planificación, organización, motivación, coordinación e control
12.3.- Dirección por obxectivos e o control orzamentario: orzamento e desviacións
12.4.- Estudo de viabilidade: xeneralidades. Estudo de Mercado. Avaliación da rendibilidade. Determinación do resultado neto
TEMA 13.- TENDENCIAS NA INDUSTRIA HOSTALEIRA NO S. XXI 13.1.- Tendencias económicas
13.1.1.- Management
13.1.2.- Sale and lease back
13.1.3.- Xestión dos espazos
13.2.- Tendencias ecolóxicas
13.2.1.- Emas, ISO 14001, …
13.3.- Tendencias políticas (regulacións)
13.4.- Tendencias tecnolóxicas
13.4.1.- MIS, Internet, redes sociais, apps, sistemas biométricos …
13.4.2.- Creación de novos produtos ou servizos: deseño
13.5.- Tendencias socioculturais
13.6.- Tendencias demográficas
13.6.1.- Novos segmentos
13.7.- Tendencias psicoculturales
13.7.1.- Hoteis concepto: culturais, lifestile, para milenials, by adults, party hotels, …
13.8.- Soft Opening
TEMA 14.- SISTEMA DE SEGURIDADE NA HOSTALERÍA 14.1.- Concepto de seguridade
14.2.- Principios empregados contra incendios
14.3.- Consignas de seguridade
14.4.- Seguros
14.4.1.- Concepto e riscos que cobren
14.4.2.- Danos non cubertos
14.4.3.- Seguros de fogar e de viaxe
Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes