Guía DocenteCurso
Facultade de Socioloxía
  Inicio | galego | castellano | english | A A |  
Grao en Socioloxia
 Asignaturas
  Socioloxía do consumo e investigación de mercados
   Contidos
Temas Subtemas
Parte teórica Tema 1- Xénese e desenvolvemento histórico da sociedade de consumo

- O interese do consumo como fenómeno social
- O consumo desde unha perspectiva histórica
- O desenvolvemento da sociedade de consumo de masas
- Do fordismo ao postfordismo
- Naomi Klein e o poder das marcas

Tema 2-España como sociedade de consumo

- O modelo dual de consumo na España de principios do século XX
- O modelo de desenvolvemento económico español e a sociedade de consumo en España
- Os valores da sociedade española e o consumo

Tema 3-O consumo, a distinción social e a construción de identidades sociais

- Veblen e a teoría da clase ociosa
- A Distinción Social de Bourdieu
- O consumo e a construción de identidades sociais
- A sociedade postmoderna e o consumo

Parte práctica Práctica 1: Deseño dun proxecto de investigación aplicado á Investigación de Mercados.

- Tema de investigación
- Xustificación da investigación: interese, relevancia, transferencia de resultados
- Formulación da pregunta inicial e da hipótese
- Definición do obxectivo xeral e dos obxectivos concretos

Práctica 2: Deseño Metodolóxico Ideal

2.1. A entrevista en profundidade
- Deseño do casilleiro tipolóxico
- Deseño do guión de entrevista
- Deseño da Ficha técnica da entrevista

2.2. Grupos de Discusión:
- Deseño do número e composición dos grupos (criterios de homoxeneidade e heteroxeneidade)
- Deseño do guión temático do grupo de discusión que vincule hipótese, obxectivos, e preguntas
- Ficha técnica do grupo de discusión e da persoa que participa no grupo

2.3. A observación participante e non participante
- Deseño da estratexia de observación (lugares onde realizar a observación, nº de observacións, días e horarios)
- Deseño da ficha da observación coas variables a analizar.

2.4. Orzamento da investigación

2.5 Plan de traballo e cronograma

Práctica 3: INFORME FINAL (prácticas corrixidas e análises dos datos recompilados no traballo de campo).

- Tratamento e presentación da información obtida nas entrevistas en profundidade e nos grupos focais
- Análise da información lograda a través da aplicación da observación participante
- Indicacións de estilo sobre como presentar un traballo de investigación sociolóxica

Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes