Guía DocenteCurso
Facultade de Ciencias da Comunicación
  Inicio | galego | castellano | english | A A |  
Máster Universitario en Produción Xornalística e Audiovisual
 Asignaturas
  Análise de Guión
   Contidos
Temas Subtemas
Análise de guión I 1. O guión: unha ferramenta do produtor
1.1. O dominio do guión no perfil profesional do produtor.
1.2. Algunhas cuestións previas achega do guión e da produción
1.3. Tentativa de definición dese documento chamado guión
1.4. Funcións do guión
1.5. A película e o espectador: a responsabilidade do guionista
1.6. As fases de desenvolvemento do guión: o qué e o cómo, a historia e a trama.
1.7. A relación produtor-guionista: o desenvolvemento do guión
2. O produtor: un buscador de historias
2.1. Qué historias contar?
2.2. O mapa das ideas: historias, temas e personaxes
2.3. Elementos cardinais dunha historia
2.4. A unidade de acción
2.5. A narrativa line: a historia mínima dun conflito
2.6. Análise da narrativa line
3. O protagonista: a encarnación do conflito
3.1. A espiña dorsal do personaxe
3.2. A caracterización do personaxe
3.3. O arco de transformación do personaxe
3.4. A pregunta dramática
3.5. O proceso de identificación do espectador: a conexión emocional.
3.6. Protagonista/ Antagonista: a plasmación dramática do conflito
3.7. A descrición dos personaxes e o mapa de relacións: ingredientes esenciais da biblia de series de TV de ficción.
3.8. Os personaxes reais nos documentais.
-Análise guión II. 1. Para que serve (para que queres) un guión. Alternativas:
1.1. Ás veces, para nada
1.2. Unha primeira vida
1.3. Unha ferramenta de traballo
1.4. Unha ferramenta de venda
2. Cómo xestionar a escritura e os dereitos:
2.1. A obra preexistente (os dereitos)
2.2. O caso da historia real
2.3. Cuestións a acoutar
2.4. O encargo (ademais de dereitos, traballo)
2.5. Cómo (e cándo) se escribe un guión
2.6. Os oficios do guión
2.7. Os equipos
3. As formas do guión:
3.1. O dossier de venda
3.2. Da log line ao guión
3.3. Scripted/ non scripted
4. Cómo son as series de tv
4.1. Por estrutura
4.2. Por xénero
5. Cómo ler un guión (non é tan fácil!)
5.1. Consellos prácticos
5.2. Pautas para a análise
Análise guión III. 1. Introdución. O analista de guións
1.1. O labor do analista de guións.
1.1.1. O analista na industria de contar historias.
1.1.2 Procesos nos que se interveñen.
1.1.3 A análise na produción executiva.
2. Desenvolvemento de proxectos. Da selección do proxecto ao seu lanzamento.
2.1. Aspectos que se teñen en conta nas eleccións de proxectos.
2.1.1. Valoración técnica da potencialidade do proxecto.
2.1.2. Puntos débiles habituais na elaboración de proxectos.
2.1.3. Valoracións empresariais.
3. O proceso de desenvolvemento de proxectos
3.1. Ferramentas para acoutar o proxecto: a documentación, a formación de equipos creativos. Procura de ton e xéneros.
4. Procesos de traballo, reunións, informes e tomas de decisións
4.1. A análise como ferramenta de traballo. Qué se comunica e cómo.
4.1.1. Xerarquización da información que conterá a análise.
4.1.2. Redacción e ton do informe.
4.1.3. A toma de decisións. Comprensión dos procesos creativos e de produción.
4.1.4. A formación de equipos.
4.1.5. A elaboración de dossieres.
5. Lectura crítica dun guion. Aspectos que debemos ter en conta:
5.1. Cómo se le un guion?
5.2. Cáles son os erros máis comúns nos diferentes aspectos técnicos do guión?
5.2.1. Personaxes principais e secundarios.
5.2.2. Tramas e subtramas.
5.2.3. Estrutura e ritmo.
5.2.4. Tono e diálogos.
5.2.5. O estilo.
6. Lectura crítica dun guión. II. A análise da secuencia.
6.1. Principais erros na construción de secuencias: diálogos impostados, falta de tempo, falta de manexo do visual.
6.2. Secuencias cruciais nun guión e principais dificultades:
6.2.1. A presentación
6.2.2. Os puntos de xiro.
6.2.3. O clímax e o anticlímax.
7. A arte de arranxar unha secuencia.
Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes