Teaching GuideTerm Faculty of Communication Studies |
Grao en Comunicación Audiovisual |
Subjects |
Television Formats and New Media |
Sources of information |
|
|
Identifying Data | 2021/22 | |||||||||||||
Subject | Television Formats and New Media | Code | 616G01019 | |||||||||||
Study programme |
|
|||||||||||||
Descriptors | Cycle | Period | Year | Type | Credits | |||||||||
Graduate | 2nd four-month period |
Second | Obligatory | 6 | ||||||||||
|
Basic |
SALÓ, G. (2003). ¿Qué es eso del formato? Cómo nace y se desarrolla un programa de televisión. Barcelona: Gedisa FRANCÉS, M. (coor) (2011). Contenidos y formatos de calidad en la nueva televisión. Madrid: Instituto RTVE RUANO, S. (2009). Contenidos culturales en las televisiones generalistas. Madrid: Fragua LACALLE, CH. (2005). Los formatos de la televisión. Barcelona: Gedisa ARROJO, M.J. (2010). Distribución y financiación de formatos audiovisuales en Internet. Nuevas estrategias para rentabilizar los contenidos. Telos, n. 85, Madrid: Fundación Telefónica VILLAGRASA, J.M. (2010). Atrápalos como puedas! La competencia televisiva: programación y géneros. Valencia : Tirant lo Blanch CEBRIÁN, M. (1992). Géneros informativos audiovisuales Radio, Televisión, Periodismo Gráfico, Cine, Video. Madrid : Ciencia 3 ARROJO, M.J. (2012). “La Televisión Social. Nuevas oportunidades y nuevos retos para el sector audiovisual”. http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=4247732 ARROJO, M.J. (2012). “Algo más que Juegos de Realidad Alternativa: The truth about Marika; Conspiracy for Good; y Alt Minds”. http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=4247757 ARROJO, M.J. (2014). “Los Juegos de Realidad Alternativa. Una nueva generación de contenidos multimedia interactivos”, en SIERRA, J., Y RODRIGUES, D. (coord.) Contenidos digitales en la era de la sociedad conectada. Madrid: Fragua ARROJO, M.J. (2014). "La televisión social revoluciona la televisión tradicional. Hacia un nuevo modelo de televisión participativa". En Gallardo J. y Vadillo N. (ed) Las nuevas tecnologías audiovisuales frente . Tenerife: Dragó ARROJO, M.J. (2015). Social television as a new relationship between conventional TV and the audience: An analysis of its aims, processes and results. International Journal of Social Sciences Studies ARROJO, M.J. y PIÑUEL, J.L. (2015). Contenidos digitales y multipantalla. Tenerife: Dragó ARROJO, M.J. (2015). Tipos de novedad en los Juegos de Realidad Alternativa, acciones sociales y el tercer entorno. En del Valle, C. y Salgado, C. (ed), Nuevas formas de expresión en comunicación. Madrid: McGraw-Hill Interamericana de España ARROJO, M.J. (2017). Information and the Internet. An analysis from the perspective of the Sciences of the Artificial. Minds and Machines https://www.barloventocomunicacion.es (). . |
|
|
Complementary | |
|
|