Guía DocenteCurso
Facultade de Economía e Empresa
  Inicio | galego | castellano | english | A A |  
Mestrado Universitario en Dirección e Administración de Empresas (2013)
 Asignaturas
  Dirección financeira
   Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos Un dos alicerces básicos do MBA é xerar un método de aprendizaxe que permita afrontar con éxito os problemas de xestión aos que a empresa se enfronta. Tradicionalmente, a aprendizaxe respondía a un modelo de mantemento continuo, unicamente interrompido por breves períodos de innovación, provocados, en gran medida, por acontecementos externos. A aprendizaxe de mantemento é adecuado para facer fronte a situacións coñecidas e recorrentes e, por tanto, desenvolve a nosa capacidade para solucionar problemas xa experimentados. Este tipo de aprendizaxe é, e continuará sendo, indispensable para preservar o funcionamento e estabilidade de calquera organización. É, sen dúbida, o requirido para a toma de decisións operativas da empresa. No entanto, as decisións estratéxicas responsables de asegurar a supervivencia a longo prazo, especialmente en épocas de incerteza e cambio acelerado, esixen outra modalidade aínda máis esencial. É a aprendizaxe capaz de achegar cambio, renovación, reformulación e reestruturación de problemas que podemos denominar aprendizaxe innovadora.
O MBA pretende implantar unha metodoloxía capaz de axuntar ambas as aprendizaxes: o de mantemento e o innovador. A dirección e administración de empresas require coñecer multitude de coñecementos e habilidades. Un dos métodos máis efectivos é o %ou201Clearning by doing%ou201D, que fundamentalmente precisa que o alumno faga as cousas en por si, complementando e guiando este proceso, lendo e escoitando experiencias sobre os coñecementos e habilidades obxecto da aprendizaxe.
Para iso o desenvolvemento do MBA seguirá os pasos seguintes:
Formásense grupos de alumnos (4 a 6 alumnos por grupo).
Crearase un caso de empresa por grupo.
Un profesor e profesional de recoñecida traxectoria profesional responsabilizarase da dirección de cada unha das empresas caso.
Cada grupo responsabilizarase da adopción e execución de decisións que a dirección da súa empresa encoméndelle.
Para o cumprimento do punto anterior, os alumnos han de solicitar os coñecementos precisos de forma interdisciplinar, intradisciplinar e transversal de cada un dos profesores dos diferentes módulos do máster.
O profesor de cada módulo actuará como consultor responsable de guiar a actuación de cada grupo en función das necesidades que a súa empresa lles expoña en cada momento. O seu papel cobre catro facetas esenciais:
Desenvolver de forma esquemática o contido fundamental do módulo
Explicar o marco teórico necesario para o problema consultado
Guiar a procura do material de consulta adicional preciso
Suxerir as interdependencias a considerar co resto dos módulos
As consultas efectuadas por cada un dos grupos realizaranse durante o desenvolvemento das clases, nas que participarán todos os grupos conxuntamente para facilitar a aprendizaxe a partir das cuestións expostas por todas as empresas.
Cada grupo terá a posibilidade de simular as decisións para os seus resultados ante diferentes escenarios.
Neste proceso, son cinco os suxeitos activos fundamentais do proceso:
O alumno
Os directores dos casos
Os profesores responsables de cada un dos módulos
Os directivos externos participantes en cada un dos talleres
O coordinador do máster
Ao longo do curso académico o alumno participará no desenvolvemento dos labores de xestión do caso de empresa asignado, evacuando as consultas necesarias aos profesores responsables de cada un dos módulos. Igualmente participará nos diferentes talleres de directivos cos profesores responsables dos casos, elaborará os traballos e tarefas necesarias para a xestión.
Solución de problemas Farase un especial fincapé na necesidade de que sexa o propio estudante quen formule o problema que pretende abordar, as técnicas, instrumentos, marcos conceptuais, bases documentais e estratexia para a procura de solucións ao problema.
Presentación oral Periodicamente cada grupo deberá de facer unha presentación oral dos avances efectuados no seu traballo e a situación na que se atopa remarcando a evolución tanto da formulación do problema como das sucesivas etapas polas que o traballo foi avanzando.
Discusión dirixida Consiste nun intercambio de ideas e opinións entre os integrantes de cada un dos grupos responsables dos casos de empresa acerca dun tema específico relacionado co caso e coa materia correspondente á clase na que a discusión se produce. A súa finalidade é intercambiar experiencias, ideas, opinións e coñecementos co obxecto de resolver un problema ou situación conflitiva, tomar decisións, buscar datos ou simplemente adquirir coñecementos aproveitando as achegas de cada un dos participantes.
A discusión será suscitada polo profesor ao redor das consultas evacuadas por cada un dos grupos acerca dos problemas suscitados en cada un dos casos de empresa. Igualmente o profesor alentará a participación dos grupos alleos ao caso analizado para xerar puntos de vista, enfoques e perspectivas de análises diferentes tratando de alcanzar puntos de encontro entre as elas.
Análise de fontes documentais O estudante deberá de identificar e consultar as fontes documentais necesarias para o problema que pretenda resolver en cada momento. O profesor ha de ser un colaborador e orientador fundamental.
Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes